راه‌های تشخیص ویزا کارت و مستر کارت فیک و تقلبی

تشخیص مستر کارت تقلبی با چه روش‌هایی انجام می‌شود؟ اگر در طول روز بیشتر کارهای خود را با ویزا کارت یا مستر کارت انجام می‌دهید، قطعا این موضوع چالش مهمی برای شماست. درست است که این کارت‌ها کاربردهای مثبت متعددی دارند می‌توانند مشکلات زیادی را خصوصا برای کاربران ایرانی به بهترین شکل برطرف کنند، اما ناآگاهی کاربران نسبت به تقلبی یا اصل بودن آن‌ها و سوال در مورد کیفیت مستر کارت معتبر یکی از معضلاتی است که همواره خریداران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

امروزه با افزایش اهمیت ویزا کارت و مستر کارت و استقبال از آن از سمت کاربران، افراد زیادی از ناآگاهی خریداران سو استفاده کرده و نسخه‌های فیک و تقلبی را به آن‌ها می‌فروشند. بهترین راه برای جلوگیری از این اتفاق، خرید ویزا کارت از ایرانیکارت و فروشگاه‌های معتبر است؛ اما اگر به هر دلیلی کارت خود را افراد دیگر خریداری کردید، به کمک نکات مهم و کاربردی، می‌توانید کارت فیک و تقلبی را از کارت اورجینال تشخیص دهید.

در ادامه این مطلب به طور کامل تشخیص مستر کارت تقلبی را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا به بهترین شکل ممکن کارت تقلبی را از کارت اورجینال تشخیص دهید. همچنین در نهایت به شما خواهیم گفت که در صورت مواجه با کردیت کارت فیک چه‌‌کار کنید.

نحوه تشخیص ویزا کارت و مستر کارت تقلبی

یکی از بدترین اتفاقاتی که ممکن است در هنگام خرید مستر کارت و ویزا کارت با آن مواجه شوید، خرید کارت‌های تقلبی و فیک است. در برخی از مواقع فروشنده‌های نامعتبر از اطلاعات پایین افراد سوءاستفاده کرده و با انجام تبلیغات مختلف، نسخه تقلبی این کارت‌ها را به آن‌ها می‌فروشند.

در نتیجه برای اینکه از این اتفاق جلوگیری کرده و مانع از ضررهای مالی و ایجاد مشکلات مختلف شوید، باید بتوانید کارت‌های فیک را از کارت‌های اورجینال تشخیص دهید. تشخیص مستر کارت تقلبی بسیار آسان است، برای انجام این کار، باید به نکات زیر توجه ویژه‌ای داشته باشید.

●     توجه به شماره‌های حک شده روی کارت

یکی از بهترین و آسان‌ترین روش‌ها برای تشخیص مستر کارت و ویزا کارت تقلبی این است که شماره‌های حک شده روی کارت‌ها را نگاه کنید. در ویزا کارت عدد روی کارت با 4 و در مستر کارت با 5 شروع می‌شود. اگر در هنگام خرید این اصول و قواعد رعایت نشده باشد، از خرید صرف‌نظر کنید.

راه‌های تشخیص ویزا کارت و مستر کارت فیک و تقلبی

●     عدم تقارن در اعداد ویزا کارت و مستر کارت

اگر به ویزا کارت و مستر کارت‌های اورجینال نگاه کنید، اعداد آن‌ها با فاصله مساوی در کنار هم قرار گرفته و تایپ آن‌ها با دقت بالا و در یک ردیف انجام شده است. اما در نسخه تقلبی، این قاعده به‌خوبی رعایت نمی‌شود؛ یعنی برای تولید این کارت تقلبی از دستگاه جعل منبت‌کاری (Embossing) استفاده می‌شود که در نتیجه آن، اعداد تقارن خاصی با هم نداشته و در همان نگاه اول متوجه کج بودن اعداد می‌شویم.

●     توجه به ترکیب و رنگ لوگوها

یکی دیگر از مهم‌ترین نکات تشخیص مستر کارت تقلبی و ویزا کارت تقلبی، توجه به رنگ لوگوها و محل قرارگیری آن‌هاست. معمولاً کسانی که اقدام به جعل مستر کارت و ویزا کارت می‌کنند، لوگوی کارت‌های اورجینال را به طور دقیق حک نکرده و در رنگ آن‌ها تغییراتی ایجاد می‌کنند. همچنین مکان دقیق لوگوها با مکان دقیق کارت‌های تقلبی تفاوت دارد.

●     عجیب بودن پنل هولوگرام و امضای کارت‌ها

شرکت‌های صادرکننده کارت‌های اعتباری از یک هولوگرام در جلو یا عقب کارت استفاده می‌کنند. شرکت ویزا هولوگرام را در قسمت جلو و یا عقب کارت بدون علامت تجاری Premium Visa Brand Mark یا PVBM قرار می‌دهد.

در نتیجه، هولوگرام کارت را بررسی کنید و اگر دو بعدی، عجیب و یا آسیب‌دیده بود، از خرید آن صرف نظر کنید. همچنین پنل امضای کارت‌ها هم می‌تواند در تشخیص تقلبی یا اصل بودن شما را کمک کند؛ اگر این پنل سفید رنگ نبود و یا در آن تغییراتی ایجاد شده بود، کارت شما به احتمال زیاد تقلبی است.

راه‌های تشخیص ویزا کارت و مستر کارت فیک و تقلبی

●     توجه به cvv کارت‌ها

کارت‌های اعتباری مشخصات خاصی دارند که عدد cvv یکی از مهم‌ترین آن‌هاست که توجه به آن می‌تواند باعث تشخیص مستر کارت تقلبی شود. به یاد داشته باشید که عدد cvv در بالا و یا در داخل نوار امضای کارت قرار دارد؛ در غیر این صورت باید به اورجینال بودن کارت شک کنید.

«همچنین بسیار پیش می‌آید که برخی از کردیت کارت‌های تقلبی اصلاً cvv ندارند و در نگاه اول می‌توان فیک بودن آن‌ها را تشخیص داد.»

●     توجه به 4 رقم آخر رسید

مقایسه شماره کارت ثبت شده در رسید با شماره‌ی روی کارت یکی دیگر از مهم‌ترین راه‌های تشخیص مستر کارت و ویزا کارت تقلبی است. 4 رقم آخر شماره کارت را با 4 رقم آخر چاپ شده روی رسید مطابقت دهید و در صورت مشاهده کوچک‌ترین مغایرتی، کارت خودر ا پس دهید؛ زیرا قطعا کارت شما فیک و تقلبی است.

●     آسیب دیدن نوار مغناطیسی روی کارت یا گم شدن تراشه

نوار مغناطیسی معمولاً در پشت کارت قرار دارد و رنگ آن سیاه است. در کارت‌های اورجینال باید این نوار مغناطیسی کاملاً سالم باشد و هیچ‌گونه ایرادی در آن دیده نشود. در بسیاری از مواقع کلاهبردارها در نوار مغناطیسی یا تراشه کارت خراش ایجاد می‌کنند و یا تغییراتی در آن به وجود می‌آورند تا مانع ورود آن‌ها به فرایند رجیستری شوند. هنگام خرید کارت حتماً به وضعیت نوار مغناطیسی و تراشه آن توجه کنید تا بتوانید فیک بودن آن را تشخیص دهید.

●     عدم وجود میکروپرینت در کارت‌های تقلبی

برای تشخیص مستر کارت تقلبی باید وجود میکروپرینت را هم بررسی کنید؛ معمولاً تمام کارت‌ها دارای عدد تأیید یا میکروپرینت هستند که اصل بودن آن‌ها را تأیید می‌کند. این شماره در زیر شماره‌حساب قرار دارد و آن‌قدر ریز است که با ذره‌بین دیده می‌شود. ازآنجایی‌که حدود 80٪ از کارت‌های جعلی این شماره را ندارند، به کمک آن می‌توان کارت تقلبی را از کارت اصل تشخیص داد.

راه‌های تشخیص ویزا کارت و مستر کارت فیک و تقلبی

●     لوگوهای UV در کارت ویزا

یکی از سخت‌ترین راه‌های تشخیص مستر کارت تقلبی، بررسی لوگوهای UV است. برای انجام این کار باید به نور ماوراء بنفش یا سیاه دسترسی داشته باشید؛  به همین دلیل بررسی آن مقداری سخت به نظر می‌رسد. هنگامی که کارت را در برابر این نورها قرار دهید، یک V در سمت چپ پایین و یک پرنده‌ در حال پرواز در وسط ویزا کارت نمایان می‌شود که با دیدن آن‌ها می‌توانید از اصالت کارت اطمینان حاصل کنید.

در صورت مواجهه با کردیت کارت فیک چه‌کار کنیم؟

استفاده از ویزا کارت و یا مستر کارت تقلبی عواقب زیادی مانند سرقت از حساب و داده‌های شخصی کاربران، جریمه 1000 دلاری، شکایت ویزا و بن شدن، آسیب به شهرت اجتماعی و… به همراه خواهد داشت. برای اینکه با چنین عواقبی روبرو نشوید، باید در هنگام مواجهه با کردیت کارت فیک، سریعاً با پلیس تماس بگیرید و این موضوع را اطلاع دهید. همچنین از هرگونه تراکنش با کردیت کارت فیک پرهیز کنید تا با هیچ مشکلی مواجه نشوید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *