بحران تورم در ایران ؛ اعتراضات در بازار تهران بر سر دلار 50 هزار تومنی !!!

به تازگی اخباری در مورد اعتراضات در بازار تهران بر سر دلار 50 هزار تومنی در رسانه های مجازی فارسی بسیار سر صدا ایجاد کرده است.

در حالی که بهای دلار در بازار آزاد ایران از 50 هزار و 600 تومان گذشته، تجمع اعتراضی در بازار تهران علیه سیاست‌های اقتصادی دولت برگزار شده است. ابراهیم رئیسی هم از همه دستگاه‌های اجرایی خواسته تا از سیاست‌های بانک مرکزی در مدیریت بازار ارز و طلا حمایت کنند.

بیشتر بخوانید:

تا پایان سال تورم بر روی چه عددی توقف خواهد کرد !

اعتراضات در بازار تهران بر سر دلار 50 هزار تومنی

  • بحران دلار 50 هزار تومنی در بازار تهران
اعتراضات در بازار تهران بر سر دلار 50 هزار تومنی
اعتراضات در بازار تهران بر سر دلار 50 هزار تومنی

روز گذشته احسان خاندوزی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید درباره برخی مشکلات اقتصادی و نرخ برخی کالا‌ها از جمله خودرو یا گوشت و تخم مرغ چه برنامه‌ای دارید؟ گفته بود “آمادگی پاسخ به سؤال شما را ندارم و در جلسه بعد توضیح می‌دهم”.

امروز وزیر اقتصاد به این اعتراض‌ها واکنش نشان داد و آن را «شیطنت» رسانه‌ها دانست. او امروز به خبرنگار ایسنا درباره نرخ ارز گفت ” نرخی که در کانال‌های کاغذی معاملات تلگرامی و قمار انجام می‌شود هیچ ارتباطی با تجارت کشور ندارد”.

قرار بود که در مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس جمهور و رئیس بانک مرکزی برگزار شود اما یکی از نمایندگان مجلس خبر داد که در جلسه امروز “آقای مخبر معاون اول رئیس جمهور نمی‌توانست در مجلس حضور پیدا کند، همچنین مادر همسر آقای فرزین رئیس بانک مرکزی فوت کرده و ایشان هم امکان حضور در جلسه را نداشت”.

اعتراضات در بازار تهران بر سر دلار 50 هزار تومنی
بحران دلار 50 هزار تومنی در بازار تهران

بحران دلار 50 هزار تومنی در بازار تهران

همزمان با صعود توقف‌ناپذیر نرخ ارز در ایران، روز گذشته مرکز آمار در تازه‌ترین گزارش از میزان تورم در ایران اعلام کرد: «نرخ تورم نقطه‌ای در بهمن ماه ۱۴۰۱ به عدد ۵۳/۴ درصد رسیده است؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین ۵۳/۴ درصد بیشتر از بهمن ۱۴۰۰ برای خرید یک مجموعه کالاها و خدمات یکسان هزینه کرده‌اند».

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *