شکستن رکورد لرستان در تولید ماهی خاویار نسبت به استان های غیر ساحلی !!

شکستن رکورد لرستان در تولید ماهی خاویار نسبت به دیگر استان ها یکی از رکورد های عجیب ردر ایران می باشد. در لرستان افراد زیادی مشغول به پرورش این ماهی هستند.

مدیرکل شیلات لرستان تولید ماهیان خاویاری را یکی از ظرفیت‌های بالقوه استان دانست. کیارش بیرانوند هشتم بهمن با بیان اینکه لرستان در حوزه ماهیان سردابی و تولید بچه‌ماهی رتبه برتر کشور را در اختیار دارد، اظهار کرد: ما توانایی صادرات این محصولات به عراق را داریم و برنامه‌ریزی‌های لازم نیز جهت تحقق این مهم صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: در همین راستا یک غرفه‌ در نمایشگاه توانمندی‌های صادرات لرستان در حوزه شیلات، به خصوص اداره‌کل و چند حوزه مختلف مانند خوراک آبزیان و ماهیان خاویار که فعالیت داریم راه‌اندازی کردیم تا توانمندی‌های خودمان در استان را به نمایش بگذاریم.

شکستن رکورد لرستان در تولید ماهی خاویار

  • رکورد شکنی در تولید ماهی خاویار توسط لرستان
شکستن رکورد لرستان در تولید ماهی خاویار
رکورد شکنی در تولید ماهی خاویار توسط لرستان

بیرانوند با اشاره به نزدیکی با مرز عراق جهت صادرات محصولات آبزی به این کشور، افزود: ما می‌توانیم صادرکننده خوبی در این حوزه به عراق باشیم و حتی در حوزه ماهیان گرمابی که سالانه ۲۰۰۰ تن تولید داریم می‌توانیم نیازمندی‌های آن‌ها را برطرف و ارز آوری خوبی برای استان به ارمغان بیاوریم.

مدیرکل شیلات لرستان تولید ماهیان خاویاری را یکی از ظرفیت‌های بالقوه استان دانست و گفت: ما در سابق یک گرم هم تولید ماهیان خاویاری نداشتیم، اما این اداره‌کل این ماهی را از یکی از استان‌های ساحلی به استان آورد که خوشبختانه رشد خیلی خوبی داشت و نشان داد که می‌توانیم در تولید ماهیان خاویاری جایگزین مناسبی برای استان‌های ساحلی خصوصاً شمال کشور باشیم.

رکورد شکنی در تولید ماهی خاویار توسط لرستان

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *