شناسایی پیکر سه قربانی زلزله شهرستان خوی استان آذربایجان غربی

شناسایی پیکر سه قربانی زلزله خوی استان آذربایجان غربی : پس از زمین لرزه 5.9 ریشتری در شهرستان خوی، چند نفر جان خود را از دست داده و تعداد بسیاری مصدوم شدند.

شناسایی پیکر سه قربانی زلزله خوی

سه قربانی زلزله شهرستان خوی شناسایی شدند. سازمان پزشکی قانونی کشور:

با تکمیل مراحل شناسایی قربانیان حادثه زلزله خوی، پیکر سه قربانی این حادثه به خانواده‌های آنان تحویل شد.

اسامی قربانیان این حادثه عبارتند از:

  • ستار قلی زاده – ۳۷ ساله
  • رویا عبدالله پور – ۱۱ ساله
  • ستار شیرافکن – ۶۵ ساله

زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر شنبه شب در خوی را لرزاند و موجب آسیب به واحدهای مسکونی ۷۰ روستای این منطقه شد. در اثر این زمین لرزه تاکنون 973 نفر مصدوم شده و ۳ نفر جان خود را از دست داده اند. با توجه به بارش برف در منطقه امدادرسانی از اولین دقایق زمین لرزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

زلزله در خوی در مهر و دی ماه

شهرستان خوی در شمال آذربایجان‌غربی از ساعت ۱۳ و ۳۸ دقیقه ظهر سه‌شنبه ۲۸ دی تاکنون ۱۶ بار در شهرستان خوی زمین لرزه ثبت شده است که ۹ بار آن قدرت بیشتر از سه ریشتر داشت و بزرگترین آن ۵.۴ ریشتر بود.

طبق برآورد اولیه حدود ۵۰۰ واحد مسکونی در شهر فیرورق و روستا‌های تابعه آسیب دیده‌اند، ولی تا شنبه و طی ۷۲ ساعت بعد از وقوع زلزله ارزیابی دقیق از میزان خسارت‌ها انجام و اعلام خواهد شد.

همچنین زمین لرزه‌ای با قدرت ۵.۴ ریشتر روز ۱۳ مهر امسال در خوی رخ داد که به یک هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی، خسارت کلی وارد کرد همچنین به بیش از چهار هزار واحد مسکونی اعم از شهری و روستایی نیز خسارت جزیی وارد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت:

۱۴مدرسه در اثر زلزله خوی دچار آسیب شدند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *