تعداد مصدوم های زلزله شهرستان خوی از 900 نفر گذر کرد!

زمین لرزه شهرستان خوی ؛ زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر شهرستان خوی در شمال آذربایجان غربی را لرزاند و تاکنون سه فوتی داشته است.

شناسایی پیکر سه قربانی زلزله شهرستان خوی استان آذربایجان غربی

 زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر شنبه شب در خوی را لرزاند و موجب آسیب به واحدهای مسکونی ۷۰ روستای این منطقه شد. در اثر این زمین لرزه تاکنون 973 نفر مصدوم شده و ۳ نفر جان خود را از دست داده اند.

با توجه به بارش برف در منطقه امدادرسانی از اولین دقایق زمین لرزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد. در ادامه مطلب با خبر زلزله شهرستان خوی همراه ما بمانید.

محمدصادق معتمدیان بامداد پنجشنبه در حاشیه بازدید از روستاهای زلزله زده در گفت وگویی گفت:

مهمترین دغدغه ما درخصوص زلزله زدگان، موضوع اسکان است که تدابیر حداکثری در این باره اندیشیده شده است.

زمین لرزه شهرستان خوی در مهر و دی ماه

شهرستان خوی در شمال آذربایجان‌غربی از ساعت ۱۳ و ۳۸ دقیقه ظهر سه‌شنبه ۲۸ دی تاکنون ۱۶ بار در شهرستان خوی زمین لرزه ثبت شده است که ۹ بار آن قدرت بیشتر از سه ریشتر داشت و بزرگترین آن ۵.۴ ریشتر بود.

طبق برآورد اولیه حدود ۵۰۰ واحد مسکونی در شهر فیرورق و روستا‌های تابعه آسیب دیده‌اند، ولی تا شنبه و طی ۷۲ ساعت بعد از وقوع زلزله ارزیابی دقیق از میزان خسارت‌ها انجام و اعلام خواهد شد.

همچنین زمین لرزه‌ای با قدرت ۵.۴ ریشتر روز ۱۳ مهر امسال در خوی رخ داد که به یک هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی، خسارت کلی وارد کرد همچنین به بیش از چهار هزار واحد مسکونی اعم از شهری و روستایی نیز خسارت جزیی وارد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت:

۱۴مدرسه در اثر زلزله خوی دچار آسیب شدند.

علی مطهری عصر یکشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و کمیته مدیریت بحران آموزش و پرورش شهرستان خوی افزود:

بر اساس برآورده اولیه از ۴۲ آموزشگاه بازدید شده، ۱۴ مدرسه دچار آسیب شده است.

وی ادامه داد:

پیگیری های جدی و مستمر جهت تامین اعتبار ویژه برای بازسازی و تعمیرات مدارس مناطق زلزله زده و تکمیل تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای این مدارس مورد انتظار است همچنین به کارگیری از همه امکانات و ظرفیت ها برای بازسازی و مقاوم سازی و سازماندهی هرچه سریعتر و بهتر مدارس آسیب دیده الزامی است.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *