کارخانه قدیمی داروگر با شامپوهای معروفش تعطیل شد! [+ماجرا چیست؟]

هلدینگ داروگر و شرکت سهامی عام کف یک شرکت ایرانی بود که انواع صابون، شامپو و سایر مواد شوینده تولید می‌کرد. پشت پرده تعطیلی کارخانه داروگر چیست؟

شرکت اصلی هلدینگ داروگر می‌باشد که شامل چندین زیر مجموعه بوده از جمله شرکت تولی پرس و در مجموع شامل ۱۲ شرکت زیرمجموعه در بخش‌های غذایی، دارویی، بهداشتی و شوینده است. بنیانگذار این شرکت غلامرضا داروگر بود.

غلامرضا داروگر در سال ۱۳۰۷ اولین کارخانه تولید صابون را در شهر اصفهان راه‌اندازی می‌کند. اولین محصول این کارخانه صابون «سوبلمه» بود؛ این صابون قدیمی‌ترین صابون صنعتی در ایران محسوب می‌شود که به بازار ایران راه یافت. این کارخانه در سال ۱۳۲۰ به تهران نقل مکان کرد و محصولات خود را به انواع صابون، شامپو و سایر مواد شوینده گسترش داد.

کارخانه داروگر تعطیل شد .

علت تعطیلی کارخانه داروگر : شرکت داروگر به دلیل اختلاف‌هایی که با اداره مالیات پیدا کرده و بسته شدن حساب هایش تعطیل شد. کارفرما به این بهانه شروع به اخراج تعداد زیادی از کارگران خود کرده است. هلدینگ داروگر با مجموعه مافوق خود به بخش خصوصی واگذار شده است و طی سال‌های گذشته دچار مشکلاتی شده است.

پشت پرده تعطیلی کارخانه داروگر

کارخانه داروگر تعطیل شد
کارخانه داروگر تعطیل شد, علت تعطیلی کارخانه داروگر

با شدت گرفتن برخورد سازمان امور مالیاتی با فرار مالیاتی شرکت داروگر و توقیف یکی از اموال فراریِ بزرگ مالیاتی، این فرد اقدام به تعدیل نیرو کرده و از کارگران به عنوان اهرم فشار جهت استنکاف از پرداخت مالیات استفاده کرده است.

از دیروز مجدد خبر تعطیلی شرکت داروگر مطرح شده و محمدرضا فرزعلیان مسوول کانون شوراهای اسلامی کار غرب تهران در این باره گفت:

روز جمعه، مدیرعامل کارخانه اطلاعیه زد و به دلیل مشکل با اداره مالیات، تمام سالن‌ها و قسمت‌ها را تعطیل کرد. از ۱۱۰۰ کارگر این واحد تولیدی کمی بیش از ۵۰ کارگر باقی مانده‌اند و بقیه در طول ماه‌ها و سال‌های اخیر اخراج شده‌اند و به نظر می‌رسد قصد دارند همین تعداد کارگران باقی‌مانده را هم بیکار کنند.

پشت پرده تعطیلی کارخانه داروگر
پشت پرده تعطیلی کارخانه داروگر

طبق گزارشات سایت‌های خبرگزاری مالک هلدینگ داروگر با وجود تمکن مالی از ۱۵ سال قبل اقدام به استنکاف از پرداخت مالیات کرده است. بدهی مالیات مربوط به آن زمان ۳۰۰ میلیون تومان بوده است که پس از این سال‌ها و با اضافه شدن مالیات و جرایم مالیاتی جدید به بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

این فرد با استفاده از ترفندهای مختلف از پرداخت مالیات سر باز زده است. از جمله این روش‌ها جابه‌جایی دارایی و اعضای هیئت مدیره هلدینگ زیر مجوعه خود است.روش دیگری که این فرد برای جلوگیری از توقیف اموال خود استفاده می‌کند قراردادن اموال در رهن بانک یا نهادهای مختلف است. با این وجود سازمان امور مالیاتی در مدت اخیر تعدادی از کامیون‌های مربوط به این شخص را توقیف و در مزایده به فروش رساند.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *