اولویت خودروهای یکپارچه چه معنایی دارد ؟ [+جزئیات]

به تازگی، خبری مبنی بر اولویت خودروهای یکپارچه به انتشار رسیده که حواشی و بازتاب‌های فراوانی را با خودش به همراه داشته است.

چندی پیش، خبری مبنی بر اولویت بندی خودروی یکپارچه به انتشار رسیده که این خبر را تحت عنوان آغاز فرآیند انتخاب خودرو در سامانه یکپارچه به انتشار رسانده که بازتاب گسترده‌ای را به همراه داشه است.

اولویت بندی جدید تحویل خودرو از مهم‌ترین اخباری بود که در فضای مجازی در صنعت اقتصاد برای مردم در چند روز اخیر رخ داد.

اولویت خودروهای یکپارچه چه معنایی دارد ؟

اولویت بندی خودروی یکپارچه

اولویت خودروهای یکپارچه
اولویت بندی خودروی یکپارچه

یکی از مسائل مهم ثبت‌نام در سامانه جامع عرضه اتومبیل، تعیین اولویت‌هاست. اولویت‌بندی خودرو سامانه یکپارچه موضوعی سؤال‌برانگیز برای کاربران است؛ بااین‌حال تعیین اولویت ساده‌تر از آنچه است که در نگاه اول به‌نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

فروش خودروهای سایپا در سامانه یکپارچه

پس از مشخص شدن نوبت (اولویت) تحویل خودروهای افراد ثبت‌نام‌کننده در نخستین طرح یکپارچه فروش خودروهای داخلی، نوبت تخصیص و تحویل قریب به ۵۰ محصول مختلف عرضه‌ شده درخصوص 5 محصول پرتقاضا (با تیپ‌بندی‌های مختلف) به سال ۱۴۰۳ موکول شده بود؛ این در حالی بود که ظرفیت برخی از محصولات در سال ۱۴۰۲ خالی ماند و در خصوص برخی خودروسازان دیگر، حتی ظرفیت فصل بهار ۱۴۰۲ برای برخی از محصولات تکمیل نشده بود.

آغاز فرآیند انتخاب خودرو در سامانه یکپارچه

اولویت خودروهای یکپارچه
اولویت بندی جدید تحویل خودرو

بر اساس این قانون، فقط متقاضیان واجد شرایط که اطلاعات آنها از سوی بانک ها به سامانه ارسال شده، می‌توانند در تاریخ مذکور 5 اولویت خودرویی خود را به منظور تشکیل فهرست نوبت دهی در سامانه به نشانی esalecar.ir انتخاب کنند.

متقاضیان ثبت نام در مرحله دوم طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی از 20 تا 29 اردیبهشت فرصت داشتند برای افتتاح حساب وکالتی به نام سازمان حمایت و واریز مبلغ 100 میلیون تومان به حساب وکالتی اقدام کنند.‌

ضروری است وجه اعتبار مذکور در حساب وکالتی شخص متقاضی، از زمان ثبت نام اولیه تا اعلام اولویت‌های تخصیص، مسدود شود و قابل برداشت نیست؛ انصراف از حساب وکالتی و یا برداشت وجه توسط متقاضی در طی این مدت، به منزله انصراف از طرح تلقی می‌شود و از فهرست انتظار حذف می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *