برنامه های مراسم تشییع جنازه ملکه انگلیس +[جواهرات ملکه الیزابت]

مراسم تشییع جنازه ملکه انگلیس ۲۸ شهریور در کلیسای وست‌مینستر لندن برگزار خواهد شد. پیکر ملکه از چهارشنبه تا صبح خاکسپاری در کلیسای وست‌مینستر می‌ماند.

خانواده ملکه، سیاست‌مداران و رهبران جهان در مراسم خاکسپاری او در روز دوشنبه ۱۹ سپتامبر ساعت ۱۱ به وقت بریتانیا که تعطیل رسمی هم خواهد بود، شرکت خواهند کرد.

الیزابت دوم (به انگلیسی: Elizabeth II؛ الیزابت الکساندرا مری؛ ۲۱ آوریل ۱۹۲۶ – ۸ سپتامبر ۲۰۲۲) از ۶ فوریهٔ ۱۹۵۲ تا زمان درگذشتش ملکه حاکم پادشاهی بریتانیا و دیگر قلمروهای مشترک‌المنافع بود.

افشاگری: علت مرگ ملکه الیزابت خودکشی بود؟ [+عکس و فیلم]

مراسم تشییع جنازه ملکه انگلیس

زمان و مکان برگزاری مراسم تشییع جنازه ملکه انگلیس
مراسم تشییع جنازه ملکه انگلیس

پیکر ملکه پیش از خاکسپاری‌اش در کلیسای وست‌مینستر در لندن چهار روز در منظر عموم قرار خواهد داشت. مردم اجازه خواهند داشت در این مدت تابوت را ببینند.

از بالمورال، در آبردین‌‌شر که محل وفات ملکه بود، تابوت بلوطین او روز یکشنبه در مراسمی به ادینبورگ منتقل خواهد شد و آرام‌آرام به سوی کاخ «هالی‌رود‌هاوس» تشییع می‌شود تا ساعت ۱۶ در آن‌جا قرار بگیرد.

روز دوشنبه (دوازده سپتامبر) ، تابوت به همراه اعضای خاندان سلطنت به سوی کلیسای جامع سنت جایلز در ادینبورگ حرکت خواهد کرد. مراسمی در آن‌جا برگزار خواهد شد و تابوت به مدت ۲۴ ساعت برای ادای احترام مردم در آن‌جا قرار خواهد گرفت.

روز بعد، شاهدخت ان، پیکر مادرش را در پروازی به سوی لندن همراهی خواهد کرد. تابوت ملکه از فرودگاه ادینبورگ به کاخ باکینگهام خواهد رفت.

زمان و مکان برگزاری مراسم تشییع جنازه ملکه انگلیس
مراسم تشییع جنازه ملکه انگلیس

چهارشنبه بعد از ظهر، تابوت به سالن وست‌مینستر خواهد رفت و ساعت ۱۵ به آن‌جا می‌رسد. چهار روز تمام از روز پنج‌شنبه تا پیش از خاکسپاری، تابوت در منظر عموم قرار می‌گیرد.

خاکسپاری رسمی ساعت ۱۱ صبح روز ۱۹ سپتامبر با تشییعی از مسیر لانگ واک تا قلعه ویندزور انجام خواهد شد. ملکه در نمازخانه یادبود شاه جورج ششم در ویندزور به خاک سپرده خواهد شد.

  • زمان مراسم خاکسپاری ملکه انگلیس: ۲۸ شهریور
  • مکان مراسم خاکسپاری ملکه انگلیس: کلیسای وست‌مینستر لندن

جواهرات ملکه الیزابت

مراسم تشییع جنازه ملکه انگلیس
مراسم تشییع جنازه ملکه انگلیس

ملکه الیزابت دوم در طول زندگی طولانی خود مجموعه‌ای از جواهرات جمع آوری کرد که مملو از میراث خانوادگی، گنجینه های گرانبها و هدایایی از سوی رهبران جهان بود. او به ندرت بدون الماس یا مروارید و یا سنگ های قیمتی که برای تزئین لباس‌هایش استفاده می‌کرد دیده می‌شد. به‌طوریکه برخی بر این عقیده بودند که از این جواهرات برای ارسال سیگنال های ناگفته استفاده می‌کرد.

او توجه ویژه ای به سنجاق سینه داشت و اغلب آن را طوری انتخاب می‌کرد که با شخص، کشور یا سازمانی که از آن بازدید می‌کرد ارتباط داشته باشد. ملکه الیزابت همچنین به امانت دادن سخاوتمندانه جواهرات خود اعم از جواهرات پر نقش و نگار و همچنین ساده به همسران سلطنتی ازجمله مگان مارکل، سوفی وسکس، کیت میدلتون و کامیلا دوشس کورنوال در طول سالیان سلطنت خود معروف بود.

مراسم تشییع جنازه ملکه انگلیس
جواهرات ملکه الیزابت

چشمگیرترین جواهرات برای مناسبت های مهم نظیر شام های دولتی استفاده می‌شد. در غیر این‌صورت ملکه ترجیح می‌داد جواهرات ساده تری را انتخاب کند و به ندرت بدون سه رشته مرواریدی که توسط پدربزرگش به او هدیه داده شده بود دیده می‌شد.

مجموعه سلطنتی در اختیار حاکمیت و متعلق به جانشین او و مردمان کشورش بود و نه به‌طور خاص متعلق به شخص ملکه. با این حال او مجموعه خصوصی کوچک‌تری هم متعلق به خود داشت که بنا به صلاح‌دید خود آن را برای مناسبت های رسمی و بازدیدهای دولتی به اعضای خانواده سلطنتی قرض می‌داد.

مراسم تشییع جنازه ملکه انگلیس
مکان مراسم خاکسپاری ملکه انگلیس

گردنبندهای مجلل او نیز شامل ست های خیره کننده‌ای است که در مراسم تاجگذاری در سال ۱۹۵۳ و یا در طول سالیان از سوی رهبران سایر کشورها هدیه گرفته بود. سنجاق سینه تکه جواهر مورد علاقه ملکه بود که اغلب بر شانه چپ می‌زد. گفته می‌شود که ملکه بیش از ۱۰۰ گل سینه در کلکسیون جواهرات خود داشت.

پادشاه جدید کیست؟

پیش از خاکسپاری، پادشاه جدید از اسکاتلند، ایرلند شمالی و ولز دیدار خواهد کرد. بنا به اعلام دولت، سوگواری ملی تا روز خاکسپاری رسمی ادامه پیدا می‌کند. خانواده سلطنتی هفت روز پس از آن هم سوگواری خواهند داشت.

کلیسای وست‌مینستر کلیسایی تاریخی است که در آن پادشاهان و ملکه‌های بریتانیا تاج‌گذاری می‌کنند – ولی از قرن هجدهم تا کنون هیچ مراسم خاکسپاری برای پادشاهی در این‌جا برگزار نشده است.

زمان و مکان برگزاری مراسم تشییع جنازه ملکه انگلیس
زمان مراسم خاکسپاری ملکه انگلیس

خاکسپاری پدر، پدربزرگ و مادر پدربزرگ ملکه، ملکه ویکتوریا، در دهه اول قرن بیستم همگی در نمازخانه سنت جورج در ویندزور برگزار شده‌ است. سران کشورها از سراسر جهان دعوت شده‌اند تا در کنار اعضای خاندان سلطنتی به زندگی و خدمات ملکه ادای احترام کنند.

چارلز سوم در روز شنبه در کاخ سنت جیمز لندن به عنوان پادشاه اعلام شد، و در همانجا تأیید کرد که روز خاکسپاری روز تعطیلی رسمی خواهد بود. او در سخنرانی‌اش از حکمرانی بی‌همتا ملکه ستایش کرد.

پادشاه پس از درگذشت مادرش به سلطنت رسید ولی جلسه شورای خصوصی سیاست‌مداران،‌ مسئولان و مقامات مذهبی رسماً این عنوان را برای وی تأیید کرد. تمام حاضران در اتاق، از جمله همه شش نخست وزیر سابق و زنده بریتانیا، عبارت تأیید پادشاهی او را تکرار کردند.

و پس از آن اعلامیه از فراز بالکن دربار فرایری در کاخ سنت جیمز قرائت شد. دبیر شورای خصوصی، ریچارد تیلبروک، چارلز را «پادشاه، رئیس کشورهای مشترک‌المنافع، مدافع ایمان» اعلام کرد و سپس گفت:

خدا نگهدار شاه باد.

ویدیویی از ملکه الیزابت دوم را تماشا کنید:

اخبار مرتبط:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *