تلاش های بریتانیا و لهستان برای واداشتن آلمان و صادرات تانک لئوپارد به اوکراین

به تازگی اخباری در رسانه ها در مورد تلاش های بریتانیا و لهستان برای واداشتن آلمان و صادرات تانک لئوپارد به اوکراین پخش شده است.

وزرای دفاع بریتانیا و لهستان و چند کشور حوزه بالتیک در پایان هفته جاری برای یک تلاش دیگر با هدف واداشتن آلمان به صادرات تانک سنگین به جبهه اوکراین در کشور اِستونی گرد هم می‌آیند. نشست کشورهای موسوم به ائتلاف لئوپارد یا کشورهای موافق ارسال سلاح سنگین به اوکراین در روز پنج‌شنبه، ۲۹ دی‌ماه، و یک روز قبل از اجلاس ۵۰ وزیر دفاع در رامشتاینِ آلمان برگزار می‌شود. نشست کشورهای موسوم به ائتلاف لئوپارد یا کشورهای موافق ارسال سلاح سنگین به اوکراین در روز پنج‌شنبه، ۲۹ دی‌ماه، و یک روز قبل از اجلاس ۵۰ وزیر دفاع در رامشتاینِ آلمان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

 آلمان برای ارسال تانک لئوپارد به اوکراین شرایطی را تعیین کرد

تلاش های بریتانیا و لهستان برای واداشتن آلمان

  • وادار نموندن آلمان توسط بریتانیا و لهستان برای صادرات تانک لئوپارد 
تلاش های بریتانیا و لهستان برای واداشتن آلمان
وادار نموندن آلمان توسط بریتانیا و لهستان برای صادرات تانک لئوپارد

به نوشته روزنامه بریتانیایی گاردین، در حال حاضر بیش از ۲۳۰۰ تانک لئوپارد ۲ در بیش از ده کشور اروپایی، علاوه بر خود آلمان، وجود دارد که ارسال تنها بخش کوچکی از آنها می‌تواند کمکی بزرگ به ارتش اوکراین باشد. اما برای صادرات هر یک از این تانک‌های لئوپارد ۲ از کشور ثانی به اوکراین اجازه دولت آلمان لازم است، و اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، نگران است که صدور این اجازه از طرف حکومت ولادیمیر پوتین به عنوان دامن زدن به جنگ تفسیر شود.

بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا، روز دوشنبه «همکاران آلمانی‌ام» را به صدور اجازه صادرات تانک لئوپارد ترغیب کرد، موضعی که رئیس جمهور لهستان روز سه‌شنبه در اجلاس داووس در سوئیس تکرار کرد.

به گفته آندری دودا، رئیس جمهور لهستان، ارسال تانک‌های لئوپارد ۲ به اوکراین در حال حاضر بسیار بسیار بسیار لازم است. کمتر از دو هفته پیش، در همین زمینه، رئیس کمیته امور دفاعی پارلمان آلمان گفته بود: «استدلال صدراعظم آلمان همواره این بوده که ما نباید به تنهایی عمل کنیم، ولی با توجه به تصمیم فرانسه اولاف شولتس باید بپذیرد که زمان ارسال تسلیحات پیشرفته‌تر فرارسیده است.»

وادار نموندن آلمان توسط بریتانیا و لهستان برای صادرات تانک لئوپارد

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *