افزایش تلفات حمله روسیه به درمانگاهی در اوکراین [+جزئیات]

روز گذشته، حمله نظامی عجیبی در اوکراین رخ داد که صبح امروز، خبرگزاری‌ها از افزایش تلفات حمله روسیه به درمانگاهی در اوکراین خبر دادند.

پس از اینکه صبح جمعه، حمله کردن روسیه به درمانگاه اوکراین رخ داد و تلفاتی را بر جای گذاشت، برخی از خبرگزاری‌ها، از افزایش زخمی های حمله روسیه به اوکراین در صبح امروز خبر دادند.

تلفات زیاد اوکراین برای حمله روسیه یکی از اتفاقات عجیبی بود که این چند روز رخ داد و خبری غمگین بود که رسانه را به غم فرو برد.

افزایش تلفات حمله روسیه به درمانگاهی در اوکراین

افزایش زخمی های حمله روسیه به اوکراین

افزایش تلفات حمله روسیه به درمانگاهی در اوکراین
تلفات زیاد اوکراین برای حمله روسیه

بنا بر اعلام مقامات اوکراینی، ۲۱ نفر از زخمی‌های این حمله به سرعت به بیمارستان منتقل شدند و در میان مجروحان چند کودک نیز دیده می‌شوند. به گفت سرگئی لیساک از مقامات استان دنیپروپتروفسک، یک مرد ۶۹ ساله در اثر اصابت موشک کشته شده است و سه نفر از زخمی‌های این حمله نیز در وضعیت بحرانی به سر می‌برند.

بیشتر بخوانید:

گلوله باران باخموت توسط ارتش اوکراین

او گفته است که دو پسر سه و شش ساله نیز در میان زخمی‌های این حمله هستند. حملات روسیه به زیرساخت‌های شهری اوکراین در هفته‌های اخیر شدت گرفته است. روسیه معمولا با پیش‌بینی ضدحمله‌های ارتش اوکراین به مواضع ارتش روسیه حملات موشکی و پهپادی به زیرساخت‌های شهری را تشدید می‌کند.

حمله کردن روسیه به درمانگاه اوکراین

افزایش تلفات حمله روسیه به درمانگاهی در اوکراین
افزایش زخمی های حمله روسیه به اوکراین

روز ۵ اسفند ۱۴۰۰ (۲۴ فوریهٔ ۲۰۲۲)، روسیه تهاجم گسترده‌ای را به اوکراین، همسایه غربی خود آغاز کرد که نشان‌دهنده تشدید چشمگیر بحران روسیه و اوکراین است که از سال ۲۰۱۴ آغاز شده بود. این تهاجم بزرگ‌ترین حمله نظامی متعارف به خاک اروپا از زمان جنگ جهانی دوم است.

پیش از این تهاجم، روند نفوذ نظامی روسیه در اوکراین، از اوایل سال ۲۰۲۱ آغاز شده بود و طی آن ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از گسترش ناتو از سال ۱۹۹۷ به‌عنوان تهدیدی برای امنیت کشورش انتقاد کرد و خواستار ممنوعیت قانونی پیوستن به ائتلاف نظامی برای اوکراین شد.

او همچنین نظریه بازپیوندخواهی بازپس‌گیری سرزمین‌های شوروی سابق را هم مطرح کرد. علی‌رغم افزایش نیروها، مقامات روسیه از اواسط نوامبر ۲۰۲۱ تا ۲۰ فوریه ۲۰۲۲ مکرراً طرح روسیه برای حمله به اوکراین را رد کردند.

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *