توافق ارمنستان و آدربایجان انجام گرفت [+جزئیات]

روز گذشته، خبری مبنی بر توافق ارمنستان و آدربایجان به انتشار رسید که حواشی و جنجال‌های زیادی را با خودش در فضای مجازی به همراه داشت.

به تازگی، خبری مبنی بر رسمی شدن توافق آذربایجان و ارمنستان در فضای مجازی، تحت عنوان توافق رسمی ارمنستان و جمهوری آذربایجان به انتشار رسید که بازتاب‌های فراوانی را به همراه داشت.

خبر تایید توافق ارمنستان و کشور آذربایجان می‌توان اتفاقی جنجالی برای منطقه و اتفاقات دیگری باشد که در آینده رخ خواهد داد.

توافق ارمنستان و آدربایجان انجام گرفت

رسمی شدن توافق آذربایجان و ارمنستان

توافق ارمنستان و آدربایجان
رسمی شدن توافق آذربایجان و ارمنستان

خبرگزاری رویترز به نقل از لیلی عبدالله یف، سفیر جمهوری آذربایجان در فرانسه، اعلام کرد:

امیدواریم در یک ژوئن در جریان اجلاس جامعه سیاسی اروپا در مولداوی، یک معاهده صلح امضا شود. این یک لحظه تاریخی است که نباید از آن را دست داد.

رویترز به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان و الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان در حاشیه این اجلاس با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه و اولاف شولتس صدراعظم آلمان گفت‌وگو خواهند کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز در این باره گفت:

امضای معاهده صلح میان ارمنستان و آذربایجان در آینده نزدیک امکان پذیر است.

توافق رسمی ارمنستان و جمهوری آذربایجان

توافق ارمنستان و آدربایجان
تایید توافق ارمنستان و کشور آذربایجان

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان گفت:

کشورش و جمهوری آذربایجان بر سر به رسمیت شناختن متقابل تمامیت ارضی به توافق رسیده‌اند و با استناد به این توافق در راستای حل و فصل اختلافات گام برمی‌دارند.

از سوی دیگر، الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان نیز گفت:

امکان دستیابی به صلح بین باکو و ایروان وجود دارد، به ویژه که ارمنستان، قره باغ را به عنوان بخشی از سرزمین ما به رسمیت شناخته است. سال گذشته، ایروان و باکو با میانجیگری روسیه، ایالات متحده و اتحادیه اروپا، بحث درباره پیمان صلح آینده را آغاز کردند.

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *