تهدید بازیکنان زن تیم ملی فوتبال اسپانیا ؛ آن‌ها خواستار برکناری لوئیس روبیالس شدند!

ماجرای تهدید بازیکنان تیم ملی فوتبال زنان اسپانیا چیست؟ علت درخواست تیم ملی فوتبال زنان اسپانیا به برکناری لوئیس روبیالس چیست؟

تهدید بازیکنان تیم ملی فوتبال زنان اسپانیا

علت درخواست تیم ملی فوتبال زنان اسپانیا به برکناری لوئیس روبیالس چیست؟ در پی ابراز خوشحالی عجیب لوئیس روبیالس رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا و محکوم شدن او به خاطر بوسیدن بازیکن زن از لب، ده‌ها تن از اعضای تیم فوتبال زنان اسپانیا که قهرمان جام جهانی شده‌اند، تهدید کردند تا زمانی که لوئیس روبیالس از سمت خود به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال این کشور برکنار نشود، در هیچ مسابقه‌ای برای این کشور بازی نخواهند کرد.

روبیالس که پس از قهرمانی جام جهانی در مراسم جشم قهرمانی لب‌های جنیفر هرموسو، بازیکن شماره ۱۰ این تیم را بوسید در روزهای اخیر تحت فشار قرار داشته که از سمت خود برکنار شود.

درخواست تیم ملی فوتبال زنان اسپانیا به برکناری لوئیس روبیالس
درخواست تیم ملی فوتبال زنان اسپانیا به برکناری لوئیس روبیالس

علاوه بر بیانیه‌ای که بازیکنان تیم ملی زنان اسپانیا منتشر کرده‌اند، هرموسو هم جمعه شب در بیانیه‌ای که از طریق اتحادیه بازیکنان فوتبال این کشور منتشر شده گفت:

در هیچ لحظه‌ای از بوسه بر لب‌هایش از این اقدام رضایت نداشته‌ام. پس از این اقدام جنسی نابجا و بدون رضایت، احساس شوک و آسیب‌ کرده‌ام. همچنین بلافاصله پس از این حادثه از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال تحت فشار قرار گرفتم که در بیانیه‌ای مشترک تلاش کنم فشارها از روبیالس برداشته شود.

این خلاف ادعایی است که پیشتر از سوی روبیالس مطرح شده و آن بوسه را «توافقی» خوانده بود. در بیانیه منتشر شده از سوی بازیکنان تیم ملی زنان اسپانیا نام ۵۶ نفر شامل تمام ۲۳ نفری که در دوره اخیر موفق شدند تیم ملی فوتبال کشورشان را به مقام قهرمانی جهان برسانند دیده می‌شود.

واکنش‌ها به این مساله متفاوت بود، از شخص رئیس فدراسیون که آن را نوعی «مساله‌سازی حاشیه‌ای» خواند تا وزیر برابری اسپانیا که این نوع بوسه را تقبیح کرد. ایرنه مونترو، وزیر برابری اسپانیا در توییترش نیز بوسه رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا را شکلی از «خشونت جنسی» توصیف کرد.

لوئیس روبیالس ۴۶ ساله، در سخنرانی نیم ساعته خود در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال اسپانیا در روز جمعه بابت رفتارش در مراسم روز یکشنبه گذشته عذرخواهی کرد. او با این حال ضمن رد احتمال استعفای خود گفت که قربانی «تلاش برای ترور اجتماعی» شده است.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *