حیرت از کشف یک سیاره فراخورشیدی داغ و عجیب در فضا + [عکس]

حیرت از کشف یک سیاره فراخورشیدی توسط دانشمندان فضا! این سیاره جهنمی ممکن است داغ‌ترین سیاره موجود در جهان شناخته شده باشد.

کشف یک سیاره فراخورشیدی

اخیرا ستاره شناسان،سیاره فرا خورشیدی را که در امتداد خط استوای ستاره خود می‌چرخد و دمای بسیار بالا دارد، کشف کرده‌اند. سیاره جهنمی در فاصله 40 سال نوری از زمین قرار دارد و 8 برابر جرم و عرض آن دو برابر زمین است.

این سیاره به قدری داغ است که دارای یک اقیانوس گدازه مذاب با سطحی است که به 3600 درجه فارنهایت می رسد. ستاره شناسان همچنین بر این باورند که فضای داخلی سیاره فراخورشیدی می تواند پر از الماس باشد. در ادامه با خبر کشف سیاره جانسن همراه ما بمانید.

زیبایی‌های غیر قابل وصف سحابی ملکه ستاره که جیمز وب شکار کرد!

کشف سیاره جهنم در فضا

حیرت از کشف یک سیاره فراخورشیدی داغ و عجیب در فضا + [عکس]
کشف یک سیاره فراخورشیدی
  • کشف سیاره جدید در فضا

به گزارش منابع خبری:

 سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا با نام اختصاری ناسا سیاره‌ای خارج از منظومه شمسی یافته که این سیاره در منظومه فلکی سرطان واقع شده است.

بر اساس تحقیقات جدید، ستاره‌شناسان سیاره‌ای به اندازه زمین که جهنم نامیده می‌شود و به شدت داغ شده است را کشف کردند. این سیاره در امتداد خط استوای ستاره خود می‌چرخد.

تلسکوپ جیمز وب عکس‌های باورنکردنی از سحابی رتیل ثبت کرد!

تمام سطح این ابر زمین اقیانوسی از گدازه است که دمای آن به حدود ۲۰۰۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. این سیاره سنگی که با نام مستعار جانسن شناخته می‌شود، یکی از عجیب‌وغریب‌ترین سیاره‌های فراخورشیدی کشف شده است.

این سیاره به عنوان سیاره الماس نیز شناخته می‌شود زیرا فضای داخلی آن سرشار از کربن است که سنگ‌های قیمتی را تحت فشار شدید ایجاد می‌کند. این اطلاعات جدید توسط یک ابزار اکتشاف فضایی که اندازه گیری‌های بسیار دقیقی از نور ستارگان را از ستاره نزدیک جانسن یعنی کوپرنیک، ثبت کرده، به دست آمده است.

سیاره جانسن در فضا

جالب است بدانید این سیاره در سال ۲۰۰۴ کشف شد و به علت ترکیبی که داشت، «سیاره مرموز» لقب گرفت و به علت شباهت زیاد به آن چیزی که در کتب دینی گفته شده، از آن با نام جهنم یا همان دوزخ یاد می کنند!

ببینید: جدیدترین تصویر تلسکوپ جیمز وب از منظره کیهانی! [+عکس]

سیاره فراخورشیدی چیست

کشف سیاره جهنم در فضا
سیاره فراخورشیدی چیست

سیاره فراخورشیدی یا سیاره غیرخورشیدی (به انگلیسی: Exoplanet یا Extrasolar planet) سیاره‌ای است که بیرون از منظومهٔ خورشیدی قرار دارد و به دور یک ستاره (غیر از خورشید) در حال گردش است. نخستین شناسایی علمی وجود یک سیارهٔ فراخورشیدی در سال ۱۹۸۸ انجام شد، با این حال، نخستین تأیید در سال ۱۹۹۲ صورت گرفت.

۶ روش کلی برای کشف سیارات فراخورشیدی وجود دارد:

  1. روش تصویربرداری مستقیم
  2. روش سرعت شعاعی
  3. روش گذر
  4. روش اخترسنجی
  5. روش ریز لنز گرانشی
  6. روش زمان‌سنجی تپ اختری

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *