بهترین استودیو های انیمه تمام دوران از نگاه سایت فیگار

در دنیای انیمه، استودیو‌هایی وجود دارند که بهترین انیمه‌های تاریخ را ساخته‌اند. ما در این نوشتار به بهترین استودیو های انیمه تمام دوران خواهیم پرداخت.

این استودیوهای انیمه دارای سبک و داستان‌های متنوعی هستند و در ادامه نوشتار، استودیوهایی که برخی از بهترین انیمه های جهان و فیلم‌ها را برای ما تولید کرده‌اند آورده شده است. استودیوهای انیمه‌ی ژاپنی سریال‌ها و فیلم‌های خود را با سرعتی باورنکردنی تولید می‌کنند.

انیمه‌هایی مانند اتک آن تایتان موفقیت‌های گسترده‌ای را کسب کرده، اما فیلم‌هایی همچون (Spirited Away) جایگاهی در میان بزرگترین آثار سینمایی را به دست آورده‌اند. برخی از بزرگان انیمه حتی با بزرگان هالیوود مانند یونیورسال پیکچرز همکاری کرده‌اند تا دنیا را تسخیر کنند.

بهترین استودیو های انیمه تمام دوران

شما می‌توانید فهرست بهترین استودیو های انیمه تمام دوران را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین استودیو های انیمه تمام دوران
برجسته ترین استودیوهای انیمیشن تمام دوران

از انتخاب برخی از بهترین مانگاها برای انیمه تا ایجاد آثار اصلی خود، در ادامه برخی از بهترین استودیوهای انیمه ذکر شده است.

Studio Ghibli

بهترین استودیو های انیمه تمام دوران
محبوب ترین استودیوهای انیمیشن تمام دوران

شما اگر از یک نفر به صورت رندوم درباره برترین استودیوهای انیمه تمام دوران بپرسید، حتماً “استودیو گیبلی!” پاسخ او خواهد زیرا این استودیو یکی از بهترین استودیو های انیمه تمام دوران می‌باشد. با رهبری هایائو میازاکی، کارگردانان انیمه‌ها، استودیو گیبلی پشت سر برخی از پرفروش‌ترین انیمه‌های ژاپن قرار دارد. جوایز اسکار؟ بله، آن‌ها جایزه بهترین انیمیشن بلند را برای (Spirited Away) در سال 2002 دریافت کردند.

استودیو گیبلی نه تنها در پول شنا می‌کند، بلکه در جوایز هم غرق شده است. به نظر شما رسیپی آن‌ها چیست؟ داستان‌های پرجنب و جوش همراه با تصاویری که مانند بارانی از احساسات که به سر مخاطبان می‌بارند.

پس، دفعه بعد که کسی به توضیحات درباره انیمه نیاز داشت، به یاد داشته باشید که استودیو جیبلی نه تنها یک استودیو است؛ بلکه یک جادوی افسانه‌ای است.

بیشتر بخوانید: بهترین انیمه های استودیو جیبلی 2023 و تمام دوران

Madhouse

بهترین استودیو های انیمه تمام دوران
پر طرفدارترین استودیوهای انیمیشن تمام دوران

استودیوی مدهاوس که در سال ۱۹۷۲ تأسیس شده است واقعا یکی از بهترین استودیو های انیمه تمام دوران می‌باشد و در میان بزرگان انیمه‌ی ژاپنی به شکل چشم‌گیری برتری دارد. این استودیو توسط انیماتوران اوسامو دزاکی، رونتارو، یوشیاکی کاواجیری و ماسائو مارویاما تأسیس شد و با قدرت شروع به کار کرد.

سفر مدهاوس با سریال‌ها و فیلم‌های قابل توجهی آغاز شد و این برتری همچنان ادامه دارد. برخی از برجسته‌ترین انیمه‌های این استودیو شامل انیمه‌های دفترچه مرگ، (One-Punch Man)، کلیمور و کارت کپتور ساکورا (Cardcaptor Sakura) می‌باشد.

استودیو مدهاوس با جذب کارگردانان برجسته عالی عمل می‌کند، به طور مثال ساتوشی کون که از جمله آثار معروف او می‌توان به “بازیگر زن هزاره”، “پرفکت بلو”، “پاپریکا” و “پدرخوانده‌های توکیو” اشاره کرد، همه این فیلم‌ها توسط استودیو مدهاوس تولید شده‌اند.

استودیو مدهاوس جذابیت خود را با همکاری با هنرمندان مشهور مانگا مانند کلام و نائوکی اوراساوا گسترش داده است. همچنین، با همکاری بین‌المللی، این استودیو با مارول برای انیمیشن‌هایی مانند مردان ایکس و ولورین همکاری کرده و تأثیر جهانی خود را تثبیت کرده است.

بیشتر بخوانید: جذاب ترین انیمه های استودیو مدهاوس

MAPPA Studio

بهترین استودیو های انیمه تمام دوران

یکی از اعضای سابق مدهاوس، ماسائو مارویاما، در سال ۲۰۱۴ استودیوی (MAPPA) را تأسیس کرد که مخفف عبارت “Maruyama Animation Project Produce Association” است. این استودیو به صورت مستقل ظاهر شد.

انگیزه مارویاما رهایی از محدودیت‌های شرکتی و جستجوی خودمختاری خلاقانه بود. اولین موفقیت آن‌ها با انیمه‌‌ای به نام (Kids on the Slope) بود و پس از آن موفقیت‌هایی مانند (یوری!! روی یخ)، بنانا فیش، جوجوتسو کایسن و فصل نهایی حمله به تایتان را تجربه کردند.

در واقع، پیروزی (MAPPA) نه تنها نمایانگر مشکلات گذشته مارویاما بود، بلکه فشارهایی نیز برای او به همراه داشت. در سال ۲۰۱۶، مارویاما با احترام چوب قدرت را به مانابه اوتسوکا، مدیر عامل جدید، سپرد.

زیر نظر منابو اوتسوکا به عنوان مدیر عامل جدید، استودیو (MAPPA) نه تنها زنده ماند، بلکه رشد چشمگیری نیز داشت و این نشان می‌دهد که استودیو قادر به مقاومت تزلزل ناپذیر در مواجهه با چالش‌هایی که از موفقیت ناشی است.

بیشتر بخوانید: بهترین انیمه های استودیو mappa در سال 2023 و تمام دوران

Studio Pierrot

بهترین استودیو های انیمه تمام دوران

در سال ۱۹۷۹، استودیو پیروت مانند یک توفان کنفتی راهی به عرصه انیمه شد. حدس بزنید چه کسانی این استودیو را تأسیس کردند؟ بنیانگذاران این استودیو، مانند جیمز باند، افرادی بودند که در گذشته به عنوان جاسوس در شرکت‌های (Tatsunoko) و (Mushi Production) فعالیت می‌کردند.

تصور کنید که یک استودیو را با نام یک دلقک معروف نامگذاری کنید – بله، دقیقا درباره‌ی استودیو پیروت حرف می‌زنیم، اما این دلقک، یک دلقک با دانش بالا در حوزه انیمیشن است. آن‌ها در منطقه میتاکا در توکیو زندگی می‌کنند و از کار خود لذت می‌برند.

برای نوشتن نقدی از این استودیو، باید آماده باشید زیرا لیست آن‌ها پر از مجموعه‌های موفق است – ناروتو، شبدر سیاه، توکیو غول. و حدس بزنید چه اتفاقی افتاد؟ سایوکی و یو یو هاکوشو جوایز Anime Grand Prix انیمیج را به خود اختصاص دادند، که مثل گرفتن نمره A+ از استاد انیمه است.

Studio Bones

بهترین استودیو های انیمه تمام دوران

استودیو بونز در سال ۱۹۹۸ تأسیس شد و از ذهن کارکنان سابق شرکت (.Sunrise Inc) – ماساهیکو مینامی، هیروشی اوساکا و توشیهیرو کاواموتو – سرچشمه گرفت. آن‌ها از خانه‌ی طلوع خورشید خداحافظی کردند و استودیوی بونز را بوجود آوردند.

از کیمیاگری در انیمه‌ی (Full Metal Alchemist) تا حرکات روانشناختی در انیمه‌ی (Mob Psycho 100) و اعمال قهرمانانه در انیمه‌ی (My Hero Academia)، بونز پشت سر هم، یکی یکی موفقیت‌های بزرگ را کسب کرد.

اگرچه در این استودیو مشکلاتی به وجود آمد، اما از سر دشمنی نبود، بلکه همکاری بود، مانند همکاری طلوع خورشید و بونز در فیلم (Cowboy Bebop: The Movie) در سال ۲۰۰۱. در نهایت زندگی یک سرمایه بزرگی را از آن‌ها گرفت و این یعنی هیروشی اوساکا در سن ۴۴ سالگی درگذشت.

استودیو بونز مکونتو واتانابه و تاکاهیرو کوموری را برای رهبری استودیو استخدام کرد. و حالا بونز به عنوان یک استودیوی انیمه برتر می‌درخشد.

بیشتر بخوانید: بهترین انیمه های استودیو Bones در سال 2023 و تمام دوران

Ufotable

بهترین استودیو های انیمه تمام دوران

اگرچه این استودیو به تازگی وارد دنیای استودیوها شده است، اما این استودیو نمایش‌های قابل تحسینی دارد. استودیو یوفوتابل از سال ۲۰۰۲ به بعد، آثاری همچون “گاد ایتر” و “فیت/زیرو” را به جهان هدیه کرد.

اما صبر کنید، بهتر است راجع به یکی از بهترین و شگفت انگیز‌ترین کار‌های این استودیو حرف برنیم پس بهتر است که وارد عالم سریال و فیلم “دیمون اسلیر” شویم! تصور کنید یک استودیوی کوچک که لباس قهرمانی را به تن کرده،  ناگهان به یک ستاره راک تبدیل می‌شود – آره، درست منظورمان استودیو یوفوتابل است.

“دیمون اسلیر: کیمتسو نو یائیبا” از ذهن برتر آن‌ها به وجود آمد و به سرعت صعود کرد. فیلم “دنمون اسلایر: کیمتسو نو یائیبا: قطار بی‌نهایت” تنها یک موفقیت نبود؛ بلکه مثل گودزیلا سینمای ژاپن بود که در سال ۲۰۲۰ با بیشترین درآمد، به عنوان قهرمان تمام دوران شناخته شد.

استودیو یوفوتابل با شجاعت و قدرت با دیمون‌ها مبارزه می‌کند و رکوردهای صندوق را به چالش می‌کشد و همه این‌ها توسط یک رهبر با استعداد و ماهر به انجام می‌رسد.

Kyoto Animation

بهترین استودیو های انیمه تمام دوران

با کیوتو انیمیشن آشنا شوید، بنیانگذار اصلی حوزهٔ انیمیشن که تاریخی فراوان و پیچیده‌‌ای دارد. این استودیو توسط دو فرد قدرتمند به نام‌های یوکو و هیدیاکی هاتا تأسیس شده و نامش از استان کیوتو گرفته شده است.

اینجاست که ماجراها جالب می‌شوند: به جای کارگران، آن‌ها یک تیم از قهرمانان در حوزه انیمیشن دارند. یعنی مثل داشتن یک لیگی از ابرقهرمانان آماده به عمل! کیوتو کاملاً به کیفیت تمرکز دارد و در واقع هنر را ارائه می‌دهند.

با وجود تمامی حالت‌های عجیب و غریب از سریال (The Melancholy of Haruhi Suzumiya)، تفریحات در سریال (!Free) و احساسات در فیلم صدای خاموش، آن‌ها به صورت حرفه‌ای و ماهرانه، آثاری بی‌نظیر را ارائه می‌دهند.

اما افسوس، زندگی در سال ۲۰۱۹ به آن‌ها یک ضربهٔ اساسی وارد کرد – آتش‌سوزی استودیو! با این حال، مانند ققنوسی از خاکستر برخاسته، کیوتو انیمیشن برخاست و با بیشترین عشق و کوشش به مسیر خود بازگشت.

Wit Studio

بهترین استودیو های انیمه تمام دوران

استودیو ویت یکی از بهترین استودیو های انیمه تمام دوران را به عنوان کودکی تازه متولد شده در دنیای انیمه تصور کنید، اما خب، آن‌ها واقعاً این دنیا را به هم ریختند! تتسویا ناکاتاکه در سال ۲۰۱۲ ایده آغاز شده را به راه انداخت و بوم! آن‌ها با انیمه (Attack on Titan) وارد قطار انیمه شدند و سریع‌تر از یک سنجابی که کافئین مصرف کرده ، توجه‌ها را جلب کردند.

تصور کنید، آن‌ها اولین سری “حمله به تایتان” را مانند یک رئیس در سال 2013 شروع کردند و در المپیک انیمه، مدال طلا را دریافت کردند.

دو دوره دیگر از شکستن تایتان‌ها اتفاق افتاد و پس از آن، آن‌ها نیز مسئولیت را به استودیو (MAPPA) سپردند. استودیو ویت بیش از یک ترفند در آستین خود دارد: “ساگا وینلند”، “کابانری از قلعهٔ آهن” و “عروس ساحر باستانی” تنها چند کارت از دستهٔ انیمه‌های آن‌ها هستند. این افراد پیکاسوی تغییر سبک هنری هستند که انیمه را به یک بوم شگفت‌انگیز تبدیل می‌کنند!

Sunrise Studio

بهترین استودیو های انیمه تمام دوران

در سال ۱۹۷۲، استودیو سانرایز که یکی از بهترین استودیو های انیمه تمام دوران می‌باشد توسط کارکنان سابق شرکت موشی پروداکشن تاسیس شد و حدس بزنید چه اتفاقی افتاد؟ آن‌ها به گودزیلای استودیوهای انیمه تبدیل شدند! اکنون آن‌ها تعداد استودیوهای فرعی بیشتری نسبت به مغازه‌های یک مرکز خرید دارند.

مکاها بخشی از تخصص آن‌ها هستند – گاندام و دوستان رباتش به طور کامل در این زمینه حاکم هستند. اما صبر کنید، هنوز کارهای دیگری هم وجود دارد! کاوبوی بیباپ و اوتلو استار؟ بله، استودیوی سانرایز پشت پردهٔ آن‌ها هم می‌باشد.

آه، و جالب‌ترین قسمت؟ استودیو سانرایز مانند یک مدرسهٔ انیمه است که نابغه‌های کوچکی را بزرگ می‌کند. اعضای سابق سانرایز استودیوهای خود را تأسیس کردند. پس بار دیگر که کسی یک انیمه شگفت‌انگیز می‌بیند، به خاطر داشته باشید که استودیو سانرایز یک محیط کشت استعداد است که استعدادها را تولید و به افراد بیشتر و بیشتر می‌دهد.

Production I.G

بهترین استودیو های انیمه تمام دوران

در انتهای نوشتار بهترین استودیو های انیمه تمام دوران لازم به ذکر است که در سال ۱۹۸۷، تولیدکنندهٔ میتسوهیسا ایشیکاوا و طراح تاکایوکی گوتو دست به دست هم دادند و استودیوی تولیدی I.G را تأسیس کردند. نام استودیوی آن‌ها ترکیبی سرسری از حروف اول نامشان است.

با انیمه “بسکتبال کوروکو”، سریالی که درباره بازی بسکتبال است، آن‌ها موفق شدند تکنیک‌های شگفت‌انگیزی را به نمایش بگذارند. در “پسیکو-پاس” نیز، سریالی با هیجانات روانشناختی، هیجانات ذهنی و تحلیل رفتار انسان‌ها را به تصویر کشیدند. و در “عدنی غربی”، آن‌ها شرق را بازسازی کرده و تصویری زیبا از زندگی در آن منطقه را به نمایش گذاشتند.

اما چیزی ببشتر از همه به چشم می‌خورد اینجاست: بله، “روح در پوسته”، انیمه‌ای است که حتی هالیوود هم نتوانست از تبدیل آن به یک فیلم بزرگ و هیجان‌انگیز خودداری کند. این انیمه با داستان پیچیده و عمیق خود، به بررسی مفاهیم فلسفی و اخلاقی می‌پردازد و جذابیت بیشتری به آن می‌بخشد.

هالیوود تلاش کرد تا این داستان پرشور را به نمایش بگذارد، اما توانایی‌های اصلی و زیبایی‌های انیمه را به صورت کامل نتوانست به تصویر بکشد. آن‌ها نه تنها جادوگران انیمیشن هستند، بلکه گندالف‌های سی‌جی در دنیای انیمه می‌باشند.

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین استودیو های انیمه تمام دوران سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


One thought on “بهترین استودیو های انیمه تمام دوران از نگاه سایت فیگار

  1. مدهاوس بهترین استودیوی تاریخ انیمس.اثارزیادوشاهکار.فصل1وان پاچ منی رو ساخت که استودیوها ازاسمش میترسن واسه ساختنش.دث نوت انیمه 17سال پیش رو طوری ساخت که درحال حاضرهم پربیننده ترین انیمه هست ولی بقیه انیمه های سال خودش درحدش معروف نیستن حتی انیمه های5.6سال پیشم کمترمعروفن ولی دث نوت17سال پیش… هانترایکس هانتر رو شاهکارکرد.هلسینگ.نوگیم نولایف.قاعده کلی انگلی.نمایش مرگ.مانستر.بلک لاگون.هاجیمه نوایپو.و این اثرجدیدش که فریرن هست رو شاهکارساخت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *