بیوگرافی بازیگران سریال سرگیجه ؛ جدیدترین درام رازآلود نماوا

احتمال دارد سریال سرگیجه جزء بهترین سریال های جدید شبکه نماوا شود. بیوگرافی بازیگران سریال سرگیجه را در ادامه مطالعه نمایید.

بیوگرافی بازیگران سریال سرگیجه

سرگیجه یک مجموعه نمایش‌ خانگی ایرانی به کارگردانی بهرنگ توفیقی و تهیه‌کنندگی مهدی بدرلو محصول سال ۱۴۰۱ است. حامد بهداد، رعنا آزادی‌ور، هومن سیدی، هادی حجازی‌فر، علی عمرانی، مهراوه شریفی‌نیا، پیام دهکردی، ژرژ هاشم‌زاده، فرید سجادی حسینی، عرفان ناصری، مریم شیرازی، شبنم مقدمی، میلاد معیری و شایسته سجادی در «سرگیجه» به ایفای نقش پرداخته‌اند.

زمان و روز پخش سریال سرگیجه

این سریال به قلم محمد منعم و همایون حجازی نوشته شده و سید علیرضا مرعشی و هومن هاتفی پور، مجریان طرح و سرمایه‌گذاران آن هستند. داستان به ظاهر معمایی سریال سرگیجه با بازیگران مشهور نشان از یک سریال خوب دارد. پیش از این بهرنگ توفیقی به عنوان کارگردان سریال سرگیجه توانسته بود سریال موفق آقازاده را کارگردانی کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های ایرانی پخش خانگی + [1401، 1400 و تمام دوران]

بهترین فیلم ها و سریال های فیلیمو 1401 و 1400 ؛ محبوب های ایرانی و خارجی

حامد بهداد

بیوگرافی بازیگران سریال سرگیجه
بیوگرافی بازیگران سریال سرگیجه

حامد بهداد (زاده ۲۶ آبان ۱۳۵۲) بازیگر اهل ایران است. نخستین‌بار با فیلم آخر بازی به سینمای ایران معرفی شد و برای همین فیلم،کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره فیلم فجر شد. او در فیلم‌هایی چون: بوتیک، کافه ستاره، روز سوم، کسی از گربه‌های ایرانی خبر نداره، جرم، سعادت‌آباد، آرایش غلیظ، خانه دختر، نیمه‌شب اتفاق افتاد، سد معبر، قصر شیرین حضور داشته است.

او برای بازی در فیلم جرم به کارگردانی مسعود کیمیایی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل مرد را از بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر دریافت کرده‌است. از آخرین جوایز او می‌توان جایزه معتبر بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای در سال ۲۰۱۹ برای بازی در فیلم قصر شیرین را نام برد.

حامد بهداد در طول فعالیت هنری‌اش از سوی بسیاری از کارگردانان سرشناس سینمای ایران همچون: عباس کیارستمی، ناصر تقوایی، اصغر فرهادی، بهرام بیضایی، داریوش مهرجویی، مسعود کیمیایی، بهمن فرمان‌آرا، پرویز شهبازی و بهمن قبادی دعوت به همکاری شده‌است. همچنین بهداد برای بازی در بسیاری از فیلمهایش از جشن‌ها و جشنواره‌های متعددی نامزد دریافت جایزه بازیگری شده‌است.

رعنا آزادی‌ور

بیوگرافی بازیگران سریال سرگیجه
بیوگرافی بازیگران سریال سرگیجه

رعنا آزادی‌ور (زاده ۱۷ فروردین ۱۳۶۲) بازیگر ایرانی است. او فعالیت حرفه‌ای خود را در سال ۱۳۸۲ با فیلم مارمولک آغاز کرد و برای بازی در درباره الی (۱۳۸۷) نامزد دریافت تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل زن جشن سینمای ایران شد.

او برای بازی در نقش زنی سرسخت در زخم کاری (۱۴۰۰) مورد تحسین قرار گرفت و برنده جایزه حافظ بهترین بازیگر زن درام تلویزیونی شد. وی با بازی در فیلم مارمولک (کمال تبریزی، ۱۳۸۲) فعالیت در سینما را آغاز کرد و با یک سال دوری از سینما با بازی در سه فیلم در سال ۱۳۸۴ موقعیت خود را در سینما تثبیت کرد.

بیوگرافی بازیگران سریال ایرانی بیگناه

رعنا آزادی‌ور با بازی در فیلم پارک‌وی (فریدون جیرانی، ۱۳۸۵) برای بار نخست، بازی در نقش اول را همراه با نیما شاهرخ شاهی تجربه کرد. او در فیلم درباره الی نقش همسر یکی از زوج‌های جوان فیلم را بازی می‌کند.

همچنین او در فیلم خانهٔ دختر هم نقش شخصیت اصلی فیلم (سمیرا) را به عهده دارد. او در آخرین کار خود سال ۱۴۰۰ در سریال زخم کاری در شبکه نمایش خانگی در نقش (سمیرا) به بازی پرداخت که بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و خوش درخشید.

هومن سیدی

بیوگرافی بازیگران سریال سرگیجه
بیوگرافی بازیگران سریال سرگیجه

هومن سیدی (زاده ۸ آذر ۱۳۵۹) بازیگر و فیلم‌ساز ایرانی است.رسیدی پس از پایان دبیرستان و دریافت دیپلم گرافیک کار خود را با حضور در کلاس‌های انجمن سینمای جوان رشت و ساخت چند فیلم کوتاه آغاز کرد. سپس به تهران آمد و در کلاس‌های بازیگری کارنامه به مدیریت پرویز پرستویی شرکت کرد. او فرزند دوم خانواده است و ۲ برادر (حامد و هامون) و یک خواهر (هیلدا) دارد. مادرش بازنشسته نیروی دریایی و پدرش کارمند بازنشستهٔ بانک کشاورزی است. سیدی در سال ۱۳۸۵ با آزاده صمدی ازدواج کرد و در سال ۱۳۹۲ از او جدا شد.

پس از حضور در چندین فیلم، از جمله چهارشنبه‌سوری (۱۳۸۴) و یک تکه نان(۱۳۸۳)، او نخستین فیلمش آفریقا (۱۳۸۹) را کارگردانی کرد. او برای فیلم خشم و هیاهو (۱۳۹۴) جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره فیلم فجر را کسب کرد. مغزهای کوچک زنگ‌زده (۱۳۹۶) به نویسندگی او سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه را کسب کرد. همچنین در سال ۱۴۰۱ برای ساخت جنگ جهانی سوم برنده جایزه بهترین فیلم بخش افق جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شد.

عاشقانه ترین فیلم های ایرانی +[1401 و محبوب‌های تمام دوران]

هومن در اواسط دهه هشتاد در فیلم یک تکه نان با رضا کیانیان همبازی شد و سپس نقش کوتاهی را در فیلم چهارشنبه‌سوری اصغر فرهادی ایفا کرد. او در پابرهنه در بهشت از بهرام توکلی نقش اصلی را بازی کرد. این فیلم نخستین فیلم بلند بهرام توکلی بود که باعث شناخته‌شدن او شد و سیدی هم نامزدی جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشن خانه سینما شد.

هادی حجازی‌فر

بیوگرافی بازیگران سریال سرگیجه
بیوگرافی بازیگران سریال سرگیجه

هادی حجازی‌فر (زاده ۳۱ خرداد ۱۳۵۵) بازیگر، کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس ایرانی است. وی دانش‌آموخته رشته کارشناسی نمایش عروسکی از پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران و ورودی سال ۱۳۷۷ این دانشگاه است. او بازیگری را در دورهٔ دانشجویی و با بازی در مزرعه پدری به کارگردانی رسول ملاقلی‌پور آغاز کرد و از فیلم‌های بعدی‌اش می‌توان به ایستاده در غبار، ماجرای نیمروز، لاتاری، به وقت شام، آتابای و موقعیت مهدی اشاره کرد.

حجازی‌فر نخستین فیلم سینمایی‌اش را با نام موقعیت مهدی با موضوع زندگی مهدی باکری در سال ۱۴۰۰ ساخت و خودش نقش اصلی فیلم را ایفا کرد. وی در جشن خانهٔ تماشاخانه (سینما) و جشن منتقدان برندهٔ جایزه و در سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شده‌است.

علی عمرانی

بازیگران سرگیجه نماوا
بازیگران سریال سرگیجه

سید علی عمرانی (زاده ۱۴ تیر ۱۳۳۹) بازیگر تئاتر و تلویزیون سینما و گوینده رادیوی اهل شهرستان بهشهر ایران است. پدر وی سید ولی‌الله عُمرانی پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و نوازنده سازهای نی و سنتور بود. او بیش از ۳۰ سال در عرصه رادیو فعالیت داشته و از باتجربه‌ترین‌های عرصه نمایش و حتی تلویزیون است.

علی عمرانی در ۳۰ شهریور ۱۳۹۲ از رادیو استعفاء داد. وی همچنین سازنده اولین فیلم طنز پس از انقلاب است. او همچنین معرف و واسطه ورود هنرمندانی همچون مهران مدیری، رضا عطاران، حمید لولایی، رضا شفیعی جم، غلامرضا نیکخواه و … به عرصه حرفه‌ای بازیگری است.

بهترین فیلم های اجتماعی ایرانی تاریخ سینما + [1401 و تمام دوران]

عمرانی به عنوان بازیگر در فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی به کجا چنین شتابان، جراحت، چهره به چهره، آخر بازی، ماه و خورشید و … ایفای نقش کرده‌است. از نقش‌آفرینی‌های مهم عمرانی در سینما می‌توان به بازی در نقش «برقی» در فیلم «آرایش غلیظ» به کارگردانی حمید نعمت‌الله که در سال ۱۳۹۲ ساخته و پاییز ۱۳۹۳ اکران شد، اشاره کرد.

مهراوه شریفی‌نیا

بازیگران سرگیجه نماوا
بازیگران سرگیجه نماوا

مهراوه شریفی‌نیا (زاده ۲۹ فروردین ۱۳۶۰ در تهران) بازیگر ایرانی فرزند آزیتا حاجیان و محمدرضا شریفی‌نیا است. او فارغ‌التحصیل رشته موسیقی کلاسیک در دانشگاه هنر تهران است. فعالیت خود را در سال ۱۳۶۸ با بازی در فیلم دزد عروسک‌ها آغاز کرد و با بازی در نقش فریده در سریال روز حسرت (۱۳۸۷) به شهرت رسید.

بهترین فیلم های طنز ایرانی 1401

شریفی‌نیا یک ترم در رشته کارگردانی سینما درس خواند ولی از ادامه درس خواندن در این رشته انصراف داد. ساز تخصصی او پیانو است. او در پروژه «شاخه گلی برای دبورا» دستیار ضیاءالدین دری بود. مهراوه خواهر بزرگتر ملیکا شریفی‌نیا (بازیگر و نقاش) است.

پیام دهکردی

بازیگران سرگیجه نماوا
بازیگران سریال سرگیجه

پیام دهکردی (زاده ۲۰ اردیبهشت ۱۳۵۶ شهرکرد) بازیگر و کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون ایرانی است. دهکردی با مدرک کارشناسی ارشد در رشته تئاتر از دانشگاه تهران است. پیش از آن دهکردی مدرک کارشناسی خود را در رشته ادبیات دراماتیک (نمایشی) از دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک گرفته بود.

از 10 سالگی با خانواده از شهرکرد به اصفهان نقل مکان کردند و بصورت جدی با گروه تئاتر مدرسه از مقطع راهنمایی شروع به بازی کرد. به موازات دوران دانشجوی در اراک همزمان در اصفهان تحت آموزش بازیگری مرحوم استاد ابراهیم کریمی قرار گرفت و در تهران شاگردی استاد سمندریان را می‌کرد.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سرگیجه نماوا

سوالات متداول

تعداد قسمت های سریال سرگیجه ؟

هنوز تعداد قسمت های سریال سرگیجه مشخص نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *