بیوگرافی بازیگران فیلم سینمایی ایرانی کت چرمی + [خلاصه داستان]

بیوگرافی بازیگران فیلم کت چرمی را که یکی از تازه‌ترین آثار سینمایی ایرانی است، در ادامه مطالعه نمایید. چهره‌های جدیدی در این فیلم درخشیده‌اند.

بیوگرافی بازیگران فیلم کت چرمی

دانلود جدیدترین فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی از کانال تلگرامی فیگار

جواد عزتی، صابر ابر، گلاره عباسی، با هنرمندی پانته‌آ پناهی‌ها، ستاره پسیانی، عباس جمشیدی‌فر، مائده طهماسبی، بهزاد خلج، امین میری، محمد صدیقی مهر، آیدا ماهیانی، با معرفی سارا حاتمی و با حضور افتخاری رویا تیموریان و سیامک احصایی گروه بازیگران کت چرمی را تشکیل می‌دهند.

فیلم کت چرمی جواد عزتی به کارگردانی حسین میرزامحمدی و تهیه‌کنندگی کامران حجازی از تازه‌ترین محصولات بنیاد سینمایی فارابی و موسسه ایوان آفرینش، مراحل تولید خود را به پایان رساند تا با رونمایی از لوگو موشن فیلم، برای حضور در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر خود را آماده کند. پانته آ پناهی ها در کت چرمی در کنار دیگر چهره‌ها هنرنمایی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نخستین لوگوموشن فیلم سینمایی کت چرمی

دانلود رایگان فیلم کت چرمی با بازی جواد عزتی

خرید و رزرو بلیت فیلم کت چرمی

جواد عزتی

فیلم کت چرمی جواد عزتی
فیلم کت چرمی جواد عزتی

نخستین بازیگر کت چرمی و نقش اصلی فیلم، جواد عزتی است. جواد عزتی یکی از معدود بازیگران ایرانی است که در هر نقشی، کمدی و یا جدی، سیاه، سفید و یا خاکستری، نقش اول و یا مکمل، به خوبی از عهده آن بر می‌آید. سریال “قهوه تلخ”، “دردسرهای عظیم”، “چاردیواری”، “دودکش”، “زخم کاری” و “مرد هزارچهره” از جمله سریال‌های متنوعی هستند که عزتی در آن‌ها حضور داشته است.

“شنای پروانه”، “کت چرمی”، “جهان با من برقص” و “آتابای” از تازه‌ترین آثار سینمایی اوست. در فیلم سینمایی آتابای به کارگردانی نیکی کریمی و نویسندگی هادی حجازی‌فر، جواد عزتی نقشی متفاوت را به زبان ترکی ایفا می‌کند. “چهار انگشت”، “هزار پا” و “آینه بغل” نیز از نمونه فیلم‌های طنز ایرانی هستند که جواد عزتی در آن‌ها درخشیده است.

عزتی در تهران به دنیا آمد و در دانشگاه سوره فارغ‌التحصیل شد. او فعالیت حرفه‌ای خود را در سال ۱۳۷۵ در تئاتر آغاز کرد و سپس با ایفای نقش در سریال قصه‌های شبانه ساختهٔ سعید آقاخانی بازیگری در تلویزیون را تجربه کرد. عزتی در ۱۳۸۵ با مه‌لقا باقری، بازیگر ایرانی، ازدواج کرده‌است. در فیلم شنای پروانه این زوج با یکدیگر همبازی بودند.

صابر ابر

بیوگرافی بازیگران فیلم کت چرمی
بیوگرافی بازیگران فیلم کت چرمی

صابر ابر بازیگر و کارگردان ایرانی متولد ۱۸ خرداد ۱۳۶۳ در تهران است که از سال ۱۳۸۴ با بازی در فیلم شاعر زباله‌ ها وارد دنیای سینما شد. وی سابقه فعالیت در آثاری همچون سیزده ۵۹، پذیرایی ساده، حکایت دریا، آسمان زرد کم عمق، برف روی کاج ‌ها، من دیه‌گو مارادونا هستم، انتهای خیابان هشتم، رخ دیوانه، مسخره باز، تابستان داغ، اینجا بدون من و درباره الی را در کارنامه هنری خود دارد.

از جمله افتخارات صابر ابر می ‌توان به دریافت جوایز تندیس بهترین بازیگر مرد برای نمایش ریچارد سوم از سی‌امین جشنواره تئاتر فجر، تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم درباره الی از سومین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم مینای شهر خاموش از بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر اشاره کرد. صابر ابر با دو سریال قورباغه و مترجم تجربه‌های موفقی را نیز در شبکه نمایش خانگی رقم زده است.

گلاره عباسی

بازیگر کت چرمی
بازیگر کت چرمی

گلاره عباسی (زادهٔ ۲۹ تیر ۱۳۶۲) بازیگر اهل ایران است. او در سال ۱۳۹۹ برای بازی در ابلق برندهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن جشنواره فیلم فجر شد. گلاره از دانش آموختگان کلاس‌های امین تارخ است. وی همچنین فارغ‌التحصیل تئاتر از دانشکده هنر و معماری است.

از جمله فعالیتهای فرهنگی گلاره عباسی تأسیس سوینا (سینمای ویژه نابینایان) است که در سال ۱۳۹۸ برای اولین بار در ایران و به منظور توضیح دار کردن فیلم‌های سینمایی برای جامعه نابینایان کشور صورت گرفت. در این مجموعه فیلمهای سینمایی در حال اکران و فیلمهای سابقاً اکران شده به‌همراه توضیحات صوتی برای مخاطبان نابینا نمایش داده می‌شود. از دیگر فعالیتهای سوینا می‌توان به تهیه کتابهای صوتی برای جامعهٔ نابینایان کشور اشاره کرد.

پانته‌آ پناهی‌ها

پانته آ پناهی ها در کت چرمی
پانته آ پناهی ها در کت چرمی

پانته‌آ پناهی‌ها بازیگر تئاتر، سینما، تلویزیون و منشی صحنه ایرانی متولد ۹ آذر ۱۳۵۶ در تهران است که از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز نمود. وی همچنین در آلبوم در شعله با تو رقصان به همراه صابر ابر با مهیار علیزاده همکاری داشته‌است.

او نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر برای فیلم درخونگاه در سال ۱۳۹۷ شد. وی در بسیاری از فیلم و سریال‌های متعدد به ایفای نقش پرداخته است که می‌توان به دوئت، حکایت دریا، من دیه‌گو مارادونا هستم، واقعیت اینه که خورشید دور ما میگرده، جمشیدیه، مکاشفه در باب یک مهمانی خاموش، جشن دلتنگی، اروند، نفش، عادت نمی‌کنیم و کرگدن اشاره کرد.

ستاره پسیانی

بازیگر کت چرمی
بازیگران فیلم کت چرمی

ستاره پسیانی (زاده ۱۳۶۴) بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر اهل ایران است. وی در سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم «یدو» شد. او دختر آتیلا پسیانی و فاطمه نقوی بازیگران سینما و تلویزیون و تئاتر می‌باشد.

مادر بزرگ وی جمیله شیخی است. وی برنده تندیس بهترین بازیگر زن در سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در بخش مسابقه ایران (ب) برای بازی در نمایش «صد در صد» به کارگردانی مرتضی اسماعیل کاشی شد. جیران، خاتون، کرگدن، مهمونی و نهنگ آبی از جمله سریال‌های اینترنتی هستند که پسیانی در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است.

عباس جمشیدی‌فر

بازیگران کت چرمی
بازیگران کت چرمی

عباس جمشیدی‌فر در سریال یاغی نقشی کاملا متفاوت را ایفا کرد. وی در برنامه جوکر و سریال زخم کاری نیز به خوبی درخشیده بود. او را در بسیاری از کارهای طنر همچون “سه دونگ سه دونگ”، “آقا و خانم سنگی”، “بچه مهندس” و “بزنگاه” دیده‌ایم.

او حرفه خود را از اواخر دهه ۱۳۷۰ با بازی و نوشتن چند تئاتر شروع کردو پس از چندی با بازی در مجموعه تلویزیونی روزگار خوش حبیب آقا چهره خود را به مردم نشان داد و در نهایت مجموعه تلویزیونی سه دونگ سه دونگ که در ماه رمضان از شبکه تهران پخش شد سکوی پرتاب او بود.

با این که جمشیدی فر به تازگی فعالیت‌های خود را در ابعاد گسترده‌تری در تلویزیون ادامه می‌دهد اما می‌شود او را یک بازیگر حرفه‌ای تئاتر دانست. از جمله دیگر مجموعه تلویزیونی‌های او می‌توان به بیدارباش، باغ شیشه‌ای، خانه اجاره‌ای، پنج دری و خوشنام و فیلم سینمایی خروس جنگی و دیوار اشاره کرد.

مائده طهماسبی

بازیگران کت چرمی
بازیگران فیلم کت چرمی

مائده طهماسبی (زادهٔ ۱۹ تیر ۱۳۳۶ در بابل) بازیگر تئاتر، سینما، تلویزیون، کارگردان تئاتر، تهیه‌کننده و مترجم است. او فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد رشته خبرنگاری با گرایش تئاتر و علوم سیاسی است.

طهماسبی در سال ۱۳۷۷ به همراه همسرش، فرهاد آئیش، به ایران بازگشت و با کارگردانی نمایش گزارش به آکادمی فعالیت هنری خود را آغاز کرد. اولین فیلم سینمایی که مائده طهماسبی در آن حضور داشته دایره به کارگردانی جعفر پناهی است. وی همچنین عمه بازیگر سینما و تلویزیون مهسا طهماسبی است.

علفزار، آذر، هیس دخترها فریاد نمی‌زنند، شمس‌العماره، قرارگاه مسکونی و باجناغ‌ها از جمله فیلم‌ها و سریال‌هایی هستند که وی در آن‌ها حضور داشته است.

بهزاد خلج

بازیگران فیلم کت چرمی
بازیگران فیلم کت چرمی

بهزاد خلج بازیگر سینما و تلویزیون متولد 1354/01/31 در تهران می باشد. خلج ازدواج کرده و متاهل می باشد و حاصل ازدواج ایشان دو پسر است. او بازیگری را از تئاتر آغاز کرده است. این بازیگر اولین بار در سال 1395 درسریال مرز خوشبختی ساخته آقای حسین سهیلی زاده ایفای نقش نمود و در قاب تلویزیون ظاهر شد.

خلج گرچه در سریال مرز خوشبختی به هنرنمایی پرداخت اما با بازی در سریال محکومین به عنوان نقش اول در مقابل شبنم قلی خانی استعداد بازیگری خود را به نمایش گذاشت و به شهرت دست یافت. نقش آقای قاضی را در برنامه‌ای با همین نام، بهزاد خلج ایفا کرده بود.

این هنرمند در سال 1396 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند، اثر مهم بهزاد خلج در این سال، بازیگری در سریال سفر در خانه به کارگردانی بهمن گودرزی می باشد.

امین میری

بازیگران فیلم کت چرمی
بازیگران فیلم کت چرمی

امین میری متولد اسفند 1358 در زاهدان، بازیگر و کارگردان می‌باشد. وی فارغ‌التحصیل رشته بازیگری است. او بازیگری را از سال 1372 با اجرای نمایش در زاهدان آغاز کرد و بعد از چندی به تهران آمد. وی برای اولین بار در سال 1388 با فیلم سینمایی «آینه‌های روبرو» به کارگردانی نگار آذربایجانی، روی پرده سینما رفت.

از مهم‌ترین کارهای امین میری فیلم «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار به شمار می‌رود، این فیلم با موضوع زندگی فردی به نام عبدالمالک ریگی ساخته شد و از امین میری به عنوان مشاور لهجه بلوچی و بازیگر دعوت به کار کردند. وی نقش “دایی نورالدین” برادر غمناز و دایی عبدالمالک و عبدالحمید ریگی را بر عهده داشت که تلاش می‌کرد جلوی شرارت‌های عبدالمالک بایستد.

امین میری در رابطه با شرایط زندگی در زمان عبدالمالک ریگی گفت:

من سال‌های 1384 تا 1386 که اوج بحران عبدالمالک بود در زاهدان بودم. حتی عبدالمالک در زاهدان می‌آمد و می‌چرخید و در شهر فیلم می‌گرفت که بگوید قدرت دارد و ما از نزدیک شاهد این ماجراها بودیم. ناامنی و خفقان بعد از وی از بین رفت ولی شرایط زندگی مردم همچنان سخت است.

وی در فیلم «سرخپوست» به کارگردانی نیما جاویدی نیز مشاور لهجه محلی و بازیگر بود. میری در سریال تلویزیونی «نجلا» نقش “عامر” را با لهجه غلیظ عربی عراقی ایفا کرد. شخصیت او در ابتدا اینگونه به نظر می‌رسد که با کینه شخصی‌اش از “نجلا” می‌خواهد سد راهش شود ولی در ادامه با ابعاد دیگری از این کاراکتر روبه‌رو می‌شویم.

آیدا ماهیانی

بازیگران فیلم کت چرمی
بازیگران فیلم کت چرمی

آیدا ماهیانی فعالیت خود را با مدلینگ آغاز کرد و سپس با فیلم آقای کاهانی وارد دنیای هنر و بازیگری شد. البته قد و چهره زیبا را نیز می توان از مهم ترین عوامل موفقیت او دانست. او با بازی در فیلم آقای کاهانی به شهرت دو چندان دست یافت. در خصوص زندگی شخصی و همسر وی اطلاعاتی در دسترس نیست.

ماهیانی در دومین فیلمش یعنی ارادتمند که توقیف شد در بین لیستی از ستارگان یک نقش اصلی را داشت. در فیلم ارادتمند سه شخصیت اصلی خانم حضور داشت که یکی از آن ها آیدا ماهیانی بود و دو نفر دیگر سوپر استار های سینمای ایران مهناز افشار و طناز طباطبایی بودند.

ارادتمند توقیف شد و پخش نشد، وقتی دلیل پخش نشدنش را پرسیدند، جواب نه منشوری بودن فیلم بود و نه سیاسی بودن آن بلکه حضور یک نا بازیگر در بین نقش های اصلی که سابقه فعالیتش مشکل ساز شده است.

با معرفی سارا حاتمی

بیوگرافی بازیگران فیلم کت چرمی
بیوگرافی بازیگران فیلم کت چرمی

سارا حاتمی متولد 1384 در تهران، بازیگر نوظهور شبکه خانگی است. دانش آموز مقطع دبیرستان می‌باشد که از کلاس بازیگری وارد سریال «زخم کاری» شد و توانست با نقش مائده کنار مرتضی امینی تبار مشهور شود.

در رابطه با کلاس‌های بازیگری و ورود به دنیای هنر اینگونه می‌گوید:

من درست یک سال و نیم پیش نزد آقای اشکان خطیبی کلاس می رفتم که آقای خطیبی من را به آقای کیومرث مرادی پیشنهاد کردند. رفتم دفتر آقای مرادی که مسئول انتخاب بازیگران زخم کاری بود و تست دادم که گفتند خبر می دهیم ، چند روز بعد زنگ زدند و دوباره رفتم تست دادم و قبولم کردند.

در رابطه با حضور در سریال زخم کاری نیز در مصاحبه‌ای اشاره کرد که:

قبل از شروع فیلمبرداری سریال «زخم کاری» هم من و هم مرتضی امینی تبار حدود 10 جلسه ای سوارکاری یاد گرفتم و بعد از این مهارت در کار استفاده کردیم. اوایل یک مقدار از اسب می ترسیدم چوان واقعا برایم کار سختی بود اما کم کم وقتی یاد گرفتم و ترسم ریخت و الان برایم جالب است که یاد گرفتم

با حضور افتخاری رویا تیموریان

بیوگرافی بازیگران فیلم کت چرمی
بازیگران فیلم کت چرمی

دلارا «رویا» تیموریان (زاده ۲۷ اسفند ۱۳۳۷) بازیگر اهل ایران است. او برای نقش‌آفرینی در مرد بارانی (۱۳۷۸)، گوشواره (۱۳۸۵)، و شیفتگی (۱۳۹۲) نامزد دریافت جایزهٔ بهترین بازیگر زن از جشنواره فیلم فجر شده‌است.

وی فعالیت سینمایی را با بازی در حسرت دیدار (محرم زینال‌زاده) در سال ۱۳۷۳ شروع کرده‌است. رویا تیموریان در جشن بزرگداشت خود در جشنواره فجر ۱۳۹۴ روی صحنه خطاب به وزیر فرهنگ، علی جنّتی گفت:

آقای وزیر دو سال قبل از همین تریبون رسمی گفتم که مهربانی و خوش‌رویی کلید درهای بسته‌است، امیدوارم سال آینده بخاطر بهرام بیضایی بزرگداشتی برای ایشان به اندازه‌ای که باید باشد، بگیریم.

رویا تیموریان ابتدا با میر ولی‌الله مدنی که از تهیه‌کنندگان سینما ست ازدواج کرده بود و بعد از چند سال از هم جدا شدند و دو دختر به نام دنیا (متولد ۱۳۶۹) و درنا مدنی (متولد ۱۳۷۱) دارند و در سال ۱۳۸۲ با مسعود رایگان ازدواج کرد.

“هم‌گناه”، “بیگناه” و “جیران” از جمله سریال‌های پخش خانگی هستند که وی درآن‌ها به ایفای نقش پرداخته است. “ملاقات خصوصی”و “شادروان” نیز از جمله تازه‌ترین فیلم‌های سینمایی او هستند.

 

سیامک احصایی

بیوگرافی بازیگران فیلم کت چرمی
بیوگرافی بازیگران فیلم کت چرمی

سیامک احصایی (زاده ۲ مهر ۱۳۳۶ – آبادان) طراح صحنه و لباس، کارگردان و بازیگر اهل ایران است. وی دانش‌آموخته ی نقاشی از دانشگاه کلیولند اوهایو آمریکا است. احصایی فعالیت سینمایی اش را از سال (۱۳۷۴) آغاز کرد. همچنین در طراحی صحنه و لباس تئاتر و سریال‌های تلویزیونی فعالیت داشته‌است.

عصر جدید، دولت مخفی، گاو صندوق، دنده معکوس، زندگی روی آسفالت، روی خط صفر و اغما از جمله آثاری هستند که وی در آن‌ها حضور داشته است.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *