بیوگرافی آتوسا پورکاشیان استاد بزرگ شطرنج + جزئیات مهاجرت و ازدواج او

آتوسا پورکاشیان از اساتید بزرگ شرنج ایرانی می باشد که سال ها پیش از ایران مهاجرت کرده است. بیوگرافی آتوسا پورکاشیان را در ادامه ببینید.

آتوسا پورکاشیان شطرنج باز معروف ایرانی که 4 بار قهرمان آسیا شده و در مسابقات جهانی مقام های بزرگی کسب کرده است.

ازدواج جنجالی آتوسا پورکاشیان با استاد شطرنج آمریکا

بیوگرافی آتوسا پورکاشیان استاد بزرگ شطرنج

زندگی نامه آتوسا پورکاشیان

توسا پورکاشیان متولد 26 اردیبهشت 1367 در تهران، استاد بزرگ شطرج است. آتوسا پورکاشیان ثمره ازدواج دو قهرمان شناخته شده « احمد پورکاشیان» مربی برجسته والیبال و خانم « بدره» مربی عنوان دار والیبال ایران و بازنشسته آموزش و پرورش است.

بیوگرافی آتوسا پورکاشیان
زندگی نامه آتوسا پورکاشیان

در 9 سالگی برای اولین بار به کلاس شطرنج مرحوم بنکدار در فرهنگسرای بهمن رفت. بعد از چند ماه آموزش در مسابقه‌ای که برای قهرمانی تهران رده سنی زیر 10 سال برگزار می‌شد، شرکت کرد و موفق به کسب مقام اول شد. این پیروزی انگیزه‌ای شد تا در دنیای شطرنج بیشتر تلاش کند.

ورود پورکاشیان به تیم ملی

او در سال 1378 وقتی تنها 11 سال داشت، به عضویت تیم ملی بزرگسالان شطرج زنان ایران درآمد. همچنین در رده نوجوانان 4 بار مدال طلا و یک بار مدال نقره آسیا را گرفت و یک بار هم قهرمان نوجوانان جهان شد و یک بار هم مقام سوم نوجوانان جهان را به دست آورد.

نبرد آتوسا پورکاشیان با قهرمان جهان

در همان دوران نوجوانی در سن 12 سالگی، آتوسا با « کارپف» قهرمان سابق شطرنج جهان در یک بازی دوستانه بازی کرد که بعد از 3 ساعت به نتیجه مساوی رسیدند. او می گوید:

کارپف همزمان با 25 نفر بازی می کرد که بعد از بازی مرا دعوت کرد عکس یادگاری گرفتیم و تشویقم کرد ادامه بدهم تا به مدارج بالاتر برسم.

بیوگرافی آتوسا پورکاشیان
مهاجرت آتوسا پورکاشیان

سایر فعالیت های پورکاشیان بعد از شطرنج

او در رشته والیبال و پینگ پنگ هم فعالیت می کند، چون به گفته خودش شطرنج یک ورزش فکری است و باید یک ورزش جسمی هم انجام دهد تا بتواند چندین ساعت پشت میز شطرنج بنشیند.

لژیونری آتوسا پورکاشیان

خانم پورکاشیان در سال های 2011 و 2012 برای اد

امه تحصیل به آلمان رفت و مدتی در تیم شطرنج باشگاه«هامبورگ» آلمان در بوندس لیگا حضور داشت.

آتوسا پورکاشیان قهرمان شطرنج آمریکایی شد [+جزئیات]

مهاجرت آتوسا پورکاشیان

این استاد بزرگ شطرنج ایران در چند سال گذشته برای زندگی به آمریکا مهاجرت کرد اما در تمام این سال ها همواره با پرچم ایران در مسابقات حاضر می شد. در آذر 1401 شدی پریدر «نایب رئیس فدراسیون شطرنج» اعلام کرد، خانم پورکاشیان به عضویت تیم ملی آمریکا درآمده و دیگر با پرچم این کشور مسابقه خواهد داد.

بیوگرافی آتوسا پورکاشیان
بیوگرافی آتوسا پورکاشیان استاد بزرگ شطرنج

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص بیوگرافی آتوسا پورکاشیان استاد بزرگ شطرنج چیست؟ نطرات خود را در بخش کامنت ها با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *