ابوالفضل کاهانی نویسنده متهم به رفتارهای آزارگرانه جنسی ؛ زنان قیم نمی‌خواهند!

ابوالفضل کاهانی نویسنده متهم به رفتارهای آزارگرانه جنسی در آخرین روایت‌های آزاری که صفحه جنبش می‌تو فارسی منتشر کرده است.

ابوالفضل کاهانی، نویسنده، کارگردان و برادر کوچکتر «عبدالرضا کاهانی» متهم به رفتارهای آزارگرانه جنسی! با جزییات خبر همراه فیگار باشید.

ابوالفضل کاهانی نویسنده متهم به رفتارهای آزارگرانه جنسی

زنان قیم نمی‌خواهند!

ابوالفضل کاهانی نویسنده متهم به رفتارهای آزارگرانه جنسی
ابوالفضل کاهانی نویسنده متهم به رفتارهای آزارگرانه جنسی

بیشتر بخوانید:

بعد از انتشار این روایت‌ها، عبدالرضا کاهانی متنی در حساب کاربری اینستاگرام خود منتشر کرد و با اشاره به این نکته که «از اولین کسانی بوده که بیانیه ۸۰۰ زن سینماگر را امضا کرده است»، خطاب به آن‌ها نوشت:

«من شاهد درد و دل‌ها و اشک‌های برخی از شما بوده‌ام. من بارها و بارها سنگ صبور شما بوده‌ام. اگر امکان اعتراف ندارید، به شما کمک خواهم کرد. در اولین فرصت منتظر شما هستم و چنانچه نشد، اعتراف‌های شما را در راستای خدمت به خود شما در پنج دقیقه بیان می‌کنم و جنبشی که اگر چه دیر اما سرانجام پا گرفته است را جان می‌بخشم.»

بیشتر بخوانید:

برخی از زنان همراه با جنبش می‌تو، ادبیات کاهانی را دور از الگوی همدلی و به نوعی قلدرمآبانه تلقی کرده و به این یادداشت واکنش نشان دادند.

صفحه می‌تو در واکنش به این یادداشت نوشت: «تهدید راوی با افشای روایت رنج‌اش بدون رضایت او! چه یادآوری مهمی برای جامعه زنان که چرا باید حواسشان با این اعلام حضورها و اما و اگرهای مردانه باشد!»

پیش از این نیز شماری از فعالان حقوق زنان به ادبیات مردسالارانه برخی از همراهان جنبش می‌تو انتقاد کرده بودند.

بیشتر بخوانید:

تعیین تکلیف برای زنان به بهانه حمایت

ابوالفضل کاهانی نویسنده متهم به رفتارهای آزارگرانه جنسی
ابوالفضل کاهانی نویسنده متهم به رفتارهای آزارگرانه جنسی

اغلب انتقادها به ادبیات عبدالرضا کاهانی به این مسئله بر می‌گردد که او در یادداشت کوتاهش با گوشزد کردن اینکه چه کاری درست است و چه کاری غلط نه در جایگاه یک همراه، که از موضع قدرت زنان آزاردیده را مخاطب قرار داده و آن‌ها را تهدید کرده است که روایت‌های آن‌ها را با نام قربانی و آزاردیده افشا می‌کند.

مینا خانی، از همراهان جنبش می‌تو، در این‌باره می‌گوید: « چه راحت و چه سریع برای جنبشی که دارد به خاطر حفظ عاملیت جنسی، انتخاب و نقش‌آفرینی سرکوب شدگان جنسی و جنسیتی می‌کوشد، تعیین خط و استراتژی می‌کنید.

به جای اینکه نقش خود را در پروار کردن این مناسبات مردسالار بکاویید باز هم به شکل نمادینی «او مرد مثلا حامی» شد قیم زن. شد تعیین تکلیف کننده.»

بیشتر بخوانید:

سمانه سوادی، فعال برابری‌خواه و یکی از همراهان جنبش می‌تو درباره اظهارات عبدالرضا کاهانی به ایران‌وایر می‌گوید:‌« خیلی مشخص نیست آقای کاهانی دارد چه می‌گوید.

آیا دارد در واکنش به روایت‌های آزار برادرش به دنبال تطهیر اوست و می‌گوید بروید دنبال دانه‌درشت‌ها در حالیکه یکی از نقدها به جنبش می‌تو همین بوده که روایت افراد عادی و غیرچهره عموما شنیده نمی‌شود؛

درحالیکه رنج آزار برای همه آزاردیدگان رنج است و آزارگران اعم از مشهور و غیرمشهور باید در برابر رفتارشان پاسخگو باشند. ما کسی به نام آزارگر بزرگ و کوچک نداریم.»

بیشتر بخوانید:

این فعال برابری جنسیتی در خصوص بخش دیگری از یادداشت کاهانی می‌گوید: « از بخشی از صحبت‌های کاهانی اینگونه برداشت شده که خطاب به زنان آزاردیده می‌گوید شما از ساختار قدرت برای رسیدن به جایگاهتان سوءاستفاده کرده و در مورد اتفاقاتی که برایتان افتاده مقصر هستید. »

سمانه سوادی با تاکید بر کلمه «اعتراف» در یادداشت کاهانی می‌گوید:

«متن به شکلی نوشته شده که انگار به زنان آزار دیده می‌گوید شما قبلا در این‌باره با من درددل کردید و حالا بیایید اعتراف کنید نشان می‌دهد او در پس ذهنش آزاردیده را فرد مقصر و گناهکاری می‌داند که حالا بابت این قصور باید بیاید و اعتراف کند.»

آخرین روایت‌های آزاری که صفحه جنبش می‌تو فارسی منتشر کرده است

لینک دانلود فیلم ابوالفضل کاهانی متهم به رفتارهای آزارگرانه جنسی 1080p

لینک دانلود فیلم اتهام جنبش می تو به ابوالفضل کاهانی 720p

لینک دانلود جرم ابوالفضل کاهانی نویسنده 480p

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار ابوالفضل کاهانی نویسنده متهم به رفتارهای آزارگرانه جنسی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


One thought on “ابوالفضل کاهانی نویسنده متهم به رفتارهای آزارگرانه جنسی ؛ زنان قیم نمی‌خواهند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *