برگزاری کنسرت امیر تتلو و افزایش لیر ترکیه

برگزاری کنسرت امیر تتلو و افزایش لیر ترکیه از آن دسته از خبرهایی است که امروز با برگزاری کنسرت امیر تتلو در ترکیه مورخه اردیبهشت 1401 به گوش رسیده است.

معامله‌گران ارز می‌گویند ظاهرا یک خواننده ایرانی مقیم ترکیه کنسرت دارد و در این کنسرت قصد دارد از یک هنرپیشه معروف ایرانی خواستگاری کند.

خواستگاری امیر تتلو در کنسرتش جنجالی می‌شود! [+فیلم]

تیر خوردن سحر قریشی یا خواستگاری شلوغ‌ترِ تتلو در کنسرتش ؟ ؛ از شایعه تا واقعیت

استوری عجیب سحر قریشی در ویلای امیر تتلو ؛ [+فیلم همه‌ی تتوهای سحر قریشی]

برگزاری کنسرت امیر تتلو و افزایش لیر ترکیه

برگزاری کنسرت امیر تتلو و افزایش لیر ترکیه
برگزاری کنسرت امیر تتلو و افزایش لیر ترکیه

اتفاقات عجیب بازار ارز | کنسرت تتلو به صرافی‌ها رسید !! به دلیل نزدیکی کنسرت امیرتتلو شایعات نیز برای بازارگرمی بالا گرفته است. همه‌ی فضای سوشال پر شده است از کلماتی مانند شوک – تتلو لیر ترکیه.

در بازار ارز یکشنبه اتفاقاتی عجیب افتاد. سه اتفاق عجیب بازار ارز امروز که واقعا باعث شگفتی است و به نظر می‌رسد عده‌ای شهر را خلوت دیده و دست به افزایش‌ها و بالا و پایین کردن ناگهانی بازار ارز می‌زنند. معامله گران کنسرت تتلو را علت این امر می‌دانند.

اتفاق اول اینکه؛ صرافی ملی یورو را ۴۰۰ تومان پایین آورد، این درحالیست که دلار تقریبا بدون تغییر ماند. این از آنجایی عجیب است که چه اتفاقی افتاده که بعد از چند روز اصلاح نسبت کردند.

اتفاق دوم: برخی معامله‌گران بزرگ از اتاق‌های معاملات فردایی تعلیق شدند، تسویه برخی معامله‌گران بزرگ به دلیل شانتاژ یا خرید و فروش‌های جهت‌دار نیز از اتفاق‌های عجیب بازار بود.

سومین اتفاق به لیر ترکیه برمی‌گردد. قیمت لیر ترکیه در صرافی‌ها بالاتر از بازار بود، در حالی که به طور معمول، قیمت صرافی‌ها از بازار آزاد کمتر بوده است.

معامله‌گران درباره افزایش قیمت در این بازارها دو دلیل می‌آوردند، نخست تمام شدن ماه رمضان و شروع سفرهای تفریحی به بهانه عید فطر. دلیل دوم نیز به رفتار معامله‌گران بزرگ برمی‌گردد. آن‌ها در زمان‌های نیمه تعطیل قدرت بیشتری برای جهت دادن بازار دارند. اما همه‌ی ما خوب می‌دانیم که برگزاری کنسرت تتلو در ترکیه در اردیبهشت 1401 بی تاثیر نبوده و نیست.

برگزاری کنسرت تتلو و افزایش لیر ترکیه
برگزاری کنسرت تتلو و افزایش لیر ترکیه

با این حال قیمت دلار در بازار تهران اعلام نشد، بخاطر اینکه هرات به استقبال عید فطر رفت. در گذشته معامله‌گران بازار اعتقاد داشتند کانال هرات و تهران از یک مرجع مدیریت می‌شود، بعد از اینکه قیمت دلار سبزه بخاطر تعطیلی دلار هرات بیرون نیامد آن‌ها برای گمانه خودشان یک نشانه هم رویت کردند.در روزی که قیمت دلار تهران غایب بود، سکه موج‌سواری کرد و مدام در بین سطح ۱۳ میلیون و ۱۰۰ تا ۱۳ میلیون و ۲۵۰ هزار  تومان نوسان داشت.

در روزی که قیمت دلار تهران غایب بود، سکه موج‌سواری کرد و مدام در بین سطح ۱۳ میلیون و ۱۰۰ تا ۱۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان نوسان داشت.

درباره این اتفاق معامله‌گران تحلیل جالبی داشتند، به ادعای آن‌ها یکسری خریدار از امتیازی که برای خرید لیر با قیمت رسمی داشتند، در این روزها دارند استفاده می‌کنند. وقتی می‌پرسیدی چرا؟ آن‌ها می‌گفتند که ظاهرا یک خواننده ایرانی مقیم ترکیه کنسرت دارد و در این کنسرت قصد دارد از یک هنرپیشه معروف ایرانی خواستگاری کند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار عنوان سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *