نحوه سرمایه گذاری در متاورس ؛ مهم‌ترین روش های سرمایه گذاری در متاورس

با وجود افزایش قیمت و رشد چشمگیر متاورس‌ها، احتمالاً شما نیز به فکر نحوه سرمایه گذاری در متاورس باشید. با فیگار همراه باشید تا به این موضوع بپردازیم.

متاورس مفهومی است که برای اولین بار در دهه 1990 میلادی و در یکی از بهترین کتاب های متاورس و NFT که یک رمان علمی تخیلی بود مطرح شد. از زمانی که برای اولین بار کلمه متاورس شکل گرفت تا به امروز، این تکنولوژی تحول بسیار زیادی داشته و چندین قدم به واقعیت نزدیک‌تر شده است.

نحوه سرمایه گذاری در متاورس

مهم‌ترین روش های سرمایه گذاری در متاورس

شما می‌توانید فهرست نحوه سرمایه گذاری در متاورس را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

نحوه سرمایه گذاری در متاورس
نحوه سرمایه گذاری در متاورس

شما می‌توانید در بهترین فیلم ها و سریال های متاورسی جهانی علمی تخیلی را مشاهده کنید که متاورس را به تصویر می‌کشند. با این حال، شاید کمی دور از انتظار باشد اما زمان زیادی تا به واقعیت پیوستن اکثر این فیلم‌ها نمانده است. در آینده‌ای نزدیک، انسان‌ها می‌توانند وارد جهان‌های مجازی شده و بدین طریق با یکدیگر تعامل کنند.

اگر قصد دارید تا با متاورس آشنا شده و سپس روش های سرمایه گذاری در متاورس را بشناسید، می‌توانید تا انتهای این نوشتار با فیگار همراه باشید.

متاورس چیست؟

نحوه سرمایه گذاری در متاورس
نحوه سرمایه گذاری در متاورس, چگونگی سرمایه گذاری در متاورس

همانطور که بالاتر ذکر کردیم، متاورس مفهومی است که برای اولین بار در یک رمان علمی تخیلی و در دهه 1990 بار معنایی پیدا کرد. به طور کلی، به یک پلتفرم مجازی و دیجیتال که بتواند راهی برای تعامل را برای کاربران به وجود آورد، متاورس نامیده می‌شود.

متاورسی که در داستان‌های علمی تخیلی وجود دارند بسیار پیشرفته هستند و با استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی و چندین تکنولوژی دیگر شکل خواهند گرفت. ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم تا طی سال‌های آینده شاهد متاورس‌هایی باشیم که در ذهن داریم. با این حال، از همین حالا نیز ما شاهد شکل‌گیری بهترین پروژه های متاورس هستیم که بسیار ساده‌تر از متاورس‌های آینده هستند. با این حال، این متاورس‌ها درحال رشد بوده و روش سرمایه گذاری در متاورس مربوط به همین متاورس‌های کوچک می‌باشد.

بدون شک متاورس مفهوم بسیار پیچیده و سنگینی است که در اینجا قصد پرداختن به آن‌ را نداریم. پس اگر قصد آشنایی بیشتر با مفهوم متاورس را دارید، پیشنهاد می‌شود تا نوشتار متاورس چیست؟ را مطالعه نمایید. در ادامه قصد داریم تا به طور اختصاصی به آموزش سرمایه گذاری در متاورس بپردازیم.

بیشتر بخوانید:

خرید سهام

نحوه سرمایه گذاری در متاورس
نحوه سرمایه گذاری در متاورس, چگونگی سرمایه گذاری در متاورس

یکی از مهم‌ترین روش های سرمایه گذاری در متاورس خرید سهام است. شرکت‌ها و استارت آپ‌ها بسیار زیادی هستند که درحال توسعه متاورس می‌باشند. از غول‌های تکنولوژی همانند ماکروسافت، گوگل و متا (فیسبوک سابق) گرفته تا کمپانی‌های جدید و کمتر شناخته شده.

متاورس همچنان ناشناخته محسوب می‌شود و یک تکنولوژی آینده است. اگر شما از همین حالا در شرکت‌های توسعه دهنده متاورس سرمایه‌گذاری کنید، احتمالاً در آینده رشد بسیار زیاد پول خود را مشاهده خواهید کرد. این راه سرمایه گذاری در متاورس به شیوه سنتی بوده و می‌تواند موثر باشد. همچنین شما می‌توانید برای خرید و فروش سهام متاورس، از بهترین اپلیکیشن های تریدینگ کمک بگیرید.

با وجود این که خرید سهام یکی از راه های سرمایه گذاری در متاورس محسوب می‌شود، اما شاید بهترین راه نباشد. ممکن است خرید سهام شرکت‌های خارجی برای افراد ساکن ایران کمی دشوار و گاه غیرممکن باشد. همچنین شرکت‌های خصوصی زیادی وجود دارند که شما نمی‌توانید سهام آن‌ها را بخرید. با این حال، همچنان راه‌های بسیار زیادی هستند که می‌توانند به سرمایه‌گذاری در متاورس ختم شوند.

بیشتر بخوانید:

خرید زمین

نحوه سرمایه گذاری در متاورس
نحوه سرمایه گذاری در متاورس, راه های سرمایه گذاری در متاورس

دومین راه سرمایه گذاری در متاورس خرید زمین است. خرید زمین برای اکثر افراد امکان پذیر است و شما می‌توانید به سادگی این کار را انجام دهید. زمین‌های متاورس، به صورت NFT تشکیل شده‌اند و می‌توانند دارای مالکیت باشند. اگر شما با NFT یا توکن غیر قابل معاوضه آشنایی ندارید، می‌توانید نوشتار ان اف تی (NFT) چیست؟ را مطالعه نمایید.

با خرید زمین در متاورس، شما صاحب بخشی از یک متاورس می‌شوید که تا ابد برای شما خواهد ماند. با این حال، قیمت این زمین‌ها همواره درحال رشد است. چگونگی سرمایه گذاری در متاورس نیز در رشد قیمت متاورس خلاصه می‌شود و شما می‌توانید با خرید یک زمین در متاورس، پس از مدتی شاهد رشد قیمت آن باشید و سپس در زمان درست آن را به فروش برسانید.

صفر تا صد خرید زمین در متاورس بسیار آسان است و شما می‌توانید به سادگی و با استفاده از یکی از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال اولین زمین خود را در متاورس خریداری نمایید. کافی است تا وارد مارکت پلیس مخصوص متاورس انتخاب شده شوید و زمین‌های فروشی را بررسی، و یکی از آن‌ها را با استفاده از ارز دیجیتال خریدای کنید.

بیشتر بخوانید:

خرید توکن متاورس

نحوه سرمایه گذاری در متاورس
نحوه سرمایه گذاری در متاورس, راه سرمایه گذاری در متاورس

یکی دیگر از نکات آموزش سرمایه گذاری در متاورس خرید توکن متاورس است. اکثر متاورس‌های امروزی مبتنی بر بلاک چین (بلاک چین چیست و چه هدفی دارد) هستند. همچنین اکثر متاورس‌ها یک(یا چند) توکن  بخصوص دارند که به عنوان واحد پول آن‌ها می‌باشد.

با راه‌یابی برخی از این توکن‌ها به لیست بهترین توکن های NFT، خریداری آن‌ها تبدیل به یک روش سرمایه گذاری در متاورس جدید شده است. شما می‌توانید همانند خرید ارز دیجیتال، توکن‌های متاورس را خریداری کرده و بر ارزش آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید.

بیشتر بخوانید:

خرید NFT

نحوه سرمایه گذاری در متاورس
نحوه سرمایه گذاری در متاورس, روش سرمایه گذاری در متاورس

خرید و فروش NFT به تنهایی یک راه سرمایه‌گذاری بسیار موثر است. با این حال و با وجود گسترش NFTها در متاورس، خرید و فروش آن‌ها تبدیل به یکی از روش سرمایه گذاری در متاورس شده‌اند. آیتم‌های مختلفی در متاورس‌ها به صورت NFT وجود دارند که شما می‌توانید آن‌ها را در بهترین سایت های خرید و فروش NFT خریداری کنید. سپس و با فروش آن‌ها، شما می‌توانید به سود بسیار زیادی دست یابید. همچنین شما می‌توانید با ساخت NFT نیز به کسب درآمد برسید.

بیشتر بخوانید:

بازی‌های بلاک چین

نحوه سرمایه گذاری در متاورس
نحوه سرمایه گذاری در متاورس, راه سرمایه گذاری در متاورس

بلاک چین نه تنها متاورس، بلکه بازی‌های ویدیویی را نیز دچار تحول بزرگی کرده است. امروزه ما شاهد تعداد زیادی از بهترین بازی های بلاکچین 2022 هستیم که شما می‌توانید از آن‌ها کسب درآمد کنید. این بازی‌ها به نام‌های متفاوت از جمله بلاک چین، NFT و یا Play to Earn شناخته می‌شوند.

شما برای ورود به اکثر بهترین بازی های Play to Earn برای کسب درآمد در سال 2022 نیاز به خرید برخی از آیتم‌های NFT هستید. همچنین بازی کردن در این بازی‌ها می‌تواند منجر به کشف آیتم‌هایی گران‌بها شود که می‌توانند سود بسیار زیادی به شما برسنانند. به همین دلیل است که از بهترین بازی های NFT 2022 به عنوان چگونگی سرمایه گذاری در متاورس یاد می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

ساخت زمین در متاورس

نحوه سرمایه گذاری در متاورس
نحوه سرمایه گذاری در متاورس, آموزش سرمایه گذاری در متاورس

در ابتدا از خرید زمین در متاورس به عنوان آموزش سرمایه گذاری در متاورس نام بردیم. اما باید بدانید که ساخت زمین در متاورس نیز یکی دیگر از راه های سرمایه گذاری در متاورس است.

معیارهای مهم و متوعی در قیمت‌گذاری زمین‌های متاورس وجود دارد. شما می‌توانید یک زمین متاورس را که از موقعیت خوبی بهرمند است خریداری کنید. سپس، بنایی در آن ساخته و آن را باری دیگر برای فروش بگذارید. این کار سبب افزایش قیمت زمین شما خواهد شد و به طور کلی یکی از راه‌های آموزش کسب درآمد در متاورس است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نحوه سرمایه گذاری در متاورس سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول در رابطه با نحوه سرمایه گذاری در متاورس

روش های سرمایه گذاری در متاورس شامل چه مواردی می‌‌باشد؟

ما در فیگار تلاش کرده‌ایم تا انواع راه های سرمایه گذاری در متاورس زا برای شما شرح دهیم تا بتوانید بهترین آن را انتخاب کرده و با استفاده از آن به کسب درآمد برسید.

خرید زمین در متاورس به چه شکل است؟

زمین‌های متاورس به صورت NFT یا توکن غیر قابل تعویض ارائه می‌شوند. این بدین معناست که آن‌ها دارای هویت می‌باشند و شما با خرید یک زمین متاورس، تا زمانی که شخصاً آن را به فروش نرسانید، صاحب آن خواهید بود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *