بهترین پیش بینی سیمپسون ها که به حقیقت پیوست ؛ 10 پیشگویی سیمپسون ها

دیدن پیش بینی در سیمپسون ها جز هیجان‌انگیزترین تفریحات اخیر بوده است، همواره بهترین پیش بینی سیمپسون ها که به حقیقت پیوست بین مخاطبین حائز اهمیت است.

سیمپسون ها به دلیل پیش بینی همه چیز از ریاست جمهوری ترامپ تا همه‌گیر شدن کووید-19 معروف هستند، اما چه زمانی این پیش بینی های سیمپسون ها به حقیقت پیوستند؟ با توجه به محبوبیت این مجموعه 10 پیش بینی سیمپسونها را در این مقاله به اشتراک گذاشته‌ایم. سریال The Simpsons رکورد طولانی‌ترین سریال انیمیشنی آمریکا و طولانی‌ترین سیتکام جهان از نظر تعداد اپیزودها را در اختیار دارد.

بهترین پیش بینی سیمپسون ها که به حقیقت پیوست

10 پیش بینی سیمپسون ها که به حقیقت پیوست

پیشگویی‌ های سیمپسون‌ ها صرفا به حوزه سرگرمی خلاصه نمی‌شود. در این سریال شاهد پیش‌بینی‌های مربوط‌ به سیاست، فناوری و رفتارهای اجتماعی نیز بوده‌ایم. قطعا تعداد این پیش‌بینی‌ها زیاد است، اما برخی از آن‌ها به‌نوعی اهمیت بیشتری دارند. در این مقاله قرار است به مهم‌ترین آن‌ها بپردازیم و 10 پیشگویی برتر انیمیشن The Simpsons را مرور خواهیم کرد.

  • سرو گوشت اسب
  • غذای رادیواکتیو ماهی سه چشم
  • حمله فاجعه بار ببر به سیگفرید و روی
  • موهای Don Mattingly او را نیمکت نشین می‌کند
  • مجسمه برهنه دیوید باعث سر و صدا می‌شود
  • تاریخ انتشار Matrix 4
  • کووید 19
  • تام هنکس اعتبار خود را به ایالات متحده می دهد
  • ادغام دیزنی و فاکس
  • ریاست جمهوری ترامپ

در حالی که ظاهرا همه می‌دانند سیمپسون‌ ها توانایی عجیبی در پیش‌ بینی آینده دارند، بسیاری از بینندگان ممکن است همچنان از دیدن اینکه سریال سیمپسون‌ها در طول سال‌ها چقدر پیشرفت کرده است شگفت‌زده شوند.

بهترین پیش بینی سیمپسون ها که به حقیقت پیوست

بهترین پیشگویی سیمپسون ها

با وجودی که این مجموعه هواداران پروپا قرصی در سراسر جهان دارد، به لطف الگوی غیرعادی خبرهایی که از این کارتون منتشر شده و فقط به یک چیزاشاره دارد، در سال‌های اخیر همواره به طرز عجیبی خبرساز بوده است: خانواده سیمپسون می‌ تواند آینده را پیش‌بینی کند .

از اشاره‌ای گذرا به ریاست جمهوری دونالد ترامپ در قسمتی از ۲۰ سال پیش گرفته تا توضیح نظریه علمی انقلابی، ۱۴ سال قبل از آن که کشف شود، این مجموعه همواره ماه‌ها، سال‌ها یا حتی دهه‌ها از سرخط خبرهای جهان جلوتر بوده است.

فصل جدید سیمپسون ها راز پیش‌بینی اتفاقات آینده را فاش میکند! [+عکس]

گرچه خالقان آن گهگاه سعی کرده‌اند با شهرت این کارتون به عنوان نوستراداموس دنیای مدرن مقابله کنند اما توانایی خانواده سیمپسون در پیشگویی اتفاقاتی که در آینده رخ می‌دهد واقعا خیره‌کننده است.

سرو گوشت اسب

بهترین پیش بینی سیمپسون ها که به حقیقت پیوست

یکی از بهترین پیش بینی سیمپسون ها که به حقیقت پیوست در قسمت کلاسیک «آهنگ سیموراسکینر شیرین و بدبخت» (Sweet Seymour Skinner’s Baadasssss Song) سال ۱۹۹۴، صحنه‌ای دیده می‌شود که در آن دوریس (با صدای دوریس گراو فقید)، زنی که ناهار دانش‌آموزان را آماده می‌کند، در حال ریختن «اعضا و جوارح اسب» در وعده‌های غذایی مدرسه راهنمایی اسپرینگ‌فیلد است.

بهترین شخصیت های زن کارتون های دهه 80 میلادی از نگاه سایت فیگار

قوی ترین پادشاه ها در انیمه از نگاه سایت فیگار

۹ سال بعد، اداره امنیت غذایی ایرلند، رسانه‌های بریتانیا گزارش دادند که بخش قابل توجهی در بیش از یک سوم نمونه همبرگرهای گوشتی که از سوپرمارکت ها و رستوران ها گرفته بود دی ان ای اسب یافت شده است، در حالی که این عدد در مورد گوشت خوک ۸۵ درصد بود.

غذای رادیواکتیو ماهی سه چشم

بهترین پیش بینی سیمپسون ها که به حقیقت پیوست

در سال ۲۰۱۱ میلادی دو اتفاق متفاوت و قابل‌توجه در حوالی دو نیروگاه هسته‌ای رخ داد. یک ماهی سه‌چشم در آرژانتین پیدا شد و مردم چند میوه‌ی جهش‌یافته با ابعاد و ظاهر عجیب را در ژاپن دیدند. جالب این‌جا است که سریال The Simpsons به ترتیب در سال ۱۹۹۰ و سال ۱۹۹۹، یک ماهی سه‌چشم و میوه‌های جهش‌یافته را به تماشاگرها نشان داده بود.

بارت یک ماهی سه چشم به نام Blinky در رودخانه کنار نیروگاه هسته ای صید می کند که بسیار خبرساز می‌شود. بیش از یک دهه بعد، یک ماهی سه چشم در یک مخزن آب در آرژانتین رویت می‌شود. در کمال ناباوری، این مخزن آب از آبی که از یک نیروگاه برق هسته ای می آمد تغذیه می‌شد.

رتبه بندی بهترین شخصیت های جوجو ؛ محبوب ترین جوجو ها از نظر MyAnimeList

همچنین سی و دو سال بعد، در سال 2022، سازمان استاندارد مواد غذایی بریتانیا از شر قانونی که سطوح رادیواکتیویته قابل قبول در مواد غذایی را محدود می‌کرد خلاص شد. بوریس جانسون نخست وزیر، پاپ کورن تولید شده در فوکوشیما را به عنوان بخشی از آینه پیش بینی تاریک سیمپسون‌ها اعلام کرد.

حمله فاجعه بار ببر به سیگفرید و روی

بهترین پیش بینی سیمپسون ها که به حقیقت پیوست
بهترین پیش بینی سیمپسون ها که به حقیقت پیوست

کارتون سیمپسون ها در اپیزودی از فصل پنجم در سال ۱۹۹۳ و با عنوان «$pringfield (Or, How I Learned to Stop Worrying and Love Legalised Gambling)» به هجو برنامه های سیگفرید و روی (گروه شعبده بازی مشهور آن زمان) پرداخت. آقای برنز کازینوی خود را راه می‌اندازد که در بازگشایی آن شاهد اجرانی برنامه توسط زیگفرید و روی هستیم. در طول برنامه، روی مورد حمله‌ی ببر خودش قرار می‌گیرد.

بهترین رقیبان شخصیت اصلی در انیمه از نگاه سایت فیگار

در سال ۲۰۰۳، روی توسط ببرش که Montecore نام داشت، مورد حمله قرار گرفت و جراحاتش به‌حدی زیاد بود که او تا سال‌ها نمی‌توانست راه برود و حتی حرف بزند. اگرچه روی مورد حمله ببر خود قرار گرفته بود، اما او اطمینان حاصل پیدا کرد که هیچ اتفاقی برای او رخ ندهد. درنهایت زندگی این ببر در سال ۲۰۱۴ بر اثر بیماری به پایان رسید. این پیشگویی جز یکی از بهترین پیش بینی سیمپسون ها که به حقیقت پیوست قرار می‌گیرد.

موهای Don Mattingly او را نیمکت نشین می‌کند

بهترین پیش بینی سیمپسون ها که به حقیقت پیوست

در فصل 3، قسمت 16، «هومر در خفاش»، دان متینگلی به دلیل امتناع از اصلاح برخی از موهای پهلوی سرش که فقط آقای برنز می‌تواند ببیند، نیمکت نشین می‌شود. این پیش بینی عجیب و غریب سیمپسون‌ها به نوعی تنها یک سال پس از تاریخ پخش اپیزود در سال 1992 به حقیقت پیوست. در سال 1993، استامپ مریل مدیر یانکیز، متینگلی را به دلیل امتناع از کوتاه کردن موهایش در روز بازی نیمکت نشین کرد. اساساً همان تخلفی که برنز، بازیکن را به آن متهم کرد. این تصمیم، متینگلی را از شرکت در بازی باز داشت.

مجسمه برهنه دیوید باعث سر و صدا می‌شود

بهترین پیش بینی سیمپسون ها که به حقیقت پیوست
بهترین پیش بینی سیمپسون ها که به حقیقت پیوست

کی از اپیزودهای فصل دوم کارتون سیمپسون ها در سال ۱۹۹۰ دارای عنوان Itchy and Scratchy and Marge بود که در آن اسپرینگفیلدی ها را نشان می داد که علیه به نمایش گذاشته شدن مجسمه داوودِ میکل آنژ در موزه محلی اعتراض می کردند و این اثر هنری را به خاطر برهنه بودنش، موهن می دانستند.

سی و سه سال پس از پخش این قسمت، مدیر مدرسه کلاسیک تالاهاسی، هوپ کاراسکیلا، پس از شکایت والدین مبنی بر اینکه معلمانی که دیوید را در یک کلاس هنری نشان می‌دهند، « پورنوگرافی » است، رها شد. شگفت‌آور است که این اولین باری نبود که برهنگی دیوید توسط محافظان اخلاقی به چالش کشیده شد. تبلیغات متروی گلاسکو که این مجسمه را نشان می‌داد نیز به دلیل برهنگی او سانسور شد.

بهترین انیمه های سال 2023 + [تاریخ اکران و تریلر]

همچنین گروهی از فعالان روس کمپینی را برای جمع آوری رأی برای پوشاندن یک مجسمه رنسانس که در مرکز سنت پترزبورگ به نمایش عموم درآمده بود راه اندازی کردند. این واقعیت جز بهترین پیش بینی سیمپسون ها که به حقیقت پیوست قرار می‌گیرد.

تاریخ انتشار Matrix 4

بهترین پیش بینی سیمپسون ها که به حقیقت پیوست
بهترین پیش بینی سیمپسون ها که به حقیقت پیوست

فیلم «ماتریکس» (The Matrix) برای اولین بار در سال 1999 منتشر شد، قسمت های بعدی این مجموعه «بارگذاری مجدد ماتریکس» (Matrix Reloaded) و «انقلاب‌های ماتریکس» (Matrix Revolutions) در سال 2001 و 2003 اکران شدن. در قسمتی در سال 2004 طرفدارها متوجه پوستری از دنیای ماتریکس با عنوان «به زودی…» شدن. در ۲۲ دسامبر ۲۰۲۱ فیلم «رستاخیزهای ماتریکس» (Matrix Resurrections) منتشر شد در حالیکه نئو در جلو و مرکز پوستر بود ولی متأسفانه کلاه کریسمس به سر نداشت.

کووید 19

بهترین پیش بینی سیمپسون ها که به حقیقت پیوست
بهترین پیش بینی سیمپسون ها که به حقیقت پیوست

یکی از مهم‌ترین و بهترین پیش بینی سیمپسون ها که به حقیقت پیوست : در فصل 4، قسمت 21، “Marge in Chains”، ساکنان اسپرینگفیلد پس از آنفولانزای اوزاکا که باعث شیوع سریع بیماری در سراسر ساکنان شهر می‌شود، به استراحت در رختخواب می‌پردازند. آنفولانزای به تصویر کشیده شده در این قسمت سال 1993 و توصیه‌های پزشکی که به مبتلایان آن داده شده است به طرز وحشتناکی منعکس کننده همه گیری COVID-19 در سال 2021 است.

تاریک ترین لحظات انیمه ناروتو ؛ 10 لحظه شوکه آور و وحشتناک در ناروتو

درحالی‌که سیمپسون‌ها تا سال‌ها پس از اوج‌گیری همه‌گیری به COVID-19 پرداختند ، این واقعیت که آنفولانزای اوزاکا بیماران را در بستر می‌گذارد و مانند آتش‌ در سراسر جمعیت‌شهر گسترش می‌یابد، بسیاری از مفسران آنلاین را بر آن داشت تا به این شباهت در روزهای پاندمی. این بیماری توجه کنند. این واقعیت جز بهترین پیش بینی سیمپسون ها که به حقیقت پیوست قرار می‌گیرد.

تام هنکس اعتبار خود را به ایالات متحده می‌دهد

بهترین پیش بینی سیمپسون ها که به حقیقت پیوست

در فیلم سیمپسون‌ها ، تام هنکس در یک آگهی تبلیغاتی ظاهر می‌شود و اعلام می‌کند که دولت ایالات متحده در حال قرض گرفتن بخشی از اعتبار او است، زیرا موسسه اعتبار خود را از دست داده است. هفده سال بعد، در سال 2022، وقتی تام هنکس در مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری جو بایدن برای مردم صحبت کرد، تمام هواداران خانواده سیمپسون به صحنه‌ای در فیلم خانواده سیمپسون، ۱۴ سال پیش اشاره کردند که ظاهرا این صحنه را پیشگویی کرده بود.

بهترین دیالوگ های انیمه وان پیس (One Piece) ؛ با برترین ها آشنا شوید

در آن قسمت تام هنکس می‌گفت: «دولت ایالات متحده اعتبار خود را از دست داده و از همین رو کمی از من اعتبار قرض کرده است.» و از نظر یکی از کاربران توییتر، برنامه ویژه تلویزیونی برای دولت بایدن بعد از مراسم تحلیف که تام هنکس مجری آن بود، شباهت خیلی عجیبی به آن داشت.

ادغام دیزنی و فاکس

بهترین پیش بینی سیمپسون ها که به حقیقت پیوست

وقتی دیزنی در سال ۲۰۱۹ فاکس را به قیمت ۷۱.۳ میلیارد خرید، برای بیشتر دنیا نامنتظره بود، ولی نه برای هواداران پروپاقرص خانواده سیمپسون.

در فصل 10، قسمت 5، “When You Dish Upon A Star”، این مجموعه در واقع ادغام فاکس با دیزنی را در سال ۱۹۹۸به صورت یک جوک پیش‌بینی کرده بود که نشان می‌داد شرکت فیلم‌سازی توئنتیث سنچوری فاکس به عنوان «شعبه‌ای از شرکت والت دیزنی» شناخته می‌شود. در  ۱۴ دسامبر ۲۰۱۷، دیزنی توانست استودیو فیلمسازی فاکس که فاکس قرن بیستم نیز جزئی از آن بود را با بسیاری از دارایی‌های تلویزیونی‌اش بخرد. بدین ترتیب کنترل بسیاری از تولیدات تلویزیونی و سینمایی آن زمان مانند «مردان ایکس»، «آواتار» و حتی خود کارتون سیمپسون‌ها نیز بدست این غول دنیای سرگرمی افتاد.

ریاست جمهوری ترامپ و کامالا هریس

بهترین پیش بینی سیمپسون ها که به حقیقت پیوست
بهترین پیش بینی سیمپسون ها که به حقیقت پیوست

خانواده سیمپسون ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ را در فصل یازدهم و در قسمت «فرستادن بارت به آینده» که در سال ۲۰۰۰ پخش شد، این قسمت که در آینده می‌گذرد، ریاست‌جمهوری ترامپ را نشان می‌دهد که در آن زمان خیلی دور از ذهن به نظر می‌رسید.

همچنین درست است که سیمپسون‌ها قسمت اختصاصی برای «کاملا هریس» (Kamala Harris) نساخته‌اند، اما در سال 2000 در قسمتی به اسم «بارت به آینده میرود» (Bart to the future) لیزا تبدیل به اولین رییس جمهور زن آمریکا میشود که کاخ سفید را از دونالد ترامپ (Donald Trump) تحویل می‌گیرد.

پیش بینی‌ایی که در صورت کنار کشیدن «جو بایدن» (Joe Biden) از ادامه دوران ریاست جمهوریش، به طور کامل به واقعیت تبدیل میشد.

بهترین پیش بینی سیمپسون ها که به حقیقت پیوست

حائز اهمیت است که نحوه پوشش هریس در مراسم روز تحلیف شباهت زیادی به تصویر سیمپسون ها از لیزا داره! هریسِ ۵۷ ساله با  کت دامنی به رنگ ارغوانی روشن دیده میشه که توسط «کریستوفر جان راجرز» و «سرجیو هادسون» طراحی شده. این لباس با  گوشواره و گردنبندی دست ساز و مرواریدی تکمیل شده بود.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *