نقد فیلم Halloween Kills (هالووین میکشد 2021) ؛ هدف از زندگی کشتن است !

هالووین میکشد یک شب با مایکل مایرز وحشی را به ما نشان می‌دهد. در ادامه با نوشتار نقد فیلم Halloween Kills (2021) همراه ما بمانید.

اگرچه این دنباله با برخی از عناصر فیلم های ترسناک از حس دیدن شکستن جمجمه استفاده بسیار و با قتل عام و تفسیر اجتماعی دست و پنجه نرم می‌کند؛ اما به هیچ وجه قابل تامل نبوده و این فیلم به درد لای جرز دیوار هم نمی‌خورد. با نوشتار نقد فیلم Halloween Kills همراه فیگار بمانید.

نقد فیلم Halloween Kills (هالووین میکشد 2021)

هدف از زندگی کشتن است !

نقد فیلم Halloween Kills

در حالی که هالووین دیوید گوردون گرین در سال 2018 ارزش بسیاری را به طرز عظیمی به این سری فیلم‌ها برگرداند، این مجموعه با فیلم هالووین میکشد و با پیگیری فضاسازی به شدت ضعیف وحشت یک قدم به عقب برمی‌دارد. فیلم قبلی شروری نقاب دار بنام مایرز و قهرمان انتقامجو و قدرتمند لوری استرود (جیمی لی کرتیس) را نشان می‌داد، 40 سال پس از هالووین اصلی جان کارپنتر؛ اما در این فیلم چه؟

با این حال، Kills دقیقاً از همان جایی که آخرین اتفاق سه سال پیش متوقف شده بود، شروع می‌شود. به نظر می‌رسد اینبار هالووین آمده است فقط با کشتارهای تند و زننده، ساخت اسطوره ها و نوستالژی این سری خود را در ذهن طرفداران جا کند.

آخرین هالووین به طور قابل توجهی مجموعه را به عنوان دنباله ای مستقیم برای اولین فیلم خود در سال 1978 استارت می‌زند، هرچند Kills اساساً یک فیلم هالووین II در سال 1981 است، در حالی که لوری در بیمارستان زمان خود را برای بهبودی سپری می‌کند.

به طور طبیعی، حذف مایکل به عنوان جوهر شر آسان نیست. او بیرون می‌آید و همچنان به پاره کردن جسم انسان ها به عنوان یک راه وحشتناک در هادونفیلد ادامه می‌دهد.

هالووین میکشد گرین همچنین با ساکنین محلی مانند تامی دویل، ساختار روایی خود را جلو می‌برد. تامی به عنوان یک عامل، همه مردم شهر را علیه مایکل جمع می‌کند تا او را برای یکبار هم که شده بکشند و برای همیشه از دست او رها شوند (آنها می‌گویند شرارت امشب می‌میرد). با بررسی فیلم Halloween Kills همراه ما بمانید.

بیشتر بخوانید: واکنش منتقدان به فیلم Halloween Kills

در ظاهر هالووین میکشد، شدید، وحشیانه و واقع بینانه است. شخصیت ها قوی و دوست داشتنی هستند و وقتی آسیب پذیر به تصویر کشیده می‌شوند، از آنها می‌ترسید. ارتباط با دهه 70 و رویدادهایی که در اینجا اتفاق می‌افتد ساختار را کمی منسجم می‌کند، اما این نکته را باید بگوییم که اگر هالووین 2018 را دوست نداشتید، پس از تماشای این دنباله قطعا از دیدن آن منصرف می‌شوید.

نقد فیلم Halloween Kills, نقد فیلم هالووین میکشد, تحلیل فیلم هالووین میکشد, بررسی فیلم Halloween Kills
نقد فیلم Halloween Kills

هالووین میکشد،‌ قسمت دوم از سه گانه برنامه ریزی شده است، بنابراین منتظر یک طرح کامل حل نشده نباشید. گویا این فیلم باید هیجان انگیز، احساسی، تعلیق آمیز، ترسناک و واقعاً خشونت آمیز باشد! اما هیچکدام از این حس ها در فیلم به شما منتقل نمی‌شود.

فیلم هالووین میکشد به عنوان فیلمی که خودش را با یک چوب دستی به وحشتی مصنوعی تبدیل می‌کند و سعی می‌کند کمی از نگاه وحشت به فیلم اصلی بپیوندد، متوجه می‌شوید فرسنگ ها از کلاسیک ترسناک جان کارپنتر در سال 1978 فاصله دارد.

جیمی لی کرتیس در نقش لوری استرود برمی‌گردد که در پایان فیلم قبلی معتقد بود مایکل مایرز را کشته است. جواب منفی است! او جان سالم به در برد و همچنان به هجوم خشونت آمیز خود در هادونفیلد ادامه می‌دهد. در ادامه با نقد فیلم هالووین میکشد با فیگار بمانید.

نقد فیلم Halloween Kills (هالووین میکشد 2021)

نقد فیلم Halloween Kills, نقد فیلم هالووین میکشد, تحلیل فیلم هالووین میکشد, بررسی فیلم Halloween Kills
نقد فیلم Halloween Kills, نقد فیلم هالووین میکشد, تحلیل فیلم هالووین میکشد, بررسی فیلم Halloween Kills

در انتخاب بد نسبت های حماسی و نوستالژیک، تقریباً یک ساعت طول می‌کشد تا لوری به شخصیت برجسته داستان تبدیل شود. در عوض، هالووین میکشد بر شخصیت های دیگر، از جمله زوج همجنسگرا که در خانه قدیمی مایکل زندگی می‌کنند، تمرکز می‌کند.

بخشی از لذت هالووین 2018 این بود که داستان لوری بود. مایکل آنتاگونیست بود، اما محور اصلی این طرح روبرو شدن او با شخصی بود که دهه های قبل به او آسیب جدی وارد کرده است. کنار گذاشتن او به نفع شخصیت های دیگر که ما هیچ ارتباط عاطفی با آنها نداریم، بلافاصله این تصویر از تعلیق را از بین می‌برد. ما به دیگران اهمیت نمی‌دهیم، ما به او اهمیت می‌دهیم.

هالووین میکشد، به غیر از زمان زیادی که دور از لوری صرف می‌کند، دارای صحنه های فلش بک فراوان و ویژگی های خود ارجاعی است. بارها و بارها، طرح را به رشته ای از معماها تبدیل می‌کند، بنابراین تماشاگران دچار سردرگمی می‌شوند و قطعا فیلم Halloween Kills بسیاری از طرفداران خود را پس زده است.

مایکل همچنان یک شرور ترسناک قانع کننده است، اگرچه این بار او کمی زننده است. البته خشونت بخشی از ویژگی‌های این مجموعه است، با این حال قتل در این فیلم فضای خبیثی دارد. به عنوان مثال، یک زن توسط یک لامپ فلورسنت خرد شده از ناحیه گردن آنچنان کشته می‌شود که زیبایی قتل به اوج خود می‌رسد. کارگردان دیوید گوردون گرین تا حدی از ریتم وحشتناک می‌گذرد که بیشتر از آنکه ترسناک شود، حسی چون چندش به آدم می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

هالووین میکشد هیچ صحنه مشترکی را به لوری و مایکل اختصاص نمی‌دهد، و این نشان دهنده مشکل کلی ساختار روایی و دراماتیک این فیلم است. هالووین میکشد قسمت دوم از سه گانه برنامه ریزی شده است. هالووین آن را راه اندازی کرد، هالووین آینده آن را به پایان می‌رساند.

اساساً، هالووین میکشد چیزی جز یک فیلم نیست که قصدش زدن پلی برای انتظار کشیدن هالووین بعدی است. به همین دلیل، گرین به این حقیقت بسنده می‌کند که مایرز به سرعت بکشد و خشونت نشان دهد و در مکان هایی نیز سادیسم را نشان می‌دهد.

قتلها تقریباً از یک الگو پیروی می‌کنند: “آیا کسی آنجا وجود دارد؟ من بروم ببینم. اگر فیلم در اواخر دهه 1980 اکران می‌شد، ما می‌توانستیم این فیلم را قابل قبول بدانیم؛ اما اصلا فیلم خوبی نیست و به شدت مصنوعی یا حتی موقعیت‌ها در حدی شکل می‌گیرند که انگار بیننده بلانسبت شما نفهم است! همانطور که گفتیم، تمامی موقعیت‌های ترسناک بر اساس دلهره و بسیار محدود به الگوهای شناخته شده است.

همه چیز، مبهم است. وقتی قاتلی وجود داشته باشد که عملاً قاتل نباشد اما قاتل باشد و در همه جا حضور داشته باشد، چه تنشی می‌تواند وجود داشته باشد؟ (اینهمه “باشد” نیاز بود برای این فیلم مزخرف!) واقعاً چشمگیر است که ساختار دراماتیک این فیلم انقدر غریبانه شکل خودش را می‌گیرد.

هرگاه کسی صدای جیر جیر را می‌شنود، قطعا مایکل در خانه است. فرقی نمی‌کند که سوار چه خودرویی شوند، مایکل در صندلی عقب نشسته است. سایه پشت پنجره؟ آن سایه هم مایکل می‌شود و هر دری که به طرز مرموزی باز است، قطعا مایکل از چارچوب آن رد شده است. تاکتیک گرین در سال 2018 ساخت دنباله ای برای فیلم 1978 بود که به سادگی از وقوع نه فیلم دیگر “هالووین” در این میان چشم پوشی می‌کرد.

نقد فیلم Halloween Kills, نقد فیلم هالووین میکشد, تحلیل فیلم هالووین میکشد, بررسی فیلم Halloween Kills
نقد فیلم Halloween Kills, نقد فیلم هالووین میکشد, تحلیل فیلم هالووین میکشد, بررسی فیلم Halloween Kills

مشخصات فیلم

  • کارگردان دیوید گوردون گرین
  • تهیه‌کننده جیسون بلام، Malek Akkad و Bill Block
  • نویسنده اسکات تیمز، دنی مک‌براید و David Gordon Green بر پایه Characters اثر جان کارپنتر و دبرا هیل
  • بازیگران جیمی لی کرتیس، جودی گریر، Andi Matichak، آنتونی مایکل هال و کایل ریچاردز
  • موسیقی John Carpenter و Cody Carpenter
  • فیلم‌بردار Michael Simmonds
  • شرکت تولید میرامکس و بلوم هاوس پروداکشنز
  • توزیع‌کننده یونیورسال پیکچرز
  • کشور ایالات متحده آمریکا
  • زبان انگلیسی ؛ تحلیل فیلم هالووین میکشد

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد فیلم Halloween Kills سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *