بهترین فیلم ها درباره دکتر ها در ژانر ترسناک از نگاه سایت فیگار

در برخی از فیلم های ترسناک، شخصیت اصلی یک دکتر بوده و دست به کارهای عجیبی می‌زنند. در ادامه می‌خواهیم بهترین فیلم ها درباره دکتر ها در ژانر ترسناک معرفی کنیم.

بیشتر مردم از فکر رفتن به مطب یک ترس طبیعی یا حداقل دلهره‌‎آور دارند. آن‌ها عمداً از انجام این کار اجتناب می‌کنند، یا برای فرار از اخبار بد یا صرفاً برای دور ماندن از محیط استریل و ناراحت کننده دور خواهند شد. هالیوود در بهترین فیلم های ترسناک خود این موضوع را درک می‌کند و تعداد زیادی فیلم با مضمون پزشکی ساخته که با استفاده از این ترس طراحی شده است. در اینجا لیستی از بهترین فیلم ها درباره دکتر ها در ژانر ترسناک قار گرفته که می‌خواهیم آن‌ها را بررسی کنیم.

بهترین فیلم ها درباره دکتر ها در ژانر ترسناک

  • فیلم های سینمایی برتر ژانر ترسناک درباره دکتر ها

شما می‌توانید فهرست بهترین فیلم ها درباره دکتر ها در ژانر ترسناک را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین فیلم ها درباره دکتر ها در ژانر ترسناک
بهترین فیلم ها درباره دکتر ها در ژانر ترسناک

به همین دلیل، افرادی که در برنامه زمانی خاصی، قرار ملاقات با پزشک دارند، ممکن است بخواهند از بهترین فیلم ها درباره دکتر ها در ژانر ترسناک دوری کنند تا زمانی که با وضعیت سلامتی کامل به خانه بازگردند. اگر شما با دیدن فیلم های ترسناک به مطب دکتر خود بروید، ممکن است استرس بی موردی را به خود وارد کنید، به خصوص اگر از قبل به پزشکان و مراقبت‌های بهداشتی شک داشته باشید، این ترس تشدید خواهد شد و حس بسیار دلهره‌‎آوری را به شما خواهد داد.

Hellraiser (1987)

بهترین فیلم ها درباره دکتر ها در ژانر ترسناک
جذاب ترین فیلم های ژانر ترسناک در مورد دکتر ها

قبل از رفتن به مطب دکتر باید از فیلم کلاسیک ترسناک کلایو بارکر اجتناب کرد. Hellraiser آن چیزی نیستند که مخاطبان انتظار دیدنشان را داشتند، در درجه اول به دلیل دیدگاه منحصر به فرد آن‌ها در مورد مفاهیم درد و عذاب آنها بسیار خشن و وحشتناک هستند. این شیاطین عجیب و غریب و در عین حال شیک پوش از جدا کردن اعضای بدن افراد با دقت و ظرافت بالا، لذت زیادی می‌برند. در کل آن‌ها این جنایت را با دقت بالا انجام می‌دهند و این کمال گرایان درد را به کابوس عالی برای افراد جراحی شده تبدیل خواهند کرد. آنها به گونه‌ای جسم مورد نظر را تیکه تیکه می‌کنند که هیچ دکتری آن‌ها را معاینه نمی‌کند.

Jacob’s Ladder (1990)

بهترین فیلم ها درباره دکتر ها در ژانر ترسناک
دیدنی ترین فیلم های ژانر ترسناک درباره دکتر ها

PTSD و آسیب روانی موجود در فیلم ترسناک روانگردان و کلاسیک Jacob’s Ladder بسیار عجیب می‌باشند، همچنین تصاویری که به شخصیت اصلی تحمیل می‌شود، ترسناک نیستند که جزئیات آن، این اثر را جزء فیلم های سینمایی برتر ژانر ترسناک درباره دکتر ها قرار داده است. جیکوب یک دامپزشک ویتنامی بوده که از یک اختلال جدایی ناپذیر رنج می‌برد و با توهمات و تجربیات دردناکش به اوج خود می‌رسد. یکی از صحنه‌های ترسناک برجسته، جکوب را نشان می‌دهد که با چرخ خود به بیمارستان وحشتناکی می‌رود، جایی که او در معرض یک سری آزمایش‌های وحشتناکی قرار می‌گیرد که توسط کارکنان شوم بیمارستان انجام می‌شود، گویا کارکنان بیمارستان چشم ندارند که انجام دادن آزمایشات به دست آن‌ها بسیار وحشتناک خواهد بود. این تصاویر از فیلم Jacob’s Ladder مدت‌ها پس از پایان فیلم در ذهن مخاطبین باقی خواهد ماند.

درFlatliners (1990)

بهترین فیلم ها درباره دکتر ها در ژانر ترسناک
بهترین فیلم ها درباره دکتر ها در ژانر ترسناک

مفهوم مرگ و زندگی پس از مرگ هنوز هم پزشکان و دانشمندان را تا به امروز مجذوب خود کرده است؛ اما Flatliners نشان می‌دهد که وقتی به یک وسواس تبدیل می‌شود چه اتفاقی می‌افتد. این یکی از بهترین فیلم های ترسناک کوین بیکن است که داستان آن بر پنج دانشجوی پزشکی تمرکز دارد که شروع به “کشتن” و احیای یکدیگر می‌کنند تا تجربه‎‌های نزدیک به مرگ را تجربه کنند. بدون اینکه آن‌ها بدانند، مداخله آن‌ها منجر به بازگشت یک نیروی وحشتناک مرتبط با تراژدی‌های قبلی در زندگی آن‌ها می‌شود که اکنون در حملات تهدید کننده زندگی خود، این علائم خود را نشان داده‌اند. هر کسی که می‌ترسد روی تخت عمل جراحی بمیرد، ممکن است بخواهد پس از تماشای این فیلم از جراحی شدن خود منصرف شود.

Contagion (2011)

بهترین فیلم ها درباره دکتر ها در ژانر ترسناک
فیلم های سینمایی برتر ژانر ترسناک درباره دکتر ها

در پی همه‌گیری COVID-19، فیلم Contagion و جزء بهترین فیلم های ترسناک قرار گرفت که ناگهان تبدیل به پوستر فیلم‌های شیوع بیماری شد، با اینکه ویروس دنیای واقعی به مراتب کمتر از نوع فیلم تهدید کننده بود. حتی قبل از شیوع بیماری همه گیر، مردم در سراسر جهان به شدت نگران همه گیری‌های ویروسی بودند و این فیلم بر روی این ترس‌ها مانور خواهد رفت. در حالی که Contagion به دلیل تصویر واقعی از مراحل و اقداماتی که در طول یک موقعیت بحرانی انجام می‌شود تبلیغ شد، فقط باید با درک این که شانس چنین شیوعی بسیار کم است، این فیلم را تماشا کرد.

Re-Animator (1985)

بهترین فیلم ها درباره دکتر ها در ژانر ترسناک
جذاب ترین فیلم های ژانر ترسناک در مورد دکتر ها

جفری کامبز، بازیگر شخصیت عجیب و غریب و محبوب، در فیلم Re-Animator که جزء کمدی ترین فیلم های تاریخ سینما در ژانر ترسناک قرار گرفته ، نقش آفرینی کرده است. روایت این فیلم درباره یک دانشجوی پزشکی است که سرمی تولید کرده تا بتواند بافت مرده را زنده کند. همانطور که انتظار می رفت، او از آن برای اهداف پلید استفاده می‌کند و اجساد مرده را به موجوداتی شبیه زامبی تبدیل خواهد کزد. این فیلم جزء جذاب ترین فیلم های ژانر ترسناک در مورد دکتر ها قرار گرفت که داستان آن فراتر از روایت‌های دانشمندان دیوانه است که همه چیز را از لوبوتومی گرفته تا جهش‌های هیولایی نشان می‌دهد.

Dr. Giggles (1992)

بهترین فیلم ها درباره دکتر ها در ژانر ترسناک
دیدنی ترین فیلم های ژانر ترسناک درباره دکتر ها

لری دریک به خاطر بازی در نقش انبوهی از شخصیت‌های شرور و خزنده شناخته می‌شود و دکتر گیگلز نیز تفاوتی با این کاراکتر‌ها نداشت. این فیلم داستان پزشکی را روایت می‌کند که در تلاش برای جایگزینی قلب معیوب یک دختر جوان با قلب جدید است که از آسایشگاه روانی بیرون می‌آید و یک جنایت خونین را راه اندازی خواهد کرد. در کودکی، دکتر گیگلز و پدرش در تلاش برای زنده کردن مادر مرده‌اش که از وضعیت مشابهی رنج می‌برد، قلب چندین قربانی را درآوردند و آن‌ها را از بین بردند. دکتر گیگلز بهترین فیلم برای تماشای قبل از مراجعه به مطب پزشک نخواهد بود؛ زیرا ترس‌های فراوانی را در شما ایجاد خواهد کرد. شخصیت شرور فیلم از ابزارهای پزشکی مختلفی برای اجرای نقشه ترسناک خود از جمله یک اره کوچک و چندین سرنگ تیز استفاده می‌کند.

Malice (1993)

بهترین فیلم ها درباره دکتر ها در ژانر ترسناک
بهترین فیلم ها درباره دکتر ها در ژانر ترسناک

الک بالدوین و نیکول کیدمن، نامزد معروف اسکار، در این فیلم به عنوان یک زوج خوشبخت بازی کردند که زندگی آن‌ها توسط یک جراح به نام “God complex” زیر و رو می‌شود. با این حال، همه چیز آنطور که به نظر می‌رسد نیست و به زودی مشخص می‌شود که دکتر نقشه شیطانی و عجیبی را اجرا کرده است. با توجه به ماهیت تثبیت شده آنتاگونیست، پیچش این داستان نسبتاً تکان دهنده است. این یک پیش نمایش پرتنش و هوشمندانه با پیچش‌ها و چرخش‌های فراوان است، همچنین این اثر برای کسانی که قبلاً به شایستگی و تحصیلات پزشک خود مشکوک بودند، مناسب نخواهد بود.

Body Parts (1991)

بهترین فیلم ها درباره دکتر ها در ژانر ترسناک
جذاب ترین فیلم های ژانر ترسناک در مورد دکتر ها

اکنون جراحی‌ها به گونه‌ای گسترش یافته که پیوندهای اعضای بسیار حساس را به راحتی انجام می‌دهند و این یک موهبت برای کسانی است که اندام‌های معیوب دارند. با این حال، Body Parts جزء دیدنی ترین فیلم های ژانر ترسناک درباره دکتر ها است که به یک داستانی بسیار متفاوت می پردازد. قطع عضو و پیوند اندام از یک فرد به فرد دیگر و پیامدهای آن این فیلم را بسیار ترسناک کرده است.

این فیلم حول محور مردی است که پیوند بازو را انجام می‌دهد و متوجه می‌شود که زائده جدید او فرمان پذیر نخواهد بود. همانطور که او خشن‌تر می‌شود، بهونه‌های بسیاری می‌آورد که بازوی جدیدش مقصر می‌باشد. این درک وحشتناکی است که او را مجبور می‌کند با میزبانی که مدت‌ها تصور می‌شد مرده است روبرو شود. تماشای این فیلم برای کسانی که می‌خواهند پیوند عضو انجام دهند، پیشنهاد نخواهد شد.

The Doctor And The Devils (1985)

بهترین فیلم ها درباره دکتر ها در ژانر ترسناک
فیلم های سینمایی برتر ژانر ترسناک درباره دکتر ها

تیموتی دالتون، بازیگری که در نقش جیمز باند کمتر توجهی به او شده است، در این فیلم ترسناک و گوتیک که در قرن نوزدهم رخ می‌دهد، نقش آفرینی کرده است. داستان این فیلم بر روی دکتر توماس راک، یک آناتومیست تمرکز دارد که برای گسترش دانش خود درباره بدن انسان، به منظور درمان‌ها و تکنیک‌های نجات جان جدید، تلاش می‌کند. متأسفانه، جسدهای بسیاری برای این کار دارد تا بتواند آن‌ها را نجات بدهد.

او به طور ناخواسته با ایجاد بازاری برای جسدهای تازه، زمینه‌ای را برای دو نفر محلی فراهم می‌کند که افراد را به قتل می‌رسانند و جسدها را به راک می‌فروشند. تکنیک‌های خشونت‌آمیز دکتر با نام علم، برای هر کسی که حتی کمی به پزشک شخصی خود مشکوک است، نگران‌کننده خواهد بود.

Awake (2007)

بهترین فیلم ها درباره دکتر ها در ژانر ترسناک
دیدنی ترین فیلم های ژانر ترسناک درباره دکتر ها

این فیلم ترسناک بر پایه فرضیه‌ای بسیار واقعی است که می‌تواند هر کسی را وحشت‌زده کند. داستان به کلی بر روی کلی برزفورد، بازیگر جنگ ستارگان هییدن کریستنسن، یک جوان ثروتمند که در حال انجام جراحی قلب است و تحت بیهوشی قرار می‌گیرد، تمرکز دارد. متأسفانه، اتفاقی رخ می‌دهد و او در طول عمل جراحی بیدار می‌ماند و نمی‌تواند به هیچ وجه درخواست کمک کند.

اگرچه احتمال وقوع این پدیده بسیار کم است؛ اما دیدن Awake که جزء فیلم خیلی ترسناک در حد مرگ قرار گرفته است، برای بسیاری از افرادی که می‌خواهند حتی یک عمل جراحی کوچک انجام دهند، دردناک خواهد بود. فکر اینکه قادر به احساس هر برش بر روی بدن باشید، فراتر از آنچه که در بخش دیگری از عمل اتفاق می‌افتد، بسیار ترسناک است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم ها درباره دکتر ها در ژانر ترسناک سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *