حقایق پنهان فصل 6 سریال پیکی بلایندرز ؛ کیلین مورفی قرار نبود تامی شلبی باشد؟

در نوشتار حقایق پنهان فصل 6 سریال پیکی بلایندرز به ایستراگ های سریال خواهیم پرداخت. به مسائلی که شاید خبری از آنها ندارید و تمام نکات مخفی فصل 6 سریال پیکی بلایندرز که به آنها توجه نکرده‌اید.

در 5 می 2018، استیون نایت (نویسنده سریال) به باشگاه مطبوعاتی بیرمنگام گفت که “ما قطعا فصل شش را می‌سازیم و احتمالا هفت را هم خواهیم ساخت”.
نایت اشاره کرده است که پس از اتمام سریال، یک فیلم یا اسپین آف نیز می‌تواند در مورد پیکی‌بلایندرز ساخته شود. تولید سری 6 قرار بود در مارس 2020 آغاز شود، اما به دلیل همه‌گیری COVID-19 لغو شد.

حقایق پنهان فصل 6 سریال پیکی بلایندرز

تام هالند در نقش تامی شلبی؟

فهرست مطالبی که در حقایق پنهان فصل 6 سریال پیکی بلایندرز به شرح زیر است:
نکات مخفی فصل 6 سریال پیکی بلایندرز
نکات مخفی فصل 6 سریال پیکی بلایندرز
در طول سال 2020 شایعاتی مبنی بر ارتباط کمدین روآن اتکینسون با سریال برای نقش آدولف هیتلر در فصل 6 به وجود آمد اما تهیه‌کنندگان این موضوع را رد کردند و گفتند که این خبر “کاملاً نادرست” است.
در 18 ژانویه 2021 اعلام شد که سری ششم، که به تازگی فیلم‌برداری آن آغاز شده است، آخرین سریِ سریال تلویزیونی Peaky Blinders خواهد بود. هر چند نایت نشان داد که “داستان به شکل دیگری ادامه خواهد یافت”.
نایت بعدا تصریح کرد که پس از وقفه تولید یک ساله تصمیم گرفته شد که به جای هفتمین سری ازین مجموعه تلویزیونی، فیلمی تولید خواهد شد و مجموعه‌های تلویزیونی مرتبط دیگری نیز احتمالا تولید می‌شوند.
در 16 آوریل 2021 اعلام شد که هلن مک کروری، بازیگر نقش شخصیت پولی، پس از مبارزه با سرطان درگذشت. کیلین مورفی بعدا تأیید کرد که هلن مک‌کروری فرصتی برای فیلم‌برداری هیچ صحنه‌ای قبل از مرگش نداشته است. این فصلِ سریال در 27 فوریه 2022 برای اولین بار پخش شد.

کیلین مورفی ؛ تهیه کننده اجرایی

نکات مخفی فصل 6 سریال پیکی بلایندرز
نکات مخفی فصل 6 سریال پیکی بلایندرز

او از همان ابتدا نقش شخصیت اصلی سریال یعنی تامی شلبی را بازی می کرد، اما مورفی از فصل 5 به بعد که تهیه کننده اجرایی شد نیز وظایف بیشتری را بر عهده گرفت.

این بدان معنا بود که پس از روزهای طولانی که رئیس باندی بی‌رحم را به تصویر می‌کشید، خود را به چالش تازه‌ای دعوت کرده است تا کار روزانه را در کنار سایر کارهای فنی‌تر تجزیه و تحلیل کند.

او به Variety گفت: “به عنوان یک تهیه کننده، کار با استیو [نایت] خوب بود و در واقع نقشی روی شخصیت داشتم و سپس من نیز درگیر موسیقی متن شدم که برای من بسیار راضی کننده بود.”

او ادامه داد: “فکر نمی‌کنم بخواهم آن را (تهیه‌کنندگی) در هر شغلی انجام دهم، زیرا مسئولیت بیش از حد است. اما این سریال بخش بزرگی از زندگی من بود و احساس می‌کردم چیزهای زیادی می‌توانم ارائه دهم، بنابراین این یک کار بود. تجربه‌ی واقعا خوب است.”

بازیگرانی که انتخاب نشدند

حقایق پنهان فصل 6 سریال پیکی بلایندرز
حقایق پنهان فصل 6 سریال پیکی بلایندرز

همه بازیگران جوان به اندازه کافی خوش شانس نبودند که در این سریال حضور داشته باشند. یکی از این بازیگران، مرد عنکبوتی تام هالند بود که برای بازی در فیلم Peaky Blinders تست بازیگری داد اما انتخاب نشد.

خالق سریال استیون نایت در اولین پخش فصل ششم به خبرگزاری PA گفت که “این نقش بسیار بزرگی بود که او برای آن تست بازیگری می داد”.

بازیگر دیگری که از ایفای نقش محروم شد ویکی مک کلور بود که در  مصاحبه‌ای در سال 2019 گفت که برای سریال تست بازیگری داده بود اما هرگز انتخاب نشد.

لیزی؟ فقط یک نقش کوتاه!

حقایق پنهان فصل 6 سریال پیکی بلایندرز
حقایق پنهان فصل 6 سریال پیکی بلایندرز

شخصیت لیزی شلبی تاکنون و همچنین در فصل‌های قبل، بخش اصلی خط داستانی سریال بوده است، اما برنامه ابتدایی این نبود. او فقط قرار بود نقش کوچکی را بازی کند تا زمانی که تهیه کنندگان شاهد بازیگری خوبِ ناتاشا اوکیف برای این نقش بودند.

استیون نایت خالق سریال در گفتگو با ویرجین تی وی ادیت گفت که این بازیگر با همراهیش با کیلین مورفی آنقدر آنها را تحت تاثیر قرار داد که او را برای قسمت های بیشتری در نظر گرفته‌اند.

او ادامه می‌دهد: “گاهی اوقات بازیگری را می‌آورند تا یک صحنه را با تعداد خطوط محدود انجام دهد و من آن را تماشا می‌کنم و فکر می‌کنم وای، این از کجا آمده است؟”

بهترین نمونه ناتاشا است که نقش لیزی را بازی می‌کند که برای یک صحنه با کیلین آورده شد و خیلی خوب بود. شخصیت لیزی یک روسپی سابق بود که منشی توماس شد، سپس همسر و مادر دخترش روبی و نامادری چارلز شد.

تجارب مورفی و هاردی

حقایق پنهان فصل 6 سریال پیکی بلایندرز
حقایق پنهان فصل 6 سریال پیکی بلایندرز

این زوج در شوالیه تاریکی برمی‌خیزد هم‌بازی شده بودند، جایی که مورفی در نقش شخصیت شرور روان‌پریش Scarecrow و هاردی نقش شخصیت شرور Bane بازی می‌کرد. هر دوی آنها در Dunkirk و Inception نیز بازی کرده‌اند.

علاقه‌مندان به سینما هر سه فیلم را به‌عنوان فیلم‌های کریستوفر نولان می‌شناسند. در ضمن نولان مورفی را به عنوان نقش اصلی فیلم اوپنهایمر، فیلم زندگی‌نامه‌ای جدیدش درباره رابرت اوپنهایمر، پدر بمب اتمی انتخاب کرده است.

کیلین مورفی؟ فقط یک بازیگر!

حقایق پنهان فصل 6 سریال پیکی بلایندرز
حقایق پنهان فصل 6 سریال پیکی بلایندرز

به گفته خالق سریال استیون نایت، مورفی نمی‌تواند متفاوت‌تر از شخصیت روی صفحه نمایش باشد (در سریال). نایت در مصاحبه ای با Esquire اعتراف کرد: “کیلین و تامی تقریبا متضاد قطبی هستند… و شاید اینطور بهتر کار می‌کند”.

نایت در همان مصاحبه فاش کرد که مورفی پس از تست بازی Peaky Blinders به او پیامک می‌دهد تا به او یادآوری کند که او هیچ‌چیزش شبیه تامی نیست، زیرا او یک بازیگر است!

مورفی در این پیام به نایت گفت: “یادت باشد، من یک بازیگر هستم.” نایت گفت: “که هرگز فراموشش نکردم و پسر، چه بازیگری.” سازنده بعدا اعتراف کرد که “هیچ کس دیگری نمی توانست تامی شلبی باشد” و ما باید با او در این مورد توافق کنیم.”

سر اسوالد موزلی و همسرش

حقایق پنهان فصل 6 سریال پیکی بلایندرز
حقایق پنهان فصل 6 سریال پیکی بلایندرز

با دیانا، همسرِ موزلی آشنا می‌شویم. دیانا زنی باهوش به نظر می‌آید. و هم‌آنطور که بویش می‌آید او در پی اغوای تامی خواهد بود. رفتار و نگاه‌های دیانا در قسمت دوم گویای آینده‌ای نزدیک در رخت‌خواب است.

البته این فقط یک حدس از جانب بنده است. باید دید در ادامه چه خواهد شد. لازم به ذکر است موزلی و همسرش دیانا دو شخصیت تاریخی هستند. دیانا میتفورد دختر دیوید فریمن‌میتفورد بود.

حقایق پنهان فصل 6 سریال پیکی بلایندرز

حقایق پنهان فصل 6 سریال پیکی بلایندرز
حقایق پنهان فصل 6 سریال پیکی بلایندرز

میتفورد از گینس طلاق گرفت و با رهبر اتحادیه فاشیست‌های انگلیس، سر اسوالد موزلی، ازدواج کرد. او اکنون به طراحی مد و لباس مشغول است. خود موزلی هم سیاستمدار انگلیسی و موسس اتحادیـه فاشیست‌های انگلستان در ۱۹۳۲ است. او از ۱۹۱۸ تا ۱۹۳۱ عضو پارلمان بود. موزلی، که نماینده حزب محافظه‌کار از هَرو در پارلمان بود (۱۹۱۸ـ۱۹۲۲)، در ۱۹۲۴ به حزب کارگر پیوست و از ۱۹۲۶ تا ۱۹۳۱ نمایند شتویک بود.

او در ۱۹۳۱ استعفا کرد و حزب جدید را بنیاد نهاد. سپس تا زمان بازداشت (۱۹۴۰ـ۱۹۴۳) در جریان جنگ جهانی دوم رهبر اتحادیه فاشیست‌های انگلستان بود. در ۱۹۴۶ که معلوم شد قبل از جنگ از ایتالیا پول گرفته است تا فاشیسم را در انگلستان رواج دهد محکوم شد، اما با تشکیل جنبش اتحادیه، که احیاشده همان اتحادیه سابق بود، تبلیغات فاشیستی را از سر گرفت. اولین همسرش دختر لرد کرزن، سیاستمدار محافظه‌کار، و دومین همسرش دایانا فریمن‌ـ‌میتفورد، یکی از خواهران میتفورد، بود.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار حقایق پنهان فصل 6 سریال پیکی بلایندرز سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید از طریق اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *