بهترین بیوگرافی های موزیکال شبیه Elvis از نگاه سایت فیگار ؛ با چاشنی موسیقی !

فیلم‌های بیوگرافی زیادی درباره بزرگان تاریخ خلق شده است. اینبار بهترین بیوگرافی های موزیکال شبیه Elvis از نگاه سایت فیگار را در این مقاله آورده‌ایم.

همه بیوگرافی‌ها داستان تلاش و دردهای هنرمندان و انسانهای بزرگ در راه ارائه بخشی از روحشان به مردمان زمانه آنها بوده است. انسانهای بزرگ راه جدیدی به ما نشان نمی‌دهند که خود ندانیم. فقط با تزریق بخشی از روحشان به دانش ما جلال و شکوهی تازه و بدبع می‌بخشند. زندگی مملو از این لذتها و غم‌هاست که ما را با خود همراه می‌کنند و این روحهای بزرگ هستند که همچون فانوسی در تاریکی راه را به ما می‌نمایانند. با بهترین موزیکال های بیوگرافی سینما با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

مهم‌ترین فیلم های بیوگرافی 2022 و 2021

بهترین بیوگرافی های موزیکال شبیه Elvis از نگاه سایت فیگار

با چاشنی موسیقی !

در این قسمت فهرست عناوین بهترین بیوگرافی های موزیکال شبیه Elvis از نگاه سایت فیگار را در یک نگاه می‌توانید مشاهده کنید:

  1. Bohemian Rhapsody (2018)
  2. Get On Up (2014)
  3. Respect (2021)
  4. Rocketman (2019)
  5. Straight Outta Compton (2015)
  6. Ray (2004)
  7. Walk The Line (2005)
  8. La Vie En Rose (2007) 
بهترین بیوگرافی های موزیکال شبیه Elvis
بهترین بیوگرافی های موزیکال شبیه Elvis

در زیر به تعدادی از بهترین بیوگرافی های موزیکال شبیه Elvis نگاهی مختصر انداخته‌ایم تا با رنج‌ها و تلاش‌های آن‌ها بیشتر آشنا شویم و از سرنوشت این بزرگان آگاهی بیشتری یابیم.

Bohemian Rhapsody (2018)

بهترین بیوگرافی های موزیکال شبیه Elvis
بهترین بیوگرافی های موزیکال شبیه Elvis

داستان فیلم به زمانی باز می گردد که گروه « کویین » مشغول اوج گیری در عرصه موسیقی بود. فرخ ( رامی ملک ) خواننده‌ای است که به همراه دیگر نوازندگان، گروه « کویین » را تشکیل می دهند و با تمام مشکلات مالی که بر سر راهشان قرار دارد، تصمیم می گیرند تا نخستین آلبوم موسیقی شان را منتشر نمایند.

آنها بزودی با شرکت EMI Records قراردادی منعقد می کنند و در همین زمان است که فرخ نام خود را به فردی مرکوری تغییر می دهد و مسیری رویایی را به همراه گروهش برای رسیدن به موفقیت آغاز می کند که بی فراز و نشیب هم نیست. در اینجا با یکی از بهترین فیلم های موزیکال بیوگرافی روبرو هستیم.

Get On Up (2014)

بهترین بیوگرافی های موزیکال شبیه Elvis
بهترین بیوگرافی های موزیکال شبیه Elvis

 فیلم «برخیز» براساس داستان زندگیِ سلطان فانک، «جیمز براون» ساخته شده است. فیلمی ۱۳۹ دقیقه‌ای که پایش را فراتر از یک بیوگرافیِ ساده گذاشته و دست به بازآفرینی مجدد آهنگ‌ها، اجراهای پرشور و خلاقانه‌ی این اسطوره‌ی موسیقی زده است.

«چدویک بوزمن» که در نقش «جیمز براون» ظاهرشده، به حق توانسته اجرای خوب و تاثیرگذاری را از خود به نمایش درآورد. به نحوی که می‌توان بازیِ قدرتمند او را نقطه‌ی عطف فیلم دانست.

«چدویک بوزمن» به خوبی توانسته «جیمز براون» را از دوران نوجوانی تا می‌انسالی به تصویر بکشد. به گونه‌ای که تبدیل به عنصری حیاتی درفیلم شده است.

Respect (2021)

بهترین بیوگرافی های موزیکال شبیه Elvis
بهترین بیوگرافی های موزیکال شبیه Elvis

فیلم Respect یا در زبان فارسی «بزرگداشت» یا «احترام» یکی از جدیدترین آثار بیوگرافی، درام و موزیکال شرکت مترو-گلدوین-مایر (Metro-Goldwyn-Mayer) است که به‌دست کارگردان بااستعداد و تازه‌کاری به نام لیسل تامی ساخته شده است. این کارگردان تازه‌کار و در عین حال بااستعداد، به‌تازگی پا به عرصه‌ی کارگردانی گذاشته است.

فیلم Respect، اثری براساس داستان واقعی و فوق‌العاده‌ی ماجراجویی نماد موسیقی یعنی آریتا فرانکلین است و نشان می‌دهد که او چطور صدای خودش را پیدا می‌کند. آریتا دختری بود که فعالیت خوانندگی‌اش را از گروه کر کلیسای پدرش آغاز کرد و آنقدر اوج گرفت و بزرگ شد که به یک ستاره بین‌المللی تبدیل شد.

Rocketman (2019)

بهترین بیوگرافی های موزیکال شبیه Elvis
بهترین بیوگرافی های موزیکال شبیه Elvis

اکت‌من، زندگی‌نامه سر التون جان، موسیقی‌کار شهیر معاصر است و با اینکه زندگی کاری او را کم و بیش به نمایش می‌گذارد اما تمرکز اصلی‌اش را روی زندگی شخصی‌اش نیز سرمایه‌گذاری می‌کند.

برای اینکه فیلم درام‌ها و جدل‌های پیش روی را بحرانی‌تر و بامعنا خلق کند، گریز به گذشته و بهتر بگویم، کودکی را انتخاب کرده است. در همین اول کار، نکته شاخصی وجود دارد؛ راکت‌من بر خلاف بوهمین رپسودی که روایت کلاسیک و خطی داشت، به دنبال روایتی شکسته و منقطع است.

ما می‌بینیم که التون جان پا در مرکز خودیاری و ترک اعتیاد می‌گذارد و در جلسات گفتاردرمانی، به گذشته رجوع می‌زند و همه چیز از کودکی شروع می‌شود.

Straight Outta Compton (2015)

بهترین بیوگرافی های موزیکال شبیه Elvis
بهترین بیوگرافی های موزیکال شبیه Elvis

گروه موسیقی N.W.A یکی از اولین گروه های سبک موسیقی هیپ هاپ بودند که در سال 1986 فعالیت خودشان را آغاز کردند و به شهرت فراوانی دست پیدا کردند.

سبک موسیقی این گروه که تا آن زمان کمتر کسی آن را شنیده بود، گنگستا رپ نام داشت که به نوعی با فعالیت موسیقیایی گروه N.W.A به جهانیان معرفی شد.

گنگستا رپ، موسیقی‌ای است که در آن بیشتر به مفاهیمی همچون استعمال مواد مخدر، کل کل های مختلف و البته مبارزه با پلیس که در این سبک موسیقی معمولا دشمن اصلی آزادی است اشاره می شود.

داستان فیلم « مستقیم از کامپتون » از سال 1986 آغاز می شود. در این سال 5 دوست با نامهای دکتر دری، آیس کیوب، ایزی اِی، مک رن و دی جی یلا تصمیم به ایجاد گروه موسیقی هیپ هاپی به نام N.W.A می گیرند.

هدف اعضای گروه این بود که بتوانند زندگی سخت اجتماعی شان بعلاوه محدودیت های و احساسی که نسبت به شرایط اجتماعی دارند را در قالب موسیقی رپ به تصویر بکشند.

اولین آهنگ آنها به نام « بچه محل ها » باعث می شود تا جری هالر تصمیم بگیرد مدیر این گروه باشد. هالر که ارتباط نزدیکی با ایزی اِی داشت، به گروه وارد می شود تا بتواند به رشد موسیقی این گروه کمک کند اما مشکلاتی بوجود می آید.

Ray (2004)

بهترین بیوگرافی های موزیکال شبیه Elvis
بهترین بیوگرافی های موزیکال شبیه Elvis

ری داستان زندگی ری چارلز، خواننده و آهنگساز اسطوره‌ای موسیقی بلوز است. این فیلم زندگینامه‌ای را تیلور هکفورد، کارگردان شصت سالهٔ نیویورکی، و سازندهٔ فیلم‌های موفقی همچون یک افسر و یک آقا کارگردانی کرده است.

هکفورد دوران حرفه‌ای خود را از سال ۱۹۸۰ با ساختن فیلم بت آغاز کرد. این فیلم دربردارندهٔ نگاه متفاوت فیلمساز به صنعت موسیقی پاپ آمریکا در اواخر دهه‌های پنجاه میلادی است.

فیلم دیگر هکفورد، درود بر چاک بری: راک اندرول، مجموعه‌ای است از مصاحبه‌ای با بزرگان موسیقی راک اندرول در دههٔ ۱۹۶۰. و با توجه به چنین سابقه‌ای است که استودیوی فیلمسازی یونیورسال، تیلور هکفورد را برای کارگردانی فیلم ری انتخاب و استخدام کرده است.

زندگی ری چارلز (با نام اصلی ری چارلز رابینسون) به سبب دارا بودن جذابیت‌های بسیار، به قول معروف جان می‌دهد برای ساختن یک فیلم زندگینامه‌ای اما افسوس که تیلور هکفورد به رغم سابقه‌ای طولانی فیلمسازی‌اش نتوانسته به طور کامل از این منبع لایزال جذابیت، بهره ببرد.

نتیجه کار، فیلم طولانی و خسته‌کننده‌ای است که فقط به خاطر دو ویژگی‌اش ارزش تماشا کردن دارد. و این دو ویژگی عبارت است از: نخست بازی بسیار عالی جیمی فاکس و دیگری ترانه‌ها و آهنگ‌های اریژینال و جاودانی ری چارلز که در طول فیلم پخش می‌شود.

Walk The Line (2005)

بهترین بیوگرافی های موزیکال شبیه Elvis
بهترین بیوگرافی های موزیکال شبیه Elvis

در پاییز سال 2005 فیلمی تحت عنوان walk the line (سر به راه باش) با بازی بی نظیر واکین فنیکس و ریس ویترسپون اکران شد. فیلم سر به راه باش، توسط جیمز منگولد در ژانر های بیوگرافی و موزیکال کارگردانی شده و فیلم نامه این فیلم از روی زندگی جانی کش و کتاب وی به نام مرد سیاه پوش اقتباس شده است.

در فیلم Walk the line جانی کش، پسر کوچک خانواده چهار نفره ای در جنوب ایالت متحده است که برای کمک به درآمد خانواده همراه برادرش در همان سنین کودکی کار می کند.

جانی از دوران کودکی علاقه خود را نسبت به موسیقی با گوش دادن به آهنگ رادیو نشان می داد. مرگ برادرش ضربه سختی به او وارد کرده و نگاه سنگین پدر را برای باقی عمرش به او تحمیل کرد.

با بالاتر رفتن سن جانی،  او به نیروی هوایی ملحق شده و در آنجا به سراییدن ترانه هایش می پردازد. پس از پایان یافتن دوره خدمتش به شهر بازمی گردد و خانواده ای تشکیل می دهد.

او به دنبال درآمد برای گذراندن زندگی کار می کند ولی همچنان آتش عشق او به ساخت موسیقی خاموش نشده است. او همراه گروه کوچکی از دوستانش به دنبال تهیه کننده ای برای ضبط کار هایشان می گردند که در نهایت با یک استدیو ضبط موسیقی آشنا می شوند و شانس خود را برای ستاره شدن امتحان می کنند.

با ستاره شدن جانی اتفاق های دشوار و گاهی خوشایند برایش رقم می خورد، او پس از سال ها به عشق حقیقی خود می رسد و از همسرش طلاق می گیرد. فیلم walk the line درد و رنج و زندگی سخت جانی را در طول حیاتش به تصویر می کشد. این فیلم یکی از بهترین فیلم های بیوگرافی موزیکال سینما است.

La Vie En Rose (2007) 

بهترین بیوگرافی های موزیکال شبیه Elvis
بهترین بیوگرافی های موزیکال شبیه Elvis

زندگی همچون گل سرخ داستان زندگی بزرگترین خواننده تاریخ فرانسه ادیت پیاف است.فیلم سیر پر فراز و نشیب زندگی پرفراز و فرود او را طی سالهای دهه بیست تا شصت روایت می‌کند.

هنرمند هرچند به نیرویی خارق العاده و شورانگیز هنرش مجهز است ولی به خاطر این موهبت و شاخکهای روحی حساسترش بیشتر در معرض توفان دردها و غم های بشری قرار می‌گیرد.

بزرگترین هنرمندان بیشترین درد را متحمل شده و با ترکیب این درد و غم عمیق با هنرشان توانسته اند تأثیری عمیق روی زندگی مردمان در تاریخ گذارند.ادیت کودکی ناخواسته بود.

فرشته ای که اتفاقی به گرداب بلا می افتد.مادر و پدرش از او سوئ استفاده می کنند.در این میان تنها کسی که او را دوست می دارد یک فاحشه است.

دست تقدیر او را هم از او می گیرد انگاری او باید با از دست دادن عزیزانش مرتب دم ساز باشد.از دست دادن بینایی و بازگشت آن مانند معجزه عجیب میان زندگی عجیب او رخ می‌نماید.

اما معجزه بزرگتر صدای اوست صدایی که انگار از روح فرانسه بر می خیزد.صدایی سرشار از عشق و امید،دردها و شکستها و فریاد روحی ملتهب که تشویشش را فریاد می‌زند.

ادیت با عشق و مرگ معشوق به اوج کارش میرسد.این درد عمیق و ابدی چنان شوری در صدایش می آفریند که او را از محدوده انسانی به صدایی ماورایی می‌برد.

او دردش را با همه تاریخ و انسانها به اشتراک می گذارد و همه را به یک هارمونی شگرف موسیقایی فرو می برد.لحظه ای که در آن همه انسانها بدون توجه به ظواهرشان با هم در یک چیز و آن هم یاد و درد از دست داده گانشان شریک می‌شوند.

وقتی روزنامه نگار از او برای مردم پیامی می خواهد او فقط از عشق نام می برد و چرا نه که عشقست که زندگی می افریند وگرنه هیچ بهانه ای این زندگی سخت و درد آلود را توجیه نمی‌کند جز عشق به امید و دوستی و زندگی و اینجاست که او در اختتامیه زندگیش در ترانه از شروعی دوباره بر تجربه های تازه درد و امید و شور و سرمستی و شکست و خود زندگی می‌گوید.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین بیوگرافی های موزیکال شبیه Elvis از نگاه سایت فیگار سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *