بهترین فیلم های شبیه Alien ؛ 10 فیلم برتر مشابه فیلم بیگانه

حتما اسم مجموعه فیلم ‌های Alien به گوشتان خورده است. امروز بهترین فیلم های شبیه Alien را با هم مرور می‌کنیم.

از بین فیلم‌های ترسناکی که درباره‌ی نابودی زمین و حمله بیگانگان و پایان دنیا است، تعدادی را که بیشترین محبوبیت را دارند برایتان فهرست کرده‌ایم. شاید بسیاری از آن‌ها برایتان نام آشنا باشند و یا حتی برخی از آن‌ها را دیده باشید. این مقاله درباره ترسناک ترین فیلم های علمی تخیلی است و به شرح مختصری از داستان آن‌ها می‌پردازد.

بهترین فیلم های شبیه Alien

10 فیلم برتر مشابه فیلم بیگانه

در این قسمت فهرست عناوین بهترین فیلم های شبیه Alien را در یک نگاه می‌توانید مشاهده کنید:

  1. Life 
  2. Resident Evil 
  3. Annihilation 
  4. Cloverfield 
  5. The Mist 
  6. Sunshine 
  7. [Rec] 
  8. A Quiet Place 
  9. Moon 
  10. The Thing 

بهترین فیلم های ترسناک علمی تخیلی شبیه Alien

اگر می‌خواهید برای تماشای بهترین فیلم های علمی تخیلی ترسناک در وقت خود صرفه جویی کنید، با مقاله بهترین فیلم های شبیه Alien با ما همراه باشید.

Life 

بهترین فیلم های ترسناک علمی تخیلی شبیه Alien

داستان فیلم در زمان حال می گذرد و درباره شش فضانورد از کشورهای مختلف جهان است که در یک ماموریت بین المللی فضایی قرار دارند و وظیفه شان خاکبرداری از مریخ و بررسی آن است.

این فضانوردان پس از خاکبرداری از سطح سیاره مریخ، متوجه وجود گونه ای زنده در آن می شوند. این کشف هیجان انگیز بسیار مهم است چراکه این اولین کشف موجود زنده فضایی در تاریخ بشریت محسوب می شود اما بزودی این موجود زنده که پیش بینی می شد هوش چندانی نداشته باشد، هوشش سرشار شده و به سراغ فضانوردان می رود تا آنان را از هستی ساقط نماید.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های فضایی جهان

Resident Evil 

بهترین فیلم های ترسناک علمی تخیلی شبیه Alien

داستان « رزیدنت اویل : مجازات » درست از جایی آغاز می‌شود که قسمت قبل، در آن شلوغی به پایان رسیده بود. حالا در یک چرخش 180 درجه، ما آلیس را می‌بینیم که به جای حمل اسلحه و زامبی کشی، یک خانم خانه دار مهربان و یک همسر خوب برای همسرش کارلوس هست.

آلیس همچنین دختری هم به نام بکی دارد که به آن عشق می ورزد و در کل می توان گفت که او سرانجام یک زندگی بی نقص خانوادگی را شروع کرده است.

اما درست در همین لحظات شیرین زندگی، یک زامبی بی محل وارد خانه این خانواده شده و شروع به میل کردن شوهر آلیس می شود و آلیس هم با دخترش پا به فرار می گذارد اما در میانه راه با یک کامیون تصادف می کنند و سپس یک زامبی از آنها استقبال می کند!

حال آلیس از خواب بلند شده و خود را در اسارت کمپانی آمبرلا می بیند .در این محل ، آلیس توسط جیل که به نظر می رسد ذهنش توسط کمپانی در حال کنترل هست، تحت بازجویی قرار می گیرد اما بزودی آلیس موفق می شود از محل نگهداری اش بگریزد و در مسیرش هم کلی آدم بکشد.

آلیس پس از فرار با آدا وانگ ( لی بینگ بینگ ) روبرو می شود. آدا فردی است که برای دشمن قدیمی آلیس به نام آلبرت وسکر کار می‌کند و به زودی متوجه می‌شود کسی که او را از زندانش فراری داده، وسکر بوده است. این فیلم از بهترین فیلم های شبیه Alien است که باید قبل از مرگ ببنید.

Annihilation 

بهترین فیلم های ترسناک علمی تخیلی شبیه Alien

داستان فیلم درباره زیست شناسی به نام لنا است. فردی که سابقاً در ارتش فعالیت می کرده و حالا به همراه چند پژوهشگر زن دیگر به منطقه ای تحت عنوان « منطقه ایکس » اعزام شده اند تا سر از کار این منطقه مرموز و شوم درآورند؛

منطقه ای که طبیعت بسیار زیبایی دارد اما سراسر ناشناخته است و قوانین شناخته شده زیست بشری در آن چندان معنا پیدا نمی کند و بطور خلاصه، منطقه ایکس، محلی است که قوانین خاص خودش را دارد. این فیل با بازی ناتالی پورتمن قطعا جزو بهترین فیلم های شبیه Alien است که تیم تحریریه‌ی فیگار با هوشمندی بالایی این فیلم را در این لیست قرار داده است.

Cloverfield 

بهترین فیلم های ترسناک علمی تخیلی شبیه Alien

میشل زن جوانی است که پس از مشاجره با نامزدش،به جاده می زند و در حال رانندگی دچار یک تصادف وحشتناک می شود. میشل زمانی که به هوش می آید متوجه می شود که در یک زیرزمین حضور دارد و مردی به نام هاوارد او را در این مکان حبس کرده است.

هاوارد به میشل می گوید که او در اینجا زندانی نیست و تنها به دلیل اینکه بیرون از منزل حمله ای رخ داده و هیچکس قادر به تنفس و زنده ماندن نیست، او را به این مکان آورده تا جانش را نجات دهد. اما میشل به هاوارد اعتماد ندارد.

The Mist

بهترین فیلم های ترسناک علمی تخیلی شبیه Alien

در شهر طوفانی به پا شده و همه چیز را به هم ریخته است. سیستم برق با اختلال کار می کند، درختانِ شکسته، وسط خیابان ها افتاده اند. در همین حین عده ای از اهالی شهر در فروشگاه مرکزی زندانی شده اند و حشراتی غول پیکر به انتظار کشتن آن ها نشسته اند.

این داستان چند خطیِ بسیاری از فیلم های ژانر هراس یا علمی تخیلیِ دو دهه ی اخیر هالیوود است. اگر کمی فیلم باز باشید احتمالا تا پایان فیلم را حدس زده اید.

اما خوشبختانه اشتباه می کنید چون  کارگردان این فیلم فرانک دارابونتی است که استاد تغییر دادن پیش فرض های ماست. برای آن دسته از خوانندگانی که آشنایی زیادی با دارابونت ندارند ذکر چند اثر از او کفایت می کند؛ رستگاری از شائو شنگ ، مسیر سبز و مجستیک. این فیلم می‌تواند یکی از بهترین فیلم های شبیه Alien باشد که می‌توانید از دیدنش لذت ببرید.

Sunshine 

بهترین فیلم های ترسناک علمی تخیلی شبیه Alien

سال ٢٠۵٧. کره زمین در معرض تهدیدی بزرگ قرار دارد. خورشید مانند گذشته قادر به گرم کردن کره زمین نیست و از این رو ادامه زندگی انسان ها نیز با خطر مواجه شده است.

تنها یک راه امیدبخش برای تغییر وضعیت باقی مانده است و آن سفینه فضایی «ایکاروس ٢» است که به سوی خورشید می‌رود. هدف این ماموریت افزایش فعل و انفعالات درون خورشید به وسیله کلاهک های هسته ای است تا با بازفعال نمودن انرژی انفجارهای خورشیدی، زمین را از مرگ نجات دهند. هفت سال قبل سفینه «ایکاروس ١» به همین منظور راهی سفر شد ولی ماموریت اش ناکام ماند.

[Rec] 

بهترین فیلم های ترسناک علمی تخیلی شبیه Alien

داستان فیلم درباره آنخلا، گزارشگر تازه کار تلویزیون است که همراه همکار تصویربردارش به یک پایگاه آتش‌نشانی می‌روند تا از یک شب تا صبح، از روند کار آنها و احیانا ماموریت‌هایشان تصویربرداری کنند.

همه چیز به خوبی و خوشی پیش می‌رود. دوربین زندگی کاری این آتش نشان‌ها را ضبط می‌کند. آنخلا هم تا اینجای کار راضی است. تا اینکه ماموریتی به پایگاه داده می‌شود.

زنی سالخورده در آپارتمان خود به دام افتاده است. آنخلا و همکارش همراه گروه امداد به آپارتمان می‌روند و به هیچ عنوان از اتفاقاتی که قرار است در آن آپارتمان رخ دهد اطلاع ندارند. اتفاقاتی حیرت انگیز و خونین. دوربین آنخلا تنها راوی این فیلم است و تمام اتفاقات در نوار آنها ضبط می‌شود. این فیلم تفاوت یکی از بهترین فیلم های شبیه Alien است که باید قبل از مرگ خود آن را ببینید.

A Quiet Place 

بهترین فیلم های ترسناک علمی تخیلی شبیه Alien

حوالی سال ۲۰۲۰ روی کره زمین، جمعیت کثیری از انسان‌های کره زمین به وسیله موجودات بیگانه از بین رفته‌اند. این موجودات بینا نیستند و در عوض به صدا بسیار حساس هستند.

با ایجاد کوچک‌ترین صدایی در اطراف، این موجودات کریه با پوسته سخت و چنگال‌های غول‌پیکر به آن حمله‌ور می‌شوند. در چنین فضایی خانواده آبوت در تلاش برای ادامه زندگی خود هستند.

لی آبوت و همسرش اِوِلین با وسواس از یک دختر ناشنوا و دو پسر کوچک‌ترشان مراقبت می‌کنند. خانواده ابوت برای زنده ماندن محکوم به سکوتی طولانی هستند.

تنها شانس آن‌ها، داشتن دختری ناشنوا است که از بهر او همه افراد خانواده به زبان اشاره مسلط هستند و به کمک آن با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. تا روز ۸۲ ماجرا (به نظر می‌رسد ۸۲ روز است که این بیگانگان شروع به قتل‌عام انسان‌ها کرده باشند) همه چیز تحت کنترل به نظر می‌رسد. تا اینکه بروز صدای ناخواسته‌ای، تراژدی دردناکی برای خانواده آبوت رقم می‌زند. از نظر کارشناسان و منتقدان یکی از بهترین فیلم های شبیه Alien همین فیلم است که شما را با سکوت عجیب خود به ترسناک‌ترین مکان ذهنتان می‌برد.

Moon (2009)

بهترین فیلم های ترسناک علمی تخیلی شبیه Alien

“سم بل” قرارداد سه ساله کاری برای صنایع لونار (ماه) دارد. در طول این قرارداد او بایستی به تنهایی در ایستگاه موجود در ماه اقامت نموده و هیلوم را استخراج نموده و راکت های پر شده از هلیوم-٣ را به سمت زمین روانه کند.

سوخت پاک و ارزانی که در حال حاضر در زمین استفاده می گردد. هیچ ارتباط مستقیمی بین ایستگاه ماه و زمین وجود ندارد و تنها ارتباط او با کامپیوتر ایستگاه “گرتی GERTY” است که وظیفه برآورده کردن نیازهای روزانه سم را برعهده دارد.

تنها و بدون هیچ ارتباطی با زمین روزهای این سه سال برای سم به سختی می گذرند و او منتظر این است که بتواند هر چه زودتر به زمین و پیش همسرش “تس” و دختر نوزادش “ایو” بازگردد که قبل از ترک زمین توسط “سم”، به دنیا آمده است.

تنها دو هفته مانده به اتمام زمان سه ساله اش حادثه ای در حین کار با دستگاه های استخراج هلیوم برایش اتفاق می افتد و زخمی شده و بی هوش می شود و سپس بعد از مدتی در ایستگاه بیدار می شود در حالی که هیچ چیزی از حادثه به خاطر نمی آورد.

او پیامی از زمین توسط “گرتی” دریافت می کند که به او دستور می دهد پایگاه را ترک نکرده و منتظر تیم نجاتی از زمین باشد. این قضیه سوء ظن او را برمی انگیزد، او با گول زدن “گرتی” راهی برای خروج از ایستگاه پیدا می کند و به سمت محل حادثه می رود و بدن خود را در حالی که بی هوش است پیدا می کند.

The Thing 

بهترین فیلم های ترسناک علمی تخیلی شبیه Alien
بهترین فیلم های شبیه Alien

کیت لوید باستان شناسی است که علاقه بسیاری به کشف ناشناخته های کره زمین دارد. کیت به تازگی با پیشنهادی از طرف دکتر هالورسون ( اولریش توماس ) روبرو شده که در آن از وی خواسته شده تا به همراه گروه اکتشاف نروژی – آمریکایی ، به منطقه قطب جنوب سفر کند.

کیت از پیشنهاد دکتر هالورسون بسیار خوشحال می شود و سریعاً کوله پشتی خود را بر می دارد تا به گروه اکتشاف بپیوندد. در مسیر اکتشاف این گروه در قطب جنوب ، آنها با بقایای یک سفینه فضایی روبرو می شوند که بسیار عجیب است.

با نزدیک شدن به موقعیت سفینه، آنها پی می برند که در زیر یک یخ، موجودی ناشناخته بصورت یخ زده وجود دارد که قدمت آن حدوداً به 100 هزار سال می رسد!

گروه به سرعت سعی می کند تا تمامی موارد کشف شده را به ایستگاه تحقیقاتی خود منتقل کنند تا آزمایشات لازم بر روی آنها انجام گیرد. بعد از انتقال به آزمایشگاه ، دانشمندان متوجه می شوند که موجود ناشناخته از لحاظ بیولوژیکی با انسان و در کل هر موجود زنده ی دیگری متفاوت است.

اما در حین تحقیقات ،این موجود که گویی هزاران سال خواب بوده ، بیدار می شود و شروع به کشتن تک تک افراد گروه می کند. گروه که بسیار از وضعیت موجود ترسیده، سعی می کند تا هرطور که شده این موجود خطرناک را متوقف کنند اما مشکلی که با آن مواجه هستند این است که این موجود بعد از به قتل رساندن قربانیانش، خود را به شکل آنها درمی آورد و به همین دلیل تشخیص او از انسانها کاری دشواری است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های شبیه Alien سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *