بزرگترین راز سریال The Rings Of Power ؛ آیا مرد غریبه همان گاندولف پیر است؟

هویت مرد غریبه‌ای که از آسمان فرود آمد بزرگترین راز سریال The Rings Of Power است. آیا این مرد غریبه مرموز همان گندالف پیر است؟

اگر  مرد غریبه شبیه گندالف باشد، مانند گندالف طلسم کند و مانند گندالف غر بزند، آیا او گندالف است؟ ارباب حلقه ها: حلقه های قدرت در این معمای عجیب غوطه ور است. معمای بزرگ دو قسمت ابتدایی حلقه های قدرت، هویت شخصیت دنیل ویمن است. این روح عجیب که به عنوان “غریبه” شناخته می شود، اما بیشتر شبیه مرد شهاب سنگی است، از آسمان سرزمین میانه می‌افتد و توسط گیل-گالاد، الروند، سلبریمبور، برونوین، آروندیر و نوری براندی فوت تماشا می‌شود، اما این هارفوت جوان است که به دنبال او می‌رود. او را پیدا می کند. نوری با کمک دوستش پاپی، مرد شهاب‌سنگی را تحت مراقبت خود قرار می‌دهد، سپس بعداً با این غریبه‌ی مرموز دوستی برقرار می‌کند.

بزرگترین راز سریال The Rings Of Power

آیا مرد غریبه همان گاندولف پیر است؟

در این قسمت به بزرگترین راز سریال The Rings Of Power می‌پردازیم.

بزرگترین راز سریال The Rings Of Power
بزرگترین راز سریال The Rings Of Power, بزرگترین راز سریال حلقه‌های قدرت

تئوری‌های زیادی برای کشف رمز و راز مرد شهاب‌سنگی حلقه‌های قدرت از قبلاً ارائه شده‌اند. با توجه به تمرکز حلقه‌های قدرت بر روی سائورون بدیهی است که او یک رقیب قدرتمند برای سائورون است، و اگرچه واضح است که غریبه دارای ویژگی‌های جادویی است، اما هنوز تعداد زیادی والا و مایا وجود دارد که قبلاً دیده نشده بودند. البته، او می تواند یک نقش کاملاً جدید باشد که مخصوص آمازون ساخته شده است و هیچ ارتباطی با ارباب حلقه ها ندارد.

بزرگترین راز سریال The Rings Of Power
بزرگترین راز سریال The Rings Of Power, بزرگترین راز سریال حلقه‌های قدرت

یکی دیگر از ایده‌های محبوب این است که حلقه های قدرت در نهایت غریبه خود را به عنوان گندالف نشان می‌دهد. جادوگر در طول جدول زمانی حلقه‌های قدرت (البته با نام اولورین) وجود دارد، بنابراین این نظریه حداقل قابل قبول است. حلقه‌های قدرت مطمئناً با معرفی یک جادوگر ژولیده با ریش‌های بلند خاکستری . . . که هابیت‌ها را دوست دارد . . . و دستورالعمل‌های جادویی را مانند گندالف در The Fellowship of the Ring زمزمه می‌کند، می‌داند که چه می‌کند. حلقه‌های قدرت آمازون تقریباً مخاطبان را ترغیب می‌کند که تصور کنند مرد شهاب‌سنگی همان گندالف است که می‌خواهد سائورون را قبل از اینکه به مشکل بزرگی برای سرزمین میانه تبدیل شود، از بین ببرد، اما آیا نوری واقعاً حلزون‌هایش را با جادوگر معروف ارباب حلقه‌ها به اشتراک می‌گذارد؟

چرا پیرمرد احتمالاً گندالف نیست؟

بزرگترین راز سریال The Rings Of Power
بزرگترین راز سریال The Rings Of Power, بزرگترین راز سریال حلقه‌های قدرت

به گفته J.R.R. اساطیر تالکین، اولورین با دیگر مایا در امان زندگی می‌کرد، اما همیشه نسبت به فرزندان ایلوواتار (مردان و الف‌ها) کنجکاوی داشت و گاهی در میان آنها قدم می‌زد. در عصر سوم، زمانی که سائورون یک بازگشت دیگر را آغاز کرد، اولورین یکی از پنج مایا بود که برای بازدید از سرزمین میانه و کمک به ساکنان آن انتخاب شد، و ظاهر انسانی گندالف خاکستری را پذیرفت. در حالی که از نظر فنی امکان پذیر است، ایده فرود گندالف در سرزمین میانه در دوران دوم برای کمک به دفع سائورون باعث ایجاد چین و چروک های داستانی مداوم می شود. چرا اولورین باید از طریق شهاب سنگ به جای قایق معمولی برسد؟ چرا نیمه کاره کار را ترک می‌کند؟ آیا والارها او را فرستادند یا اولورین به خواست خودش آمد؟ و آیا رسیدن به سرزمین میانه به این زودی با روایت تالکین از وقایع، جایی که اولورین قبل از سفر به آنجا در عصر سوم نیاز به قانع کردن زیادی داشت، در تضاد است؟

بزرگترین راز سریال The Rings Of Power
بزرگترین راز سریال The Rings Of Power, بزرگترین راز The Rings Of Power

اپیزودهای 1 و 2 حلقه‌های قدرت نیز اشاره‌های عمده‌ای به این موضوع دارند که هویت واقعی مرد شهاب‌سنگی بسیار تاریک‌تر از گندالف پیر است. وقتی غریبه برای اولین بار فرود می آید، برگی جلوی پای گیل گالاد در لیندون می‌افتد که قسمت زیرین آن توسط سم سیاه پوسیده شده است. پس از آن به نظر می رسد مرد شهاب سنگی مچ پای لارگو براندی فوت را می‌شکند، و بعداً تمام کرم شب تاب‌هایی را که مسحور بودند را می‌کشد. صدمه زدن به هارفوت ها، از بین بردن موجودات، و آلوده کردن گیاهان در شخصیت گندالف نیست، حتی اگر این اعمال ناخودآگاه انجام شود.

ظاهر فیزیکی او ، رفتار عمومی و استفاده از سحر و جادو، همگی عمداً بینندگان را به یک نتیجه‌گیری راهنمایی می‌کنند، و از دیدگاهی، درک اینکه چرا آمازون وسوسه می‌شود گندالف را در حلقه‌های قدرت قرار دهد، سخت نیست. افسوس، که جزئیات زیادی تا به اینجای داستان اضافه نشده است.

دو قسمت اول ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت شخصیت‌های زیادی را معرفی کرد، اما یکی از آنها مرموزتر از بقیه است. در پایان قسمت اول، نوری (Markella Kavenagh) یک شهاب سنگ را در نزدیکی فرود می‌بیند و برای تحقیق می‌رود. او به سرعت متوجه می شود که این یک جسم عادی نیست که از آسمان سقوط می کند، در واقع یک مرد بسیار بلند است که بینندگان آن را تنها با نام The Stranger می شناسند.

قسمت 2 نوری و بهترین دوستش پاپی (مگان ریچاردز) را می بینید که سعی می کنند او را به مکانی امن منتقل کنند و سعی کنند با او ارتباط برقرار کنند، اما فایده ای نداشت. او مانند کسی است که تا به حال ندیده اند و به زبان دیگری با آنها صحبت می کند. پس فقط این شخصیت مرموز کیست؟ در حالی که هنوز هیچ چیز تایید نشده است، در حال حاضر نظریه های زیادی در مورد او وجود دارد که ممکن است به ما سرنخی بدهد.

بزرگترین راز سریال The Rings Of Power
بزرگترین راز سریال The Rings Of Power, بزرگترین راز The Rings Of Power

یکی از مشهورترین نظریه ها این است که او ممکن است سائورون باشد. سریال در عصر دوم پس از شکست استاد سائورون مورگوث و مخفی شدن او آغاز می شود. اما ما می دانیم که او خیلی دور نرفته است. در عصر دوم افسانه تالکین، او در نقش آناتار ظاهر می شود، یک تغییر شکل، بنابراین شرور را می توان به هر شکلی معرفی کرد.

مجری برنامه، جی دی پین، اوایل سال جاری این پتانسیل را برای توتال فیلم کنایه داد و درباره بازگشت سائورون به ما گفت: «می‌توانیم بگوییم که وقتی او ظاهر می‌شود، ممکن است به گونه‌ای باشد که مردم انتظار ندارند.» یک سرنخ بزرگ ممکن است در پوستر شخصیت (در برگه جدید باز می شود) برای The Stranger باشد، جایی که او یک سیب را در دست دارد. کسانی که کتاب مقدس مسیحی خود را می‌دانند، می‌دانند که این نماد آشکار خیانت است، پس آیا او می‌تواند چیزی را پنهان کند؟

یکی دیگر از نظریه‌های رایج نشان می‌دهد که غریبه ممکن است نسخه جوان‌تری از گندالف باشد، با توجه به اینکه این سریال قبلاً نسخه‌های جوان‌تری از شخصیت‌های معروف گالادریل و الروند را معرفی کرده است. گنجاندن او در داستان کاملاً در افسانه تالکین منطقی نیست، اما می تواند راهی برای دور زدن آن وجود داشته باشد.

نظریه ای دیگر اشاره می کند که قبل از ظهور گندالف خاکستری در سرزمین میانه در عصر سوم، او با نام دیگری شناخته می شد: اولورین. او یک روح مایا بود که از آتش استفاده می کرد، درست مانند غریبه وقتی که در یک شهاب سنگ بدون سوختگی ظاهر می شود. علاوه بر این، ممکن است ارتباطی در توانایی او برای صحبت با کرم شب تاب در پایان قسمت 2 وجود داشته باشد. همانطور که می دانیم، گندالف توانایی برقراری ارتباط با ایگلز را داشت. و در سه گانه فیلم پیتر جکسون، او همچنین می تواند با یک پروانه ارتباط برقرار کند تا به احضار موجودات کمک کند.

بزرگترین راز سریال The Rings Of Power, بزرگترین راز The Rings Of Power
بزرگترین راز سریال The Rings Of Power, بزرگترین راز The Rings Of Power

البته، اگر گاندالف یک احتمال باشد، برخی از جادوگران برجسته دیگر آثار تالکین نیز مانند سارومان یا راداگاست. اما بهترین شرط ما این است که او اصلاً یک نام قابل تشخیص نخواهد بود، بلکه فردی با پیوندهایی با این شخصیت ها خواهد بود.

در ارباب حلقه ها، تالکین اشاره می کند که ایستاری های دیگری به جز سارومان، گندالف و راداگاست که به سرزمین میانه رفتند، وجود داشتند. ایستاری ها موجودات فرشته ای به نام مایار بودند که در عصر سوم به شکل مردان درآمدند. اما عده ای هم بودند که زودتر وارد شدند: جادوگران آبی.

در کتاب مردمان سرزمین میانه، تالکین پیشنهاد می‌کند که آنها در دوران دوم وارد شدند تا سعی کنند نیروهای سائورون را تضعیف کنند. با توجه به اینکه به نظر می‌رسد حلقه‌های قدرت در تلاش است تا فضای خود را در جهان تالکین بسازد، این می‌تواند حس نوستالژی مناسبی را برای طرفداران به ارمغان بیاورد، بدون اینکه به شدت به شخصیت‌هایی که قبلاً روی صفحه نمایش داده شده اند تکیه کنند.

بازیگر دنیل ویمن هر کسی که واقعاً هست، کارت هایش را نزدیک سینه اش نگه می دارد. این بازیگر به The Upcoming گفت: «غریبه یک شخصیت واقعاً مرموز است، سایه کاملاً تاریک روی او قرار دارد» (در برگه جدید باز می شود). “وقتی با او ملاقات می کنیم، کاملاً واضح است که او درک عمیقی از هدف خود و آنچه می خواهد به دست آورد دارد.” اینکه این هدف چیست باید دید.

The Lord of the Rings: The Rings of Power هر هفته در پرایم ویدیو آمازون پخش می شود. برنامه انتشار ما را بررسی کنید تا مطمئن شوید که لحظه ای را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید:


15 thoughts on “بزرگترین راز سریال The Rings Of Power ؛ آیا مرد غریبه همان گاندولف پیر است؟

  1. اون سائورونه که بعد خودشو اناتار ارباب هدیه ها معرفی میکنه گندالف از دوره سوم وارد سرزمین میانه میشه ولی این داستان در مورد دوره دوم هست

    1. امازون میتونه داستان خودش رو از کتاب بسازه قرار نیست مثل کتاب ساخته بشه حق ساخت شخصیت جدید رو داره خارج از روایت های تالکین

  2. شاید دلیل علاقه عجیب گندالف به هابیت ها این باشه که اون مرد شهاب سنگیه.
    یعنی هابیت ها(هابیت های اولیه) اولین کسایی بودن که گندالف در این دنیا باهاشون آشنا شده و به همین خاطر به هابیت ها و روستاشون علاقه خاصی داره.
    البته اینم نباید فراموش کرد که همیشه همه چیز همون جایی تموم میشه که شروع شده؛
    داستان سائورون توسط دو تا هابیت تموم شد(گالم و فردو؛
    پس ممکنه داستانشم توسط دوتا هابیت شروع شده باشه (همونایی که ازش نگهداری کردن)
    و باید یه نفر دیگه هم به این شخصیت ها اضافه بشه:
    قویترین شخصیت ارباب حلقه ها کسی که طرفدارا از نبودش تو سه گانه ارباب حلقه ها خیلی ناامید شدن.
    تام بامبادیل … خیلی عجیب نیست اگر اونو تو سریال ببینیم شاید در واقع میشه گفت همونقدر که ممکنه تو سریال نباشه همونقدر هم ممکنه باشه
    پس چه ورودی باشکوه تر از افتادن به سرزمین میانه با شهاب سنگ برای قویترین شخصیت سریال میتونه باشه!!!؟؟؟

  3. آقا
    نویسنده ها مرض دارن😁 ، از عمد ایستراگ هایی رو گذاشتن که به هر شخصیت بخوره
    شواهد سائرون بودنش : ۱.شهاب سنگ که داره میاد در شب تاریک(آتشین و با دود سیاه و تاریک) میاد ؛۲. همون موقع برگه از درخت میوفته درحالی که پشت برگه نیروی تاریکیه ۳. ارتباط بین سرد بودن آتیش شهاب سنگ که نوری میگه با سردی مشعل ها در مکان های شرور که دیالوگ گالادریل بوده!!!
    ۴.سیب و…۵.شکسته شدن پای پدر نور هم نقشه غریبه بوده تا همراه اونا بشه بعد از اینکه مسیرش رو پیدا میکنه!!!
    حتما سائورونه😉

  4. تمام نظره هایی که دادین رو قسمت ۸ با خودش شستو برد 😂😂😂😂
    تو کتاب گاندولف ایستاری که در عصر سوم وارد داستان میشه
    اما استفاده از جادویی که ما قبلا در مقابل بالرویی تو موریا دیده بودیمش و اشتباه گرفتن خادمان تاریکی با سائرون. تبدیل شدن خادمان تاریکی به پروانه و شاپرک(کی با شاپرکا حرف میزد؟) و پس زمینه ی تاریک گاندولف زمانی که فردو میخواد حلقه رو بهش بده و استفاده از کلمات سیاه در شورای که زمان پیدا شدن حلقه در ریوندر گاندولف به زبان میاره
    به نظر من این ایستاری ممکنه گاندولف باشه کد ها شباهت زیادی دارن هر چند ۴ ایستاری دیگه هم هستن که الان معلوم نیست کجان

  5. به نظرم ایستار همون گاندلفه . من بدون اغراق بیشتر از سیصد بار ارباب حلقه‌ها رو دیدم . چندتا کد داده که به شخصیت گاندولف خیلی نزدیکه . لباسش ، قد بلندش ، حتی ناخن هاش ،عصایی که برای لحظاتی به دستش رسید و با اون مبارزه کرد نشون دهنده اینه که این شخص در آینده با عصایی جادویی سروکار خواهد داشت . و در آخر دیالوگی که به نوری گفت دقیقا همون دیالوگی بود که به فرودو تو معدن موریا گفت ( هر وقت شک داشتی به بینی ات اتکا کن ) و….

  6. دیالوگش به نوری این بود هروقت شک داشتی به بینیت اعتماد کن. این عین جمله ایه که گاندولف به فوردو تو دره های قسمت اول سریال ارباب حلقه ها میگه. غریبه یا ایستار 100 درصد گاندولفه

  7. به نظر من مرد غریبه نسخه جوان گاندولفه و سائورون کسی نیست جز هالبرند (همون انسانی که گالادریل رو نجات داد به دو دلیل :
    ۱آدار وقتی داره توسط گالادریل بازجویی میشه میگه که من سائورون رو به دو شقه تبدیل کردم تا اورک ها آزاد باشن و دقیقا چند دقیقه قبل وقتی که دستگیر میشه هالبرند میاد و با صورت متنفر به آدار میگه یادته با من چکار کردی ؟
    ـ۲هالبرند در قسمت ۸میره و به کوتوله ها حلقه های قدرت رو میده و طبق روایاتی که به سائورون نسبت داده شده اون هم در غالب یک انسان حلقه های قدرت رو به نژاد های مختلف میده و باعث فاسد شدن اونها میشه و هالبرند هم که فعلا یک انسانه داره همین کار رو میکنه
    البته من هنوز قسمت هشت رو ندیدم و از کسی شنیدم که میره پیش کوتوله ها و به اونها حلقه میده

  8. به نظر من گاندالف هست چون در اخر سریال جمله ای رو میگه که گاندالف داخل سریال ارباب حلقه ها توی معدن موریا گفت (هر وقت دوبه شک شدی از مشامت کمک بگیر)

  9. به نظر من گاندالف هست چون در اخر سریال جمله ای رو میگه که گاندالف داخل سریال ارباب حلقه ها معدن موریا گفت (هر وقت به دوبه شک شدی از مشامت کمک بگیر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *