فوری: احمد دامود بازیگر و مترجم تئاتر درگذشت! [+بیوگرافی و علت فوت]

درگذشت احمد دامود ؛ مدرس، بازیگر و مترجم تئاتر ـ که بامداد امروز از دنیا رفت، پس از بازگشت فرزندش به کشور، به خاک سپرده خواهد شد.

این استاد و مدرس دانشگاه پس از گذارندن اولین دوره آموزشی هنرهای دراماتیک به سرپرستی مهدی فروغ؛ کارشناسی روانشناسی خود از دانشگاه تبریز در سال ۱۳۴۸ دریافت کرد. در ادامه مطلب با خبر فوت احمد دامود همراه ما بمانید.

درگذشت احمد دامود

  • احمد دامود درگذشت

به گزارش منابع خبری:

این هنرمند قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیزسابقه فعالیت اجرایی داشت و پس از انقلاب برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت و موفق به دریافت کارشناسی ارشد ارتباطات جمعی سینما و تلویزیون از دانشگاه کلمبیا آمریکا و کارشناسی ارشد آموزش تئاتر از دانشگاه لویولا آمریکا شد.

بنفشه اعرابی یکی از دوستان این هنرمند گفت: آقای دامود مدتی دچار بیماری آلزایمر شده بود و از آنجا که پیش از این به دلیل ناراحتی قلبی تحت عمل جراحی قرار گرفته بود، بار دیگر دچار ناراحتی قلبی و در بیمارستان بستری شد تا اینکه صبح امروز از بیمارستان اطلاع دادند که متاسفانه ایشان از دنیا رفته است.

بیوگرافی احمد دامود بازیگر

احمد دامود (زاده ۱۳۱۸ در تهران) پژوهشگر، مدرس، مترجم و بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایران بود. وی همچنین در زمینه نویسندگی فعالیت داشت. دامود، قبل از انقلاب سابقه فعالیت اجرایی داشت و پس از انقلاب برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت و موفق به دریافت کارشناسی ارشد ارتباطات جمعی سینما و تلویزیون از دانشگاه کلمبیا آمریکا و کارشناسی ارشد آموزش تئاتر از دانشگاه لویولا آمریکا شد. اوایل دهه ۷۰ به ایران بازگشت و در کنار تدریس مشغول کار بازیگری شد همچنین در تعدادی نمایش تلویزیونی و سینما بازی کرده است.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *