سانسور دیالوگی از فیلم French Connection در شبکه کرایتریون

سانسور دیالوگی از فیلم French Connection در شبکه کرایتریون توجه رسانه‌ها را مجدد به این فیلم کلاسیک جلب کرد. فیلم ارتباط فرانسوی در سال 1971 اکران شد.

فیلم French Connection  کارگردانی ویلیام فریدکین با بازی جین هکمن، روی شایدر، فرناندو ری در پلتفورم کراتیریون با سانسور دیالوگ‌هایی از این فیلم به نمایش درآمد. هالیوود السور تأیید می‌کند که دیالوگی از این فیلم کلاسیک که در سال ۱۹۷۱ اکران شده در شبکه کرایترون سانسور شده است.

سانسور دیالوگی از فیلم French Connection در شبکه کرایتریون

فیلم ارتباط فرانسوی مملو از عبارات و اصطلاحاتی است که شاید برای ذائقه مخاطب‌روز توهین‌آمیز باشد اما سانسور بعضی از دیالوگ‌ها از پلتفورم کرایتریون انتقاد و نگرانی بسیاری را برانگیخته کرد زیرا شبکه کرایتریون با احیا و نشان دادن آثار کلاسیک شناخته می‌شود و با سانسور دیالوگ فیلم French Connection توجه مخاطبان را به خود جلب کرد.

شایان ذکر است که فیلم French Connection توانست جایزه اسکار بهترین فیلم را ازبنیاد فیلم آمریکا (بفا) به‌دست آورد همچنین جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد نیز به جین هکمن به خاطر بازی در این فیلم رسیدهمچنین فیلم رابطه فرانسوی جوایز اسکار بهترین کارگردانی، بهترین تدوین، و بهترین فیلم‌نامه اقتباسی را به‌دست آورد و نامزد دریافت جایزه اسکار در بخش‌های دیگر نیز بوده است.

سانسور دیالوگی از فیلم French Connection در کرایتریون

فیلم French Connection از پایه‌گذاران فیلم‌های پلیسی مدرن است که یکی از درخشان‌ترین صحنه‌های تعقیب‌و‌گریز تاریخ سینما را درخود جای داده. فیلم ارتباط فرانسوی داستان دو پلیس در شهر نیویورک است که تلاش می‌کنند تا یک محموله بزرگ هروئین که از فرانسه می‌آید را ضبط کنند.

فیلم ارتباط فرانسوی نیز در نسخه دوبله فارسی واژه گینه‌ای که برای ایتالیایی تباران توهین‌آمیز دانسته می‌شود و همچنین واژه کاکاسیاه سانسور شده است.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *