فیلم جدید پولانسکی بدترین فیلم تاریخ در راتن تومتوز شد !

پس از اینکه روز دوم سپتامبر، فیلم The Palace برای منتقدان به انتشار درآمد، فیلم جدید پولانسکی بدترین فیلم تاریخ در راتن تومتوز را در تاریخ به ثبت رساند.

دوم سپتامبر، روزی بود که بسیاری از فیلم‌های جشنواره ونیز در افتتاحیه این مراسم پخش شدند و منتقدین به این فیلم‌ها نمرات خود را دادند که در بین آن‌ها، انتقاد شدید منتقدین به فیلم The Palace باعث شد تا این فیلم نمره 0% را دریافت کندو به بدترین فیلم این وبسایت در افتتاحیه تبدیل شود.

فیلم جدید پولانسکی بدترین فیلم تاریخ در راتن تومتوز

فیلم “The Palace”، آخرین اثر رومن پولانسکی که در جشنواره ونیز امسال به نمایش درآمد که با واکنش‌های بسیار تندی از سوی منتقدان مواجه، و نمره ضعیف منتقدین به The Palace پولانسکی همراه شد.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم The Palace 2023

تریلر فیلم The Palace رومن پولانسکی

بعضی از طرفداران سینمای پولانسکی می‌گویند که رضایت صفر درصدی منتقدها از این اثر جدید کارگردان ۹۰ ساله، بیشتر به دلیل حواشی پیرامون پرونده اتهامات تجاوز به او مربوط است و کمتر به دلیل جنبه‌های هنری و سینمایی آن. این پرونده که از سال 1977 میلادی تاکنون ادامه دارد، زندگی او را به شدت تحت تاثیر قرار داده و باعث شده است که او دیگر وارد کشور ایالات متحده آمریکا نشود.

با گسترش واکنش‌های جدی نسبت به هرگونه رفتار جنسی خلاف اخلاق در هالیوود در سال‌های اخیر، انتقادات قوی علیه جشنواره‌ها و مراسم‌های مختلف به خاطر اکران فیلم‌های پولانسکی شکل گرفته است. به گونه‌ای که اهدای جایزه سزار به او در سال 2020 نیز باعث اعتراض بسیاری از افراد شد.

در ادامه می‌توانید تصویری از صفحه راتن تومتوز فیلم The Palace را ببینید:

فیلم جدید پولانسکی بدترین فیلم تاریخ در راتن تومتوز
انتقاد شدید منتقدین به فیلم The Palace

بیوگرافی رومن پولانسکی

فیلم جدید پولانسکی بدترین فیلم تاریخ در راتن تومتوز
فیلم جدید پولانسکی بدترین فیلم تاریخ در راتن تومتوز

رومن پولانسکی، کارگردان، تهیه‌کننده، فیلمنامه‌نویس و بازیگر فرانسوی و لهستانی است. او برنده‌ی جوایز متعددی شامل یک جایزه اسکار، دو جایزه فیلم آکادمی بریتانیا، ده جایزه سزار، دو جایزه گلدن گلوب و همچنین خرس طلایی و نخل طلایی شده است.

پولانسکی در سال 1933 به عنوان فرزندی از والدین یهودی لهستانی در دنیا آمد. خانواده‌اش در سال 1937 از پاریس به کراکوف مهاجرت کردند. اما دو سال بعد، با تهاجم آلمان نازی به لهستان، جنگ جهانی دوم آغاز شد و خانواده او در گتوی کراکوف گیر افتاد. پس از دستگیری مادر و پدرش در یورش‌ها، پولانسکی سال‌های شکل‌گیری خود را در خانه‌های پرورش‌دهنده گذراند و با به‌کارگیری هویتی جعلی و پنهان کردن میراث یهودی‌اش، از هولوکاست جان سالم به در برد.

اولین فیلم بلند پولانسکی، “چاقو در آب” (1962)، در لهستان ساخته شد و جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان را دریافت کرد. سپس پس از مدتی زندگی در فرانسه، به بریتانیا نقل مکان کرد و در آنجا سه فیلم بلند به زبان انگلیسی را کارگردانی کرد. در سال 1968 به ایالات متحده آمریکا نقل مکان کرد و با کارگردانی فیلم ترسناک “بچه رزماری” (1968) جایگاه خود را در صنعت سینما تثبیت کرد.

حواشی پیرامون پولانسکی

فیلم جدید پولانسکی بدترین فیلم تاریخ در راتن تومتوز
نمره بد The Palace توسط منتقدان

در تاریخ 9 آگوست 1969، زمانی که رومن پولانسکی در حال کار در لندن بود، همسر باردارش، شارون تیت، و چهار نفر دیگر در خانه‌ای که پولانسکی در لس آنجلس داشت، به وحشتناکی قربانی یک حمله قتل توسط پیروان فرقه چارلز منسون شدند.

در سال 1977، رومن پولانسکی به دلیل مواد مخدر و تجاوز به یک دختر 13 ساله دستگیر شد. او به اتهام رابطه جنسی غیرقانونی با این دختر کوچک‌تر از خود، اعتراف کرد و مجازات مشروط دریافت کرد. در شب قبل از جلسه محاکمه‌اش در سال 1978، او متوجه شد که قاضی قصد دارد از این توافق صرف نظر کند، بنابراین از ایالات متحده به اروپا فرار کرد و در آنجا به فعالیت خود ادامه داد.

بیشتر بخوانید:

جهت خواندن اخبار درباره چهره‌ها به دسته اخبار سلبریتی و اخبار هنرمندان ترکیه مراجعه کنید.

دیدگاه شما در خصوص فیلم جدید پولانسکی بدترین فیلم تاریخ در راتن تومتوز چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *