جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره بوسان 2023 به فیلمی از ایران رسید

شب گذشته، فیلم ایرانی «21 روز بعد» به کارگردانی نسرین محمدپور، جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره بوسان 2023 را دریافت کرد.

فیلم کوتاه «21 هفته بعد» به کارگردانی نسرین محمدپور، یک فیلم ایرانی در جشنواره بوسان بود که توانست جایزه بهترین فیلم کوتاه را در بیست و هشتمین دوره این جشنواره در کره جنوبی کسب کند.

بیشتر بخوانید: فیلم نگهبان شب نماینده ایران در اسکار 2024 است

جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره بوسان 2023 به فیلمی از ایران رسید

این فیلم همانند آثار قبلی این کارگردان، به مسائل زنان می‌پردازد و تمرکز اصلی آن بر مسئله مادرانگی است. از بازیگران این فیلم، می‌توان به بنفشه ریاضی، لیلا حسین‌زاده، سودابه بهرامی‌نژاد و پریسا عسگری اشاره کرد.

بهترین فیلم کوتاه جشنواره بوسان 2023

در این جشنواره، فیلم کوتاه «عزیز من» ساخته «جون دوهی» و «کیم سوهی» از کره جنوبی نیز به صورت مشترک جایزه مذکور را دریافت کرد. همچنین در بخش‌های دیگر جشنواره، جایزه بهترین فیلم بخش مسابقه جریان‌های نو به فیلم «کشتی‌گیر» ساخته «اقبال چوداری» از بنگلادش و فیلم «سپتامبر 1932» به کارگردانی «تاتسویا موری» از ژاپن اختصاص یافت.

همچنین، جایزه ویژه «کیم جی سئوک» به دو فیلم «بهشت» ساخته «پراسانا ویتاناژ» (سریلانکا-هند) و «رُبودن عروس» ساخته «میرلان عبدیکالیکوف» (قرقیزستان) اهدا شد. در این جشنواره، مستند «کیارستمی مشغول کار است» ساخته سیف‌اله صمدیان درباره عباس کیارستمی، مستند «منطقه بحرانی» ساخته «علی احمدزاده» (ایران و آلمان)، مستند «بوف، باغ و نویسنده» به کارگردانی «سارا دولت آبادی» (ایران، فرانسه و سوئیس)، مستند «حرف زدن با رودخانه‌ها» به کارگردانی محسن مخملباف (ایران و بریتانیا) و فیلم «فهرست» ساخته «حنا مخملباف» (بریتانیا، افغانستان و ایران) نیز به نمایش درآمدند

جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان از تاریخ 4 تا 13 اکتبر (12 تا 21 مهر) در کره جنوبی برگزار شد.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *