دانشمندان راز عجیبی درباره نقاشی مونالیزا کشف کردند

داشمندان بار دیگر راز عجیبی درباره نقاشی مونالیزا را کشف کرده‌اند. لئوناردو داوینچی از یک ترکیب شیمیایی منحصر به فرد برای خلق این اثر استفاده کرده است.

دانشمندان با یافته‌های جدید از نقاشی مونالیزا می‌گویند که نقاش مشهور و خلاق ایتالیایی در عصر رنسانس، لئوناردو داوینچی، احتمالاً در زمانی که در اوایل قرن شانزدهم روی نقاشی «مونالیزا» کار می‌کرده، میل به تجربه تکنیک‌های متفاوت داشته است.

بیشتر بخوانید: دانشمندان آمریکایی از کریستوفر نولان و فیلم اوپنهایمر تقدیر رسمی می‌کنند

راز عجیبی درباره نقاشی مونالیزا

مطالعات اخیر نشان می‌دهد که لئوناردو داوینچی، نقاش برجسته عصر رنسانس، احتمالاً در زمان کار بر روی نقاشی “مونالیزا”، تمایل به آزمون تکنیک‌های مختلف داشته است. یک تیم از دانشمندان و تاریخ‌نگاران هنر در فرانسه و بریتانیا کشف کرده‌اند که لئوناردو از یک ترکیب شیمیایی منحصر به فرد برای لایه اول و پایه نقاشی “مونالیزا” استفاده کرده است. ویکتور گونزالس، شیمیدان اصلی این مطالعه، توضیح داده که لئوناردو داوینچی علاقه‌مند به آزمایش و آزمون بوده و هر نقاشی از نظر فنی تماماً متفاوت است.

راز عجیبی درباره نقاشی مونالیزا
راز عجیبی درباره نقاشی مونالیزا

این کشف شامل استفاده از ترکیب شیمیایی نادر به نام “پلومبوناکریت” (Plumbonacrite) در لایه اول رنگ است. این کشف نشان می‌دهد که لئوناردو احتمالاً از پودر اکسید سرب برای غلیظ کردن و تسریع خشک شدن رنگ استفاده کرده است. کارمن بامباخ، متخصص هنر ایتالیا، این کشف را بسیار هیجان‌انگیز توصیف کرده و آن را نشان دهنده روحیه آزمایش‌طلبی و پیوسته لئوناردو به عنوان یک نقاش می‌داند. این کشف نشان می‌دهد که لئوناردو داوینچی هنرمندی جاودانه و نوآورانه بوده است.

با استفاده از پرتو ایکس در یک شتاب‌دهنده سنکروترون که یک دستگاه بزرگ است و ذرات را به سرعت نور شتاب می‌دهد، دانشمندان توانستند به ساختار اتمی پلومبوناکریت نگاه کنند. پلومبوناکریت، که یک محصول جانبی از اکسید سرب است، به محققان این امکان را می‌دهد تا با اطمینان بیشتری بگویند که لئوناردو داوینچی احتمالاً از این پودر در ترکیب رنگ مورد نظر خود در نقاشی مونالیزا استفاده کرده است.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *