پروانه معصومی بازیگر سینما و تلویزیون درگذشت

پروانه معصومی یکی از بازیگران مطرح سینما و تلویزیون ایران بود که امروز (6 آذر 1402) در بیمارستانی در گیلان درگذشت. نعیمه نظام‌دوست خبر درگذشت ایشان را تایید کرد.

نعیمه نظام‌دوست یکی از همکاران این بازیگر، اخیراٌ طی یک مصاحبه با ایسنا مرگ پروانه معصومی را تایید کرد. به گفته او، درگذشت پروانه معصومی ساعاتی پیش در آی‌سی‌یو به دلیل عفونت ریوی رخ داد. این بازیگر به دلیل عارضه پارگی روده در بیمارستان بستری بود.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


درگذشت پروانه معصومی

پروانه معصومی، هنرمندی با نام هنری سکینه کبودرآهنگ بود. او در تاریخ 11 اسفند 1323 متولد شد و تحصیلات خود را در دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه ملی ایران به پایان رساند. اولین حضور حرفه‌ای او در فیلم «بی‌تا» در سال 1350 به صورت نقش کوتاه بود و در سال بعد در فیلم «رگبار» به کارگردانی بهرام بیضایی نقش اصلی را بازی کرد.

پروانه معصومی

او برای بازی در فیلم «گل‌های داوودی» در سال 1363، جایزه بهترین بازیگر نقش اول جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد و همچنین برای فیلم‌های «جهیزیه‌ای برای رباب» و «شکوه زندگی» در سال 1366، لوح زرین بهترین بازیگر نقش اول را به دست آورد.

در تلویزیون، معصومی در سریال «کوچک جنگلی» به کارگردانی بهروز افخمی در سال 1363 حضور داشت و سپس در سریال‌هایی مانند «امام علی (ع)»، «مسافر ری»، «پلیس جوان»، «یوسف پیامبر (ع)» و «مثل هیچکس» بازی کرد. آخرین حضور پروانه معصومی در تلویزیون در سریال «در کنار پروانه‌ها» به کارگردانی داریوش یاری بود که در سال 1400 از شبکه دو پخش شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی بازیگری پروانه معصومی چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *