مدیر ارشد سرمایه‌گذاری جشنواره فیلم دریای سرخ: عربستان می‌تواند غول خفته سینما باشد

مدیر ارشد سرمایه‌گذاری عربستان سعودی، در حین برگزاری دور سوم جشنواره فیلم دریای سرخ ، گفت: «عربستان می‌تواند غول خفته سینما باشد».

به‌تازگی یک اکوسیستم مالی، با اعطای وام و توسعه استعدادها برای ایجاد صنعت فیلم نوپای عربستان سعودی فعالیت می‌کند. همچنین مدیر ارشد سرمایه‌گذاری عربستان سعودی، در این راستا توضیحاتی ارائه کرد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


جشنواره فیلم دریای سرخ

«عبدالله الخالدی»، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری و اعتباری صندوق توسعه فرهنگی عربستان سعودی، در حین برگزاری دور سوم جشنواره فیلم دریای سرخ در جده، گفت:

«هدف این صندوق ایجاد امکان‌سنجی مالی در پیگیری و دستیابی به یک چشم‌انداز فرهنگی است.»

این صندوق، که دو سال پیش راه‌اندازی شد، دارای 152 میلیون دلار برای اعطای وام به پروژه‌های فرهنگی است، همچنین یک صندوق سرمایه‌گذاری فیلم با ارزش 80 میلیون دلار را دارد که در ماه مه گذشته در جشنواره کن در اعلام شد.

جشنواره فیلم دریای سرخ

وی گفت که صندوق متمرکز بر سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها بوده و نسبت 70 درصد به زیرساخت‌ها و 30 درصد به محتوا اختصاص یافته است.

همچنین در ادامه حرف خود افزود:

یکی از هدف‌های ما کاهش ریسک برای سرمایه‌گذاران خصوصی است، تا آن‌ها بتوانند سرمایه‌گذاری در صنعت فیلم عربستان سعودی را به عنوان یک فرصت، نه خطر، ببینند. ما یک برنامه برای سرمایه‌گذاران خصوصی راه‌اندازی کرده‌ایم که در آن یک پنجم از 20 درصد بازده سرمایه‌گذاری خود را با آن‌ها به اشتراک می‌گذاریم تا آن‌ها را تشویق به همکاری در سرمایه‌گذاری در صنعت فیلم کنیم.

عماد ز. اسکندر، مدیر ارشد صندوق دریای سرخ که توسعه، تولید و پسا تولید را در فیلم‌های عرب و آفریقا پشتیبانی می‌کند، گفت:

«از زمان راه‌اندازی دو سال قبل، 242 پروژه را حمایت کرده است.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی جشنواره فیلم دریای سرخ و فیلم جدید عربستان چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.

منبع: variety


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *