با اکران فیلم هندی حیوان یک اهنگ قدیمی ایرانی در هند ترند شد

فیلم هندی حیوان در نخستین روز ماه دسامبر منتشر شد و سروصدای زیادی برپا کرد. یکی از اتفاقات جالب و جذاب این فیلم، تیتراژ آغازین آن بود که با آهنگ محلی «جمال جمالو» آغاز شد.

در تیتراژ ابتدایی این فیلم، «بابی دئول»، بازیگر نقش اصلی فیلم هندی Animal با این موسیقی وارد صحنه می‌شود. اهنگ ایرانی استفاده شده در فیلم حیوان ، یک موسیقی شگفت‌انگیز ایرانی است که مخاطبان دنیای سینمای هند را مجذوب خود کرد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


با اکران فیلم هندی حیوان یک اهنگ قدیمی ایرانی در هند ترند شد

آهنگ محلی ایرانی ترند شده در هند که با نام «جمال جمالو» نیز شناخته می‌شود، یک آهنگ محلی است که ابتدا آن را «ضیا آتابی» خواند و منتشر کرد. پس از آن، یک گروه به اسم «گروه کُر دختران خورزمی» که پیش از انقلاب، موسیقی‌های محلی را بازخوانی می‌کردند، این آهنگ را خواندند. آهنگ استفاده شده در این فیلم، نسخه گروه کُر دختران خوارزمی است.

فیلم هندی حیوان

آهنگی که برای ورود «بابی دئول» به صورت تیتراژ ابتدایی در این فیلم هندی استفاده شد، موسیقی است که با اقتباس از شعری فارسی از «بیژن اسماندار» مورد استفاده قرار گرفت. نسخه قدیمی این آهنگ، در چند روز گذشته، در شبکه‌های اجتماعی هندی به اشتراک گذاشته می‌شود و این آهنگ را در این کشور ترند کرده است.

در ادامه می‌توانید به موسیقی جمال جمالو که توسط گروه کُر دختران خورزمی بازخوانی شده را گوش کنید:

فیلم سینمایی Animal یک فیلم درام و اکشن هندی است که در دسامبر سال 2023 منتشر شد. در این فیلم «رانبیر کاپور»، «آنیل کاپور»، «بابی دئول»، «راشمیکا ماندانا» و «تریپتی دیمری» ایفای نقش می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی این اقدام سینمای هندوستان چیست؟ آیا از نظر شما، الهام‌برداری‌های این چنینی از موسیقی‌های محلی فارسی در سینمای بین‌الملل، کار جذابی است؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *