بهترین فیلم های پلیسی هندی تاریخ سینما + 2023

سینمای بالیوود جنبه‌های خوب و بد پلیس‌ها را در فیلم‌های مختلف به تصویر کشیده شده. در اینجا لیستی از بهترین فیلم های پلیسی هندی 2023 بررسی شده است.

بالیوود یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان می‌باشد و برخی از آثار آن جزء بهترین فیلم های جهان قرار گرفته است. با این حال، در برخی موارد بهترین فیلم های هندی تاریخ سینما، گاهی اوقات نمی‌توانند مسئولیتی را که در قبال جامعه هند دارند، انجام دهند. اعداد بزرگ و تسلط بر گیشه معیار موفقیت آن در نظر گرفته می‌شود؛ اما تأثیری که بر مردم ایجاد می‌کند، پیامدهایی را دارد که اغلب آن‌ها فراموش خواهند شد. در اینجا لیستی از بهترین فیلم های پلیسی هندی 2023 قرار گرفته است که در ادامه عناوین آن را به صورت مو شکافانه بررسی خواهیم کرد.

بهترین فیلم های پلیسی هندی 2023

  • برترین فیلم های پلیسی جنایی هندی 2023

در ادامه قرار است بهترین فیلم های پلیسی هندی 2023 را به شما معرفی کنیم:

 مقاله مکمل:

بهترین فیلم های پلیسی هندی 2023
بهترین فیلم های پلیسی هندی 2023

سینمای بالیوود بهترین فیلم های پلیسی هندی 2023 را با ژانرهای مختلف ارائه کرده است. بیشتر داستان‌‌های ای نوع فیلم‌های هندی در مورد پلیس‌های شبیه به گانگستر بوده که به پلیس کثیف یا فاسد معروف هستند و در مقابل پلیس‌های خوب قرار می‌گیرند. همنچنین برخی از داستان‌ها درباره یک افسر پلیس صادق است که در حال مبارزه با سیستم برای به دست آوردن عدالت می‌باشد. این فیلم‌ها برای آن افسران پلیس باهوش و صادقی ساخته شده که هرگز نگران جان خود نیستند و برای خدمت به کشورشان جان خود را فدا می‌کنند.

Article 15 (2019)

بهترین فیلم های پلیسی هندی 2023
بهترین فیلم های پلیسی بالیوودی 2023

فیلم “ماده ۱۵” (Article 15) که در سال 2019 اکران شد، یک فیلم درام و هیجان‌انگیز بالیوودی می‌باشد. فیلم به کارگردانی آنوبهاو لیکهیا و تهیه‌کنندگی آنورنا کشیپ ساخته شده است. آکشای خاناپور (Ayushmann Khurrana) در نقش اصلی این فیلم به ایفای نقش پلیسی به نام آیان رانجوان (Ayan Ranjan) می‌پردازد.

داستان فیلم درباره‌ یک افسر پلیس است که به یک روستای کوچک در ایالت اتار پرادش هند فرستاده می‌شود تا در مورد یک قتل و تلاش برای پیدا کردن یک دختر گمشده تحقیق کند. در طول تحقیقات، او با روش‌ها و تمایلات نژادپرستانه در جامعه مواجه می‌شود و سعی می‌کند برای برقراری عدالت و برخورد با تبعیضات نژادی در این منطقه مبارزه کند.

“ماده ۱۵” به صورت فعال به موضوع سیستم قومی هند و تفاوت‌های اجتماعی و نژادی در جامعه اشاره خواهد کرد و تلاش می‌کند برای جلوگیری از تبعیض و نابرابری مبارزه کند. فیلم، با بازیگری قوی و پرفراز و نشیب آکشای خاناپور و داستان هیجان‌انگیز خود، مورد تحسین قرار گرفت و از نقدها و بازخورد مثبت مخاطبان برخوردار شد.

Mardaani (2014)

بهترین فیلم های پلیسی هندی 2023
برترین فیلم های پلیسی جنایی بالیوود 2023

فیلم “مردانی” (Mardaani) که در سال 2014 اکران شد، یک فیلم هیجان انگیز جنایی بالیوودی است. فیلم به کارگردانی پرادیپ سارکار و تهیه‌کنندگی آدی شارما ساخته شده است. رانی موکرجی (Rani Mukerji) در نقش اصلی این فیلم به ایفای نقش شفیا خان (Shivani Shivaji Roy)، یک پلیس زن قوی و ماجراجو، می‌پردازد.

داستان فیلم درباره‌ مأموریت شخصی شفیا خان است که برای آشکار کردن رازهای مربوط به قاچاق انسان تلاش‌های بسیاری می‌کند. او در تحقیقات خود به دنبال گروهی از قاچاقچیان جوان و بی‌رحم است که به طور مشکوکی به دختران جوان دستبرد می‌زنند. در طول فیلم، شفیا خان با تحریکات و تهدیدات متعدد روبرو می‌شود؛ اما برای رسیدن به عدالت و متوقف کردن این فعالیت‌های غیرقانونی، مصمم است.

“مردانی” جزء برترین فیلم های پلیسی جنایی هندی 2023 قرار گرفته که با موضوع قوی و نقش آفرینی قدرتمند رانی موکرجی و با به تصویر کشیدن مبارزه یک زن قوی با جرم و جنایت، تأثیرگذاری زیادی را بر روی مخاطبان خود گذاشت. فیلم با الهام گرفتن از وقایع واقعی، به مسائل اجتماعی و حقوق بشری پرداخت و نمایش دادن قدرت و اراده زنان در برابر سختی‌ها و نابرابری‌های جنسیتی را هدف قرار داد.

Talaash (2012)

بهترین فیلم های پلیسی هندی 2023
بهترین فیلم های پلیسی هندی 2023

فیلم “تلاش” (Talaash) که در سال 2012 اکران شد، یک فیلم هیجان انگیز رازآلود هندی می‌باشد. این فیلم به کارگردانی ریما کاگتی و تهیه‌کنندگی فارهان اختار و ریتیش سیدوانی ساخته شده است. آمیر خان (Aamir Khan)، کارینا کاپور (Kareena Kapoor) و رانی موکرجی (Rani Mukerji) در نقش‌های اصلی این فیلم حضور دارند.

داستان فیلم درباره‌ بازرس سورجان سینگ شیخاوات (Surjan Singh Shekhawat) است که به تحقیق درباره‌ی مرگ یک ستاره معروف سینما می‌پردازد. او در طول تحقیقات با مسائلی رمزآلود و پیچیده، رویدادهای ماوراءطبیعی و اتفاقات غم‌انگیز روبرو می‌شود که در نهایت به یک راز تاریک و پیچیده تبدیل می‌شود. در جریان این تحقیق، سورجان سینگ با تأثیراتی از گذشته خود نیز مواجه خواهد شد که زندگی و کار او را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

“تلاش” با الهام از ادبیات رازآلود، فضای تاریک و رازآلودی را به تصویر می‌کشد و بر خلاف اکثر فیلم‌های هندی، از یک ساختار غیرعادی و پیچیده برخوردار است. با بازی قوی بازیگران اصلی و جلب توجه مخاطبان به خاطرات و احساسات عمیق، “تلاش” توانست در بین مخاطبان و منتقدان، موفقیت‌های زیادی را کسب کند.

Rowdy Rathore (2012)

بهترین فیلم های پلیسی هندی 2023
برترین فیلم های پلیسی جنایی هندی 2023

فیلم “روودی راتور” (Rowdy Rathore) که در سال 2012 اکران شد، یک فیلم اکشن و کمدی بالیوودی می‌باشد. این فیلم به کارگردانی پرابهودیوا و تهیه‌کنندگی سانجای لیلا بانسالی و رونی سکریا ساخته شده است. آکشی کومار (Akshay Kumar) و سوناکشی سینها (Sonakshi Sinha) در نقش‌های اصلی این فیلم حضور دارند.

داستان فیلم درباره‌ی شیوا (آکشی کومار)، یک دزد حرفه‌ای است که به طور تصادفی با یک پلیس تشابه زیادی دارد. وقتی پلیس تشابه‌هایی بین شیوا و راتوراج (نام پلیس) می‌بیند، او را متقاعد می‌کند که به جای خود شخصاً در نقش پلیس بماند تا به جرمی بزرگ و پیچیده بپردازد. در این راه، شیوا با مشکلات و خطرات زیادی روبرو می‌شود و برای حفظ عدالت و مبارزه با گروهی از خلافکاران قدرتمند تلاش می‌کند.

“روودی راتور” یک فیلم سرگرم‌کننده و جذاب بوده که با المان‌های اکشن، کمدی و رومانتیک ترکیب شده است. این فیلم جزء بهترین فیلم های پلیسی بالیوودی 2023 که با نمایش عملکرد قوی آکشی کومار و شیوازیگی رقص برجسته پرابهودیوا، توانست مورد توجه مخاطبان قرار گیرد. همچنین، جملات مشهوری مانند “Don’t Angry me!” (مرا عصبانی نکن!) از فیلم، در بین مخاطبان شهرت و بر سر زبان‌ها قرار گرفته است.

Gumraah (2023)

بهترین فیلم های پلیسی هندی 2023
بهترین فیلم های پلیسی بالیوودی 2023

فیلم “گمراه” (Gumraah) قرار است در سال 2023 منتشر شود. این فیلم به کارگردانی و تهیه‌کنندگی معروف و بازیگر برجسته بالیوود، سانجای لئون، ساخته خواهد شد. هنوز اطلاعات دقیقی درباره داستان این فیلم منتشر نشده است؛ اما بر اساس گفته‌ها، “گمراه” یک فیلم هیجان انگیز و جنایی خواهد بود. این فیلم قصد دارد به صورت عمده به مسائل اجتماعی و روانشناسانه بپردازد و تأثیرات آن را در روابط افراد نشان دهد.

علاوه بر سانجای لئون، بازیگران دیگر جزء نقش‌آفرینان اصلی این فیلم شناخته شده‌اند. تولید فیلم “گمراه” در حال حاضر در حال پایان است و به طودی در سال 2023 عرضه خواهد شد. با توجه به تاریخ انتشار فیلم و محبوبیت سانجای لئون، انتظار می‌رود “گمراه” یک فیلم پرطرفدار و مورد توجه بسیاری از هوادارن، قرار گیرد. بیشتر طرفداران سینمای هند و علاقه‌مندان به فیلم‌های هیجان انگیز و جنایی، منتظر عرضه این فیلم هستند.

Singham (2011)

بهترین فیلم های پلیسی هندی 2023
برترین فیلم های پلیسی جنایی بالیوود 2023

فیلم “سینگهام” (Singham) که در سال 2011 اکران شد، یک فیلم اکشن بالیوودی می‌باشد. این فیلم به کارگردانی روهیت شتی و تهیه‌کنندگی مهندس دیوان و ماهشا داتا ساخته شده است. آجی دیوگان (Ajay Devgn) و کاجال اگاروال (Kajal Aggarwal) در نقش‌های اصلی این فیلم حضور دارند.

داستان فیلم درباره‌ی بیر سینگهام (آجی دیوگان)، یک افسر پلیس مستقل و شجاع است که در شهر کوندالپور خدمت می‌کند. او در مبارزه با فساد و جرم در شهرش متعهد به عدالت است. هنگامی که وارد شهر می‌شود، با فردی قدرتمند و تأثیرگذار و رهبر جرم و جنایت به نام جایکانت شیکر (پرکاش راج) مواجه می‌شود. بیر سینگهام با استفاده از قدرت و اراده خود، تصمیم می‌گیرد تا با جایکانت شیکر و باند او مبارزه کند و به شهرش، امنیت و عدالت را بازگرداند.

“سینگهام” با تمرکز بر اکشن، هیجان و ارزش‌های قوی اخلاقی، بینندگان را به خود جلب کرد. عملکرد قوی آجی دیوگان در نقش بیر سینگهام و موسیقی مشهور “Aata Majhi Satakli” به شهرت این فیلم کمک کرد. موفقیت “سینگهام” منجر به ایجاد دو فیلم دیگر با همین نام و ادامه داستان شخصیت بیر سینگهام شد.

Dabangg (2010)

بهترین فیلم های پلیسی هندی 2023
بهترین فیلم های پلیسی هندی 2023

فیلم “دابنگ” (Dabangg) که در سال 2010 اکران شد، یک فیلم اکشن و کمدی بالیوودی است. این فیلم به کارگردانی آبهیناو کشاپ و تهیه‌کنندگی آرونا خان و آرباز خان ساخته شده است. سلمان خان (Salman Khan) و سوناکشی سینها (Sonakshi Sinha) در نقش‌های اصلی این فیلم حضور دارند.

داستان فیلم درباره‌ی چولبول پاندی (سلمان خان)، یک افسر پلیس بی‌نظیر و بی‌قاعده است که در شهر لالگانج در ایالت اتار پرادش خدمت می‌کند. او با روش‌های غیرمعمول و عجیب به مبارزه با جرم و جنایت می‌پردازد. داستان اصلی فیلم درباره درگیری چولبول با چادی سینگ (سونو سود) است، یک خلافکار بسیار قدرتمند و بدنام که قصد دارد شهر را تحت کنترل خود درآورد. همچنین، در طول داستان، عشق بین چولبول و راججو (سوناکشی سینها)، دختری که ازدواج اجباری با چادی سینگ داشته است، نیز قسمت برجسته فیلم می‌شود.

“دابنگ” با ترکیبی از اکشن، کمدی، رومانس و عناصر محبوب سلمان خان، توانست مورد استقبال بسیاری از بینندگان قرار گیرد. ارائه عملکرد قوی و طراحی شخصیت فردی لمپهاننی (فردی پنجابی) توسط سلمان خان، آهنگ‌های موفق و جذاب و جملات مشهوری مانند “Swagat nahi karoge hamara؟” (از ما پذیرایی نمی‌کنین؟) از این فیلم، آن را به یک موفقیت تجاری بزرگ تبدیل کرد. “دابنگ” پس از عرضه، به یک فرانچایز محبوب تبدیل شد و دو قسمت دیگر با نام‌های “Dabangg 2” و “Dabangg 3” نیز ساخته شد.

Simmba (2018)

بهترین فیلم های پلیسی هندی 2023
بهترین فیلم های پلیسی هندی 2023

فیلم “سیمبا” (Simmba) جزء برترین فیلم های پلیسی جنایی بالیوود 2023 است که در سال 2018 اکران شد و یک فیلم اکشن و درام بالیوودی می‌باشد. این فیلم به کارگردانی روهیت شتی و تهیه‌کنندگی کاران جوهار و روهیت شتی ساخته شده است. رانو داگوباتی (Ranveer Singh) و سارا علی خان (Sara Ali Khan) در نقش‌های اصلی این فیلم حضور دارند.

داستان فیلم درباره‌ی سانگرام “سیمبا” بھلیراؤ رائو (رانو داگوباتی)، یک پلیس بی‌نظیر است که در شهری کوچک به نام میراپور خدمت می‌کند. در ابتدا، وی به عنوان یک پلیس فاسد و مورد تمسخر دیگران شناخته می‌شود؛ اما پس از یک تجربه تلخ، تصمیم می‌گیرد تا راه خوب را انتخاب کرده و با جرم و جنایت مقابله کند. او در مسیر اصلاح شخصیت خود با موانعی مواجه می‌شود و برای اجرای عدالت و حفظ امنیت شهر خود تلاش می‌کند.

“سیمبا” با ترکیبی از اکشن، درام و کمدی، توانست مخاطبان را به خود جلب کند. عملکرد پرقدرت رانو داگوباتی در نقش سیمبا، موسیقی جذاب و جملات قوی فیلم، مانند “Tell me something I don’t know” (یه چی به من بگو که نمی‌دونم)، در میان مخاطبان شهرت و تعریف زیادی پیدا کرد. همچنین، حضور سارا علی خان در نقش دختری به نام شاگونی، افزودن المانی عاشقانه به داستان فیلم را فراهم کرد. “سیمبا” در بوکس آفیس نیز عملکرد خوبی داشت و به یکی از موفق‌ترین فیلم‌های سال 2018 تبدیل شد.

Pathaan (2023)

بهترین فیلم های پلیسی هندی 2023
برترین فیلم های پلیسی جنایی هندی 2023

فیلم “پاتان” یک فیلم اکشن و پلیسی هندی می‌باشد که قرار است در سال 2023 منتشر شود. این فیلم توسط کارگردان معروف بالیوود، سید احمد خان کارگردانی می‌شود. طرفداران فیلم های بالیوودی سید احمد خان را به فیلم‌های اکشن و بسیار هیجان‌انگیزش می‌شناسند. بازیگران اصلی فیلم شامل شاهرخ خان، جان ابراهام و دپیکا پادوکون است.

داستان فیلم درباره چندین شخصیت می‌باشد که در چارچوب ژانر اکشن و هیجان‌انگیز به نبردهای مختلفی پرداخته است که در آخر درگیر رقابت‌های عاشقانه می‌شوند. فعالیت‌های تولید فیلم “پاتان” در سال 2021 آغاز شده است و ساخت آن در زمان فراگیری بیماری COVID-19، طبق دستورالعمل‌های بهداشت عمومی صورت گرفته بود.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های پلیسی هندی 2023 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *