فیلم نیما جاویدی توسط یک استودیوی ویتنامی حق ریمیک بازسازی می‌شود

به گفته روابط عمومی ایران، یک شرکت ویتنامی حق ریمیک (بازسازی)، فیلمنامه فیلم نیما جاویدی را خریداری کرده و در حال حاضر، در حال بازسازی این فیلم با بازیگران ویتنامی است.

ملبورن، نخستین اثر «نیما جاویدی» است که توسط «جواد نوروزبیگی» تهیه شده و «پیمان معادی» و «نگار جواهریان» در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم، در بیش از 90 فستیوال بین‌المللی شرکت کرده و 14 جایزه بین‌المللی به دست آورده است و جزو موفق‌ترین فیلم‌های سینمای ایران در دهه 90 میلادی محسوب می‌شود.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


فیلم نیما جاویدی توسط یک استودیوی ویتنامی حق ریمیک، بازسازی می‌شود

ریمیک فیلمنامه‌های ایرانی، به عنوان یک پدیده کمیاب در صنعت سینمای ایران محسوب می‌شود و در حال حاضر، فیلم سینمایی ملبورن پس از 10 سال از پخش داخلی و بین‌المللی خود، توسط کارگردان ویتنامی، به نام «توان نگوئن»، مورد بازسازی قرار می‌گیرد. پخش بین‌المللی این بازسازی بر عهده «محمد اطبایی»، کارفرمای مستقل ایرانی، قرار دارد.

فیلم نیما جاویدی

ملبورن، فیلمی است که در سال 1392 ساخته شد. این فیلم در جشنواره فیلم ونیز در سال 2014 به عنوان فیلم افتتاحیه هفته منتقدین حضور یافت و سپس در چهار جشنواره در چهار قاره دنیا شرکت کرد.

از جمله جشنواره‌هایی که این فیلم در آن‌ها حضور داشت، می‌توان به ونیز، توکیو، قاهره، و ماردل پلاتا نام برد. فیلم ملبورن، در بیش از 60 جشنواره بین‌المللی حضور داشته و در جشنواره‌هایی چون آسیا پاسفیک، استکهلم، زوریخ، شانگهای، استانبول، دوبلین، ملبورن، خیخون، براتیسلاوا، لوگزامبورگ، بریزبین، هانوی، ادینبورگ، آلماتی، کرالا، چنای، بنگلور، ویلنیوس، لیسبون، آنونی، آرس و … شرکت کرد و موفق به کسب 13 جایزه بین‌المللی شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی فیلم ملبورن و بازسازی این فیلم توسط یک شرکت ویتنامی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *