همایون خواجه نوری درگذشت

با تأسف و تأثر فراوان، شب گذشته، همایون خواجه نوری ، نوازنده گیتار بیس ایرانی درگذشت. آقای خواجه‌نوری چند هفته پیش در گرفتگی یک حادثه رانندگی، مصدومیت جدی را به دنبال داشت و پس از مدتی در بیمارستان درگذشت.

او در سن 77 سالگی از دنیا رفت. همایون خواجه‌نوری، که چند هفته پیش در یک تصادف رانندگی دچار صدمات جدی در ناحیه گردن و ستون فقرات شد و روز گذشته درگذشت. او به علت این مصدومیت شدید در بیمارستان به سر می‌برد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


همایون خواجه نوری درگذشت

خواجه‌نوری فقید، به عنوان یکی از نخستین نوازندگان حرفه‌ای گیتار بیس در ایران در خاطره مانده است. او از اواخر دهه چهل تا سال 57، در بسیاری از آثار موسیقی پاپ نقش‌آفرینی کرده است. «همایون خواجه‌نوری» به عنوان استاد آموزشگاه موسیقی، نهادی مهم در تربیت نوازندگان حرفه‌ای مانند «فریدون فروغی» و «لیلا افشار» را از جمله شاگردان خود داشته است. تلاش و استعداد این هنرمندان برخلاف زمانی که تحت آموزش خواجه‌نوری بودند، به عنوان نمونه‌هایی از موفقیت و تأثیرگذاری این استاد بر دستاوردهای موسیقی خودشان درخشان است.

همایون خواجه نوری

این هنرمند، سابقه همکاری با آهنگسازانی چون «محمد حیدری»، «واروژان»، «بابک بیات»، «انوشیروان روحانی»، «فرید زلاند» و «برادران چشم آذر» را داشته است. پس از انقلاب، او به حرفه عروسک‌سازی مشغول شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی این نوازنده هنرمند و آثار او چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *