تعریف و تمجید «کریستوفر نولان» از تأثیر «زک اسنایدر» در فیلم‌های ابرقهرمانی

کریستوفر نولان (Christopher Nolan) یکی از کارگردانان مطرح سینمای هالیوود است که اخیراً طی یک مصاحبه به تعریف و تمجید از زک اسنایدر (Zack Snyder) پرداخت.

«زک اسنایدر» در حال حاضر با فیلم علمی تخیلی جدید خود به نام ماه شورشی: قسمت اول – فرزند آتش، در صدر بازدیدهای شبکه نتفلیکس قرار دارد و اخیراً توسط «کریستوفر نولان» تحسین شد. در یک گزارش منتشر شده توسط مجله آتلانتیک، «نولان» گفته است که تأثیر «زک اسنایدر» بر سینما به قدری چشمگیر است که بخشی از تاثیر وی را می‌توان در هر فیلم علمی تخیلی ابرقهرمانی که این روزها منتشر می‌شود حس کرد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


تعریف و تمجید کریستوفر نولان از تأثیر زک اسنایدر در فیلم‌های ابرقهرمانی

«نولان» به عنوان تهیه‌کننده در فیلم مرد پولادین (2013) به کارگردانی «اسنایدر» حضور داشت. این فیلم بر اساس داستانی از «نولان» و «دیوید اس. گویر» که در گذشته در سه گانه شوالیه تاریکی همکاری داشتند، نوشته شد. از آن زمان به بعد «نولان» و «اسنایدر» دوستان خوبی بودند.

نولان گفت:

در حال حاضر هیچ فیلم علمی تخیلی ابرقهرمانی‌ای نیست که من دیده باشم و تأثیر زک را نبینم.

او ادامه داد:

زمانی که یک فیلم از زک اسنایدر را می‌بینید، عشق او به ظرفیت سینما را مشاهده و احساس می‌کنید. ظرفیت آن برای بلند پروازی و برجسته شدن در واقعیت‌ها، اما همچنین برای شما احساس هیجان را به ارمغان می‌آورد.

کریستوفر نولان

نولان پیش از این نیز در حین اکران فیلم Watchmen، اقدامات اسنایدر در سال 2009 را تحسین کرده بود. او گفت:

همیشه باور داشتم که فیلم Watchmen از زمان خود جلوتر بود. ایده‌ی یک تیم ابرقهرمانی که این فیلم با آن به شکل بی‌نظیری مخالفت می‌کند، هنوز در فیلم‌ها وجود نداشت.

فیلم جدید اختصاصی نتفلیکس، یعنی ماه شورشی، پس از انتشار نقدهای بسیار منفی را به دنبال داشته است، به طوری که منتقدانی مانند «اوئن گلیبرمن» این فیلم را یک کپی برداری از جنگ ستارگان توصیف کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی صحبت‌های نولان در مورد «زک اسنایدر» چیست؟ به نظر شما این کارگردان تاثیر خوبی بر سینما دارد؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.

منبع: variety


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *