سینمای IMAX در سال 2023 به 1.06 میلیارد دلار فروش در سطح جهان رسید

سینمای IMAX یکی از پرطرفدارترین قطب‌های سرگرمی و سینما در جهان است که در سال 2023 به 1.06 میلیارد دلار فروش در سطح دنیا رسید.

در سال 2023، شرکت Imax به دلیل موفقیت فوق‌العاده فیلم علمی تخیلی Oppenheimer به کارگردانی «کریستوفر نولان»، در سال 2023 رکوردی بی‌نظیر در صنعت باکس آفیس داشت.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


سینمای IMAX در سال 2023 به 1.06 میلیارد دلار فروش در سطح جهان رسید

این شرکت که دارای بزرگ‌ترین و درخشان‌ترین صفحات سینمایی به نام (PLF) معروف است، با جمع‌آوری 1.06 میلیارد دلار در سراسر جهان، دومین سال پرفروشی خود را در تاریخ داشت. این فروش بلیط‌ها نسبت به درآمد کلی سال 2022، 24.4٪ افزایش داشته است.

با جمع‌آوری 393.2 میلیون دلار در باکس آفیس شمال آمریکا، سال 2023 به عنوان بیشترین فروش Imax در طی سال‌ها محسوب می‌شود. سال 2023 از سال 2019 که 9 فیلم میلیارد دلاری از جمله انتقام جویان: پایان بازی را به ارمغان آورد، فراتر رفت. همچنین Imax با جمع‌آوری 227.1 میلیون دلار در باکس آفیس محلی از فیلم‌های منتشر شده در چین، هند و ژاپن، و همچنین همکاران استودیویی جدید در اندونزی و تایلند، رکورد جدیدی را به ثبت رساند.

سینمای IMAX

بخشی از رشد سالانه این شرکت به دلیل گسترش دسترسی بیشتر Imax است؛ در سال 2023 تعداد این سینماها به 1615 عدد افزایش یافت. همچنین Imax بیشترین تعداد فیلم‌ها را نسبت به سال‌های گذشته پخش کرد؛ 98 فیلم جدید در طول 12 ماه گذشته بر روی صفحات این شرکت پخش شدند.

فیلم Oppenheimer به طور چشمگیری بزرگ‌ترین فیلم با درآمد 183.2 میلیون دلار از صفحات Imax بود. وفاداری کریستوفر نولان به فرمت ویژه این شرکت، باعث شد تا برخی از طرفداران متعصب به خطوط ایالات و کشورهای دیگر بروند تا فیلم را با بهترین کیفیت ممکن مشاهده کنند. Oppenheimer یک فیلم زندگینامه‌ای سه‌ساعته درباره‌ی فردی به نام پدر بمب اتمی است که چهارمین فیلم با بیشترین درآمد از زمان عرضه Imax شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی سینماهای Imax چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.

منبع: variety


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *