نشست خبری فیلم شکار حلزون برگزار شد

نشست خبری فیلم شکار حلزون با حضور کارگردان، تهیه‌کننده، بازیگران و سایر اعضای تولید در سانس دوم روز پنج‌شنبه 12 بهمن در خانه رسانه برگزار شد.

این جلسه با حضور «محسن جسور» (کارگردان)، «مصطفی سلطانی» (تهیه‌کننده)، «محمدرسول صفری» و «فرناز زوفا» (بازیگران)، «موحد شادرو» (تدوین‌گر)، «امیریل ارجمند» (آهنگساز)، «محمدحسین ابراهیمی» (صداگذار) و «مرتضی پورحیدری» (طراح صحنه) برگزار شد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


نشست خبری فیلم شکار حلزون

در ابتدای نشست، «محمدرضا مقدسیان» به یاد زنده‌یاد «حسام محمودی»، بازیگر فیلم، ادای احترام کرد و حاضرین را به قرائت فاتحه و یک دقیقه سکوت دعوت نمود. سپس مصطفی سلطانی تهیه‌کننده فیلم به گفتگو پرداخت و تأکید کرد که این فیلم از یک همکاری 16 ساله طی کارهای مشترک در زمینه سینما نشات گرفته است.

کارگردان فیلم، «محسن جسور»، در مورد انتخاب موضوع فیلم اظهار کرد که این اثر از موضوعاتی بوده که او سال‌ها در حوزه عکاسی به آن پرداخته است. او افزود که نام اولیه فیلم عطر مینو بوده که در بازنویسی، به این نتیجه رسیده که نام گیرایی ندارد و تصمیم به استفاده از ارایه تلویحی گرفته و با اشاره به کاشت حلزون و خمیده بودن کاراکتر اول، نام شکار حلزون را انتخاب کرده است.

«مصطفی سلطانی» نیز به شخصیت دوستانه و دلی فیلم اشاره کرد و گفت که این اثر از ابتدا برای تأثیرگذاری در چرخه اقتصادی سینما طراحی نشده، بلکه به عنوان یک فیلم شخصی تولید گردید. وی افزود که حتی پروانه ساخت ویدیویی نیز گرفته شده و همه اعضا با تمام انرژی جلوی دوربین حضور داشته‌اند.

در ادامه نشست، بازیگران نیز به نقش و تجربیات خود در فیلم اشاره کردند. «محمدرسول صفری» از بازی در این فیلم به عنوان فیلم اولی خود خاطرنشان کرد و توضیح داد که همکاری با «محسن جسور» برای او تجربه‌ای خاص بوده است. «فرناز زوفا» نیز این فیلم را فرصتی شریف و تجربه‌ای مفید برای خود عنوان کرد و به همکاری با زنده‌یاد «حسام‌محمودی» اشاره نمود.

فیلم شکار حلزون
نشست خبری فیلم شکار حلزون

تدوین‌گر فیلم، «موحد شادرو»، به اهمیت تمرکز ذهنی برای نزدیک کردن ذهنیت به فیلمساز اشاره نمود و از انسانیت فیلمسازی «محسن جسور» تعریف کرد. «امیریل ارجمند» نیز در مورد وقتی که متن نوشته می‌شود و چگونگی شکل‌گیری آن، توضیح داد و اظهار کرد که نوشته فقط از دیدگاه نویسنده نمی‌آید بلکه از سلسله اتفاقات و تجارب نیز تاثیر می‌گیرد.

آهنگساز این اثر، «امیریل ارجمند»، از شاد بودن به خاطر شرکت در این پروژه و تحسین از انسانیت و راستگویی «محسن جسور» خبر داد. صداگذار فیلم، «محمدحسین ابراهیمی»، نیز از اعتماد کارگردان به او تشکر کرد و در مورد فشرده‌بودن زمان تولید فیلم و تلاش برای به‌موقع رساندن آن به اکران جشنواره، توضیح داد.

در پایان نشست، طراح صحنه، «مرتضی پورحیدری»، به شرایط مالی ضعیف پروژه اشاره کرد و توضیح داد که با تمامی مشکلات مالی، تلاش کرده‌اند که کم‌ترین موارد لازم برای تکمیل این اثر را فراهم کنند. «احسان غفوریان» نیز با یادی از مشکلات مالی ولی با اشتیاق به اتمام پروژه اشاره کرد و از موج مثبتی که در حاصل این تلاش‌ها شکل گرفته است خبر داد.

مجری طرح، «مهدی عدالتی»، همچنین به طولانی شدن مسیر پس از تولید فیلم اشاره کرد و امیدوار بود که آثار بیشتری از این کارگردان مشاهده کنیم. در انتها، کارگردان فیلم در مورد کم‌وکاستی‌ها و ضعف‌های احتمالی این اثر صحبت کرد و اظهار داشت که هر اثری نقاط ضعف خود را دارد. او همچنین در مورد اقتباس از یک اثر ادبی گفت که کار چالش‌برانگیز و سختی است و ذوق و حساسیت نویسنده را نیاز دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی فیلم شکار حلزون چیست؟ به نظر شما فیلم خوبی خواهد بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *