سهام کاتالوگ مایکل جکسون به سونی فروخته شد

کمپانی سونی (Sony) به سهام کاتالوگ مایکل جکسون دست پیدا کرد که احتمالا بزرگ‌ترین معامله برای کارهای یک هنرمند تک شخصی است.

سونی توافقی را برای خرید نصفd از کاتالوگ جکسون به پایان رساند. منابع اعلام کردند که مبلغ دارایی‌های موسیقی این هنرمند بیش از 1.2 میلیارد دلار ارزش گذاری شده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


خرید سهام کاتالوگ مایکل جکسون توسط سونی

در فوریه سال گذشته، «ورایتی» گزارش داد که میراث «مایکل جکسون» در مذاکرات به دنبال 800 تا 900 میلیون دلار برای نصفی از سهم خود در کاتالوگ این خواننده بود.

در آن زمان، «بیلبورد» تخمین زد که این میراث حدود 75 میلیون دلار در سال کسب درآمد داشته است و دارایی‌هایی از جمله مالکیت ضبط‌های استودیو، انتشارات برای سهم «مایکل جکسون» از آهنگ‌هایش، کاتالوگ انتشاراتی Mijac خواننده و حقوق نمایش‌های تئاتری بر اساس موسیقی مشهور او را شامل می‌شد.

کاتالوگ مایکل جکسون

در سال 2016، 21 سال پس از ایجاد شرکت انتشارات موسیقی «سونی/ATV» توسط «جکسون» و «سونی»، این کمپانی نصف شرکت را با خرید سهام او خریداری کرد و به اموال «جکسون» 750 میلیون دلار اضافه نمود.

«جکسون» در سال 1985 ابتدا انتشارات موسیقی ATV را که حقوق انتشار بیشتر آهنگ‌های گروه «بیتلز» را داشت، با قیمت 41.5 میلیون دلار خریداری کرد. یازده سال بعد، این خواننده سهام خود را در ATV با «سونی» ترکیب کرد و شرکت «سونی/ATV» را تشکیل داد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی این اقدام کمپانی سونی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.

منبع: Rollingstone


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *