فیلم The Holdovers به سرقت ادبی متهم شد

«سایمون استیونسون»، نویسنده فیلم‌ معروف لوکا، اقدام به ارسال یک ایمیل به اتحادیه نویسندگان آمریکا نمود و در آن فیلم The Holdovers را به سرقت ادبی متهم کرد.

به گزارش «ورایتی»، در بخشی از ایمیل خود، «استیونسون» ادعا می‌کند که فیلمنامه جاماندگان از فیلم فریسکو او سرقت شده است. او می‌نویسد:

هر کسی که به خلاصه‌ترین نمونه آن نگاه کند، ناگزیر است که از واژه بی‌شرمی استفاده کند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، می‌توانید به کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


فیلم The Holdovers به سرقت ادبی متهم شد

گزارش شده که فیلم درام «فریسکو» درباره‌ی ارتباط یک پزشک کودکان میانسال و یک بیمار 15 ساله است که شباهت زیادی به داستان جاماندگان دارد. این فیلم توسط «الکساندر پین» کارگردانی شده و در آن «پل جیاماتی» نقش یک استاد تاریخ میانسال را بازی می‌کند.

فیلم جاماندگان نیز در بخش بهترین فیلمنامه همراه با آناتومی یک سقوط برای جایزه اسکار رقابت می‌کند. «استیونسون» صحت این ایمیل را تأیید؛ اما از اظهار نظر بیشتر خودداری کرده است.

فیلم The Holdovers

در این ایمیل ادعا شده که «الکساندر پین» در سال‌های 2013 و 2019 به فیلمنامه فریسکو دسترسی داشته و برای تولید یک پروژه با «دیوید همینگسون»، نویسنده جاماندگان، تماس گرفته است. او در چند ماه اخیر، این ایمیل را برای اثبات ادعایش برای چند نفر ارسال کرده بود.

هرچند که «دیوید همینگسون» تنها نویسنده جاماندگان ذکر شده؛ اما «پین» در چند مصاحبه ادعا کرده که در نگارش فیلمنامه مشارکت داشته است. در ماه نوامبر، «پین» گفته بود:

در فیلمنامه مشارکت کرده‌ام، هرچند نام من ذکر نشده است.

در تاریخ 25 فوریه، «استیونسون» در نامه‌ای به اتحادیه نویسندگان ادعا کرد که همه‌چیز در جاماندگان از اثر او سرقت شده است. او می‌گوید:

به معنای واقعی کلمه همه‌چیز: داستان، شخصیت‌ها، ساختار، صحنه‌ها، دیالوگ، تمام اثر. بعضی از بخش‌های آن بی‌شرمانه است. بسیاری از صحنه‌های مهم تغییر داده نشده‌اند و حتی به شکل مشهودی با طرح‌بندی صفحه فیلمنامه یکسان هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی سرقت ادبی فیلم The Holdovers چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.

منبع: Variety


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *