سانحه هواپیمای مشهد اصفهان ؛ علت سانحه هواپیمایی مشهد اصفهان مشخص شد

علت سانحه هواپیمای مشهد اصفهان مشخص شد. در ادامه مطلب علت بروز مشکل فنی هواپیمای مشهد اصفهان سانحه هوایی همراه فیگار باشید.

گزارش اولیه سانحه هواپیمای مشهد – اصفهان منتشر شد که براساس آن نقص فنی در سیستم ترمز این هواپیما باعث بروز این مشکل و مصدوم شدن برخی از مسافران و خدمه پروازی شد.

سانحه هواپیمای مشهد اصفهان

علت سانحه هواپیمایی مشهد اصفهان مشخص شد

هواپیمای مشهد اصفهان سانحه, مشکل فنی هواپیمای مشهد اصفهان
هواپیمای مشهد اصفهان سانحه, مشکل فنی هواپیمای مشهد اصفهان

دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری در ارتباط با مشکل فنی هواپیمای مشهد اصفهان گزارشی درباره سانحه ایرباس A۳۰۰ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) در پنجشنبه ۱۲ خرداد امسال در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد برای پرواز ۳۹۱ مشهد-اصفهان اعلام کرد: این سانحه در حین خزش هواپیما قبل از پرواز بر روی تاکسی وی فرودگاه مشهد به وقوع پیوست. بر اساس گزارش مذکور، هواپیمای A۳۰۰ ایران ایر در فرودگاه مشهد مستقر بوده و فعالیت دارد که یک روز قبل از سانحه (چهارشنبه ۱۱ خرداد امسال) برای پرواز مشهد-کویت-مشهد آماده سازی شده بود.

بیشتر بخوانید:

سانحه هواپیمای مشهد اصفهان

هواپیمای مشهد اصفهان سانحه, مشکل فنی هواپیمای مشهد اصفهان
هواپیمای مشهد اصفهان سانحه, مشکل فنی هواپیمای مشهد اصفهان

میر اکبر رضوی گفت: حدود ساعت ۲۲:۳۰ دیشب، هواپیمای پرواز شماره ۳۹۱ شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی از نوع ایرباس ۳۰۰ از مبدا مشهد به مقصد اصفهان قبل از پرواز دچار مشکل ترمز شده و براثر آن هواپیما بطور ناگهانی متوقف شده و برخی از خدمه پرواز و مسافران که هنوز کمربند ایمنی خود را نبسته بودند ، اندکی صدمه دیدند. به گفته سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور حدود ۸ سرنشین تقاضای مراجعه به مرکز درمانی داشتند که به مراکز پزشکی اعزام و پس از مداوای مختصر ‌و اقدامات پزشکی مرخص شدند. پرواز هم باطل شد و مسافران با هواپیمای دیگر به اصفهان اعزام شدند.

آنگونه که سازمان هواپیمایی کشوری می‌گوید: در سانحه هواپیمای مشهد اصفهان برای تحقیق بیشتر در خصوص این رویداد درخواست بازخوانی دستگاه‌های ثبت و ضبط اطلاعات پروازی انجام و مشخص شد که فایل صوتی دستگاه ضبط صدای کابین خلبان به علت کارکرد آن پاک شده است؛ لذا تلاش برای بازخوانی سامانه FDR هواپیما در دستور کار قرار گرفته تا تحلیل مناسبی برای این رویداد حاصل شود.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار سانحه هواپیمای مشهد اصفهان سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *