اووه زیلر درگذشت ؛ درگذشت اسطوره هامبورگ و تیم ملی آلمان

اووه زیلر درگذشت . اووه زیلر اسطوره فوتبال آلمان و هامبورگ در سن ۸۵ سالگی درگذشت. در ادامه مطلب درگذشت اووه زیلر همراه فیگار باشید.

زیلر حدود ۲۵ سال در تیم هامبورگ عضویت داشت و اسطوره این باشگاه محسوب می‌شود. او مجموعاً ۴۳ گل برای تیم ملی فوتبال آلمان به ثمر رساند و افتخارات بسیاری در کارنامه ورزشی اش ثبت شده‌است.

اووه زیلر درگذشت

درگذشت اسطوره هامبورگ و تیم ملی آلمان

اووه زیلر, درگذشت اووه زیلر
اووه زیلر, درگذشت اووه زیلر

اووه زیلر، اسطوره فوتبال آلمان، کاپیتان سابق آلمان غربی و کاپیتان افتخاری تیم ملی آلمان، امروز در سن 85سالگی درگذشت. اووه زیلر در دوران فوتبالی خود، فوتبالیستی تک‌باشگاه بود و به جز پیراهن هامبورگ، پیراهن هیچ باشگاه دیگری را به تن نکرد. اووه در سال ۱۹۷۲ بازی خداحافظی خود را با تیم هامبورگ مقابل تیم منتخب جهان انجام داد و پس از آن کفش های فوتبال خود را به دیوار آویخت.

بیشتر بخوانید:

اووه زیلر درگذشت

اووه زیلر, درگذشت اووه زیلر
اووه زیلر, درگذشت اووه زیلر

اگر چه او به فعالیت خود در میدان های ورزشی پایان داد اما همچنان در کنار ورزش فوتبال باقی ماند. زیلر در فاصله سال های ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۸ در مقام ریاست باشگاه هامبورگ خدمت کرد. ۴ سال پیش کتاب خاطرات زیلر تحت عنوان «سپاس، فوتبال!» منتشر شد. وی سال گذشته هفتادمین زادروز خود را جشن گرفت. از سال ۲۰۰۵ مجسمه بزرگ برنزی اووه زیلرکه بیش از ۳ متر بلندی و حدود ۴ تن وزن دارد، زینت بخش استادیوم ورزشی هامبورگ است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار اووه زیلر درگذشت سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *