درگذشت نیزو یاماماتو کارگردان انیمیشن استودیو جیبلی + بیوگرافی

به تازگی خبر درگذشت نیزو یاماماتو کارگردان انیمیشن استودیو جیبلی تایید شد. در ادامه می‌توانید بیوگرافی این شخص را بخوانید.

Nizo Yamamoto، کارگردان هنری مشهور انیمیشن که به خاطر مشارکت های زیبای خود در پروژه های انیمیشنی متعدد از جمله فیلم های استودیو [یبلی شهرت داشت، در 19 آگوست درگذشت. پسر یاماموتو، تاکائو، این خبر را در X (که قبلا توییتر نامیده می شد) به اشتراک گذاشت. تاکائو همچنین فاش کرد که یاماموتو تا همین اواخر زندگی اش کار می کرد. یاماموتو 70 ساله بود و از سرطان معده رنج می برد.

درگذشت نیزو یاماماتو کارگردان انیمیشن استودیو جیبلی

یاماموتو که در 27 ژوئن 1953 در شهر گوتو، استان ناکازاکی، ژاپن متولد شد، مسیر خلاقانه ای را طی کرد. او که در ابتدا معماری خوانده بود، در نهایت اشتیاق خود را به هنرهای زیبا در توکیو پیدا کرد و در آنجا شروع به ساخت هنر پس زمینه برای پروژه های انیمه کرد.

پروژه های اولیه او شامل همکاری با کارگردانان مشهور هایائو میازاکی و ایسائو تاکاهاتا در سریال هایی مانند حمله به فردا و پسر آینده کانن بود. با تأسیس استودیو جیبلی توسط میازاکی، تاکاهاتا، یاسویوشی توکوما و تهیه کننده توشیو سوزوکی، مهارت های چشمگیر یاماموتو خانه ای برای نمایش مهارت های خود در فیلم های انیمیشنی ارزشمند و تحسین شده پیدا کرد.

درگذشت نیزو یاماماتو کارگردان انیمیشن استودیو جیبلی
درگذشت Nizo Yamamoto کارگردان انیمیشن استودیو جیبلی

درگذشت Nizo Yamamoto کارگردان انیمیشن استودیو جیبلی

یاماموتو به عنوان مدیر هنری در آثار نمادینی مانند لاپوتا: قلعه در آسمان، گور کرم شب تاب و پرنسس مونونوکه خدمت کرد. هنر او همچنین پس زمینه عناوینی مانند Only Yesterday، Whisper of the Heart و Spirited Away را زیبا کرده است. علاوه بر همکاری یاماموتو با استودیو گیبلی، همکاری یاماموتو با دیگر اسطوره‌های مشهور انیمه پروژه‌هایی مانند آبی کامل ساتوشی کن، دختری که در زمان حرکت کرد اثر مامورو هوسودا، و هوازدگی با تو اثر ماکوتو شینکای را ایجاد کرد، جایی که او معبد آب و هوا را نقاشی کرد.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *