مقاله تحلیلی: خانم معلم جوان قایمشهری روش تدریس جالبی دارد !

خانم معلم جوان قایمشهری روش تدریس جالبی دارد. او سعی می‌کند با موزیک و آهنگ، بچه‌های کلاس را سر شوق بیاورد و در این سازوکار غلط و سطحی و بی‌روح آموزشی، کمی روح بدمد.

به همین دلیل و در ادامه‌ی این روش تدریسی، در یکی از کلاس‌هایش ترانه‌ای محلی (آهنگ گنگستر آمل) پخش می‌کند و از خودش و کلاس فیلم (ویدئوی اجرای معلم قایم شهری با آهنگ ترند گنگستر شهر آمل) می‌گیرد. این تصویر فضای مجازی را درمی‌نوردد و از آن طرف گویا پایه‌های آموزش و پرورش و کل «سیستم» را می‌لرزاند. ناگهان همه به تکاپو می‌افتند که خانم‌معلم را مجازات کنند.

خانم معلم جوان قایمشهری

نامه می‌زنند، رییس آموزش و پرورش استان وسط می‌آید، فریاد «وا اسفا» بلند می‌شود، خودشیرین‌ها انگار که دنیا به آخر رسیده است، توی سر خودشان می‌زنند. در نهایت خانم‌معلم را مجبور می‌کنند در یک تعهد کتبی، از کارش عذرخواهی (فیلم کامل عذرخواهی معلم قائم شهری برای کلیپ گنگستر شهر آمل) کند و البته به آن هم رضایت نمی‌دهند و مجبورش می‌کنند جلوی دوربین بیاید و یک دور هم زبانی معذرت بخواهد.

برخی دلیل هول‌وولای‌شان را کلمه‌های «نامناسب» ترانه عنوان می‌کنند که باعث می‌شود بچه‌ها از تعلیم و تربیت باز بمانند و جوری سنگ «تعلیم» و «تربیت» را به سینه می‌زنند که انگار ما نمی‌دانیم چه خبر است! نه آقاجان؛ ترانه، بهانه است!

بیشتر بخوانید:

ماجرای اصلی، خودِ «خانمِ» معلم است، با تمام ظرافت‌ها، زیبایی‌ها، لبخندها، سرخوشی‌ها و اداهای زنانه‌اش. ویدیوهای کلاس‌های مفرح او در فضای مجازی می‌چرخید و این چیزی بود که سیستم باید برای نابودی‌اش به راه می‌افتاد.

در ویدیوی جنجال‌برانگیز، او ترانه‌ی محلی را همراه بچه‌ها می‌خواند، عشوه‌های دخترانه می‌ریزد، ابروهایش را تکان می‌دهد، سرش را کج و راست می‌کند و نمایشی کوتاه اجرا می‌کند‌. موضوع هم همین است.

بیشتر بخوانید:

آموزش معلم قایمشهری


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *