نقش آفرینی محمدعلی کلی در یک مجموعه تلویزیونی

به تازگی خبری در مورد نقش آفرینی محمدعلی کلی در یک مجموعه تلویزیونی در رسانه ها پخش شده که طرفداران سریال های رزمی را شوکه کرده است.

به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، بر مبنای زندگی و مبارزات محمد علی کلی اسطوره بوکس جهان یک مجموعه تلویزیونی ۸ قسمتی ساخته می‌شود. این سریال را پیکاک با حضور رگی-جین پیج، مورگان فریمن و کوین ویلموت می‌سازد.

نقش آفرینی محمدعلی کلی در یک مجموعه تلویزیونی

عنوان این سریال «عالی: ۸ مبارزه» و درامی نوشته ویلموت نویسنده برنده اسکار است که با اقتباس از بیوگرافی محمدعلی کلی با عنوان «علی: یک زندگی» نوشته جاناتان ایگ که سال ۲۰۱۷ منتشر شد، نوشته می‌شود. پیج و فریمن هر دو به عنوان تهیه‌کننده اجرایی در پروژه حضور دارند.

در توضیح رسمی سریال گفته شده ۸ مقطع متمایز و تعیین کننده زندگی محمدعلی در آن تصویر می‌شود در حالی که مبارزه واقعی خارج از رینگ و در قلب و ذهن یکی از ماندگارترین چهره‌های قرن بیستم در جریان است.

نقش آفرینی محمدعلی کلی در یک مجموعه تلویزیونی
ستاره شدن محمدعلی کی در سریال تلویزیونی

ستاره شدن محمدعلی کی در سریال تلویزیونی

زندگی محمد علی کلی بارها دستمایه ساخت فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی شده که مهم‌ترین‌شان سال 2011 با عنوان «علی» با بازی ویل اسمیت است که توسط مایکل مان ساخته شد و اسمیت برای بازی در آن اولین نامزدی اسکارش را دریافت کرد.

مستندی در سال 1996 با عنوان «وقتی ما سلطان بودیم» درباره مبارزه نماین سال 1974 کلی در برابر جورج فریمن نیز جایزه اسکار بهترین مستند را دریافت کرد.

مستند سال 2002 با عنوان «آخرین راوند: چوولاو در برابر علی» درباره مبارزه سال 1966 کلی با جورج چووالو و ««محاکمه محمد علی» مستند سال 2012 درباره امتناع این بوکسور برای ورود به جنگ ویتنام هم از دیگر مستندهای مطرح است که فیلمی تلویزیونی در سال 2013 با عنوان «بزرگ‌ترین مبارزه علی» برمبنای آن ساخته شد.

آنتوان فوکوا نیز مستندی در سال 2019 با عنوان «آنچه اسم من است: محمد علی» در قالب یک مستند 8 ساعته 4 قسمتی ساخت که سال 2021 به نمایش درآمد.

محمدعلی کلی که ابتدا نامش کاسیوس کلی بود در طول دوران حرفه‌ای‌اش 56 برد و 5 باخت در رینگ بوکس ثبت کرد. وی سال 1961 مسلمان شد و از 12 سالگی در رینگ بوکس بود.

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *