عکس دیده نشده از فردوس کاویانی و همسرش [+عکس]

فردوس کاویانی یکی از بازیگران مطرح ایرانی است که اخیراً عکس دیده نشده از فردوس کاویانی و همسرش در فضای مجازی به انتشار رسید.

اخیرا|ً خبری تحت عنوان همسر فردوس کاویانی در فضای مجازی به انتشار رسید که فردوس کاویانی به همراه همسرش را نشان می‌دهد. فردوس کاویانی بازیگر ایرانی است که اخیراً عکسی از او و همسرش سر و صدای زیادی در فضای مجازی به پا کرد.

عکس دیده نشده از فردوس کاویانی و همسرش

همسر فردوس کاویانی

عکس دیده نشده از فردوس کاویانی و همسرش
فردوس کاویانی بازیگر

فردوس کاویانی کوثرخیری متولد ۴ مهر ۱۳۲۰ بازیگر ایرانیِ تئاتر، سینما و تلویزیون است. او دانش‌آموختهٔ رشتهٔ بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است که در سال ۱۳۵۰ فارغ‌التحصیل شد. او بازیگری را از سال ۱۳۴۰ با حضور در نمایش‌های تئاتر آغاز کرد و بازی در سینما را نیز از سال ۱۳۴۹ با فیلم تجاوز به کارگردانی حمید مصداقی شروع کرد.

کاویانی بازیگر فیلم‌های مشهور شهر قصه، اجاره‌نشین‌ها، بانو، میکس، سگ‌کشی و نیز سریال‌های محبوب دههٔ ۱۳۷۰ مانند همسران و آژانس دوستی است و آخرین اثر هنری‌اش را با نقش‌آفرینی در نمایشی در سال ۱۳۹۳ اجرا کرد. در ۲۶ تیر ۱۳۹۸ مراسم نکوداشت فردوس کاویانی در حالی در خانه سینمای ایران برگزار شد که او به دلیل کسالت در مراسم حضور نداشت.

فردوس کاویانی بازیگر

در ادامه می‌توانید فردوس کاویانی به همراه همسرش را ببینید:

عکس دیده نشده از فردوس کاویانی و همسرش
همسر فردوس کاویانی

فعالیت حرفه‌ای فردوس کاویانی کوثرخیری در ۴ مهر ۱۳۲۰ در کرمان به دنیا آمد. او پیروی دین زرتشت است. او در طول دوران کاری خود در نمایش‌هایی همچون بالماسکه دزدان، سلطان مار، سهراب و اسب و سنجاقک، آهسته با گل سرخ، مرگ تصادفی یک آنارشیست (کارگردان) و شهر قصه بازی کرده و یکی از آخرین تجربه‌های حضورش روی صحنه هم به نمایش تانگوی تخم مرغ داغ به کارگردانی هادی مرزبان در سال ۱۳۹۳ برمی‌گردد.

فردوس کاویانی حضور پررنگ‌تری در عرصهٔ سینما داشته و کارش را اولین بار در سال ۱۳۴۹ با فیلم تجاوز به کارکردانی حمید مصداقی شروع کرد و بعدها با کارگردانان بنامی مانند بهرام بیضایی و داریوش مهرجویی همکاری داشت. او طی فعالیتش در سینما در فیلم‌های برجسته‌ای همچون اجاره‌نشین‌ها، هامون، بانو، میکس و نارنجی‌پوش از آثار داریوش مهرجویی، سگ‌کشی از بهرام بیضایی، جایی برای زندگی به کارگردانی محمد بزرگ‌نیا و ساوالان به کارگردانی یداللّه صمدی نقش‌آفرینی کرد.

جهت خواندن اخبار درباره چهره‌ها به دسته اخبار سلبریتی و اخبار هنرمندان ترکیه مراجعه کنید. در ادامه حتما نظر خود را در خصوص این خبر برای ما کامنت کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *