ببینید: ویدئوی بزرگداشت بانو پروین در هشتاد و پنج سالگی

چندی پیش، کلیپ جیدید تحت عنوان ویدئوی بزرگداشت بانو پروین در هشتاد و پنج سالگی به انتشار رسید که بازتاب‌های زیادی را به همراه داشت.

به تازگی، کلیپ بزرگداشت هشتاد سالگی پروین در فضای مجازی تحت عنوان ویدیوی بانو پروین در بزرگداشتش به انتشار رسید که حواشی و بازتاب‌های گسترده‌ای را در فضای مجازی به همراه داشت.

فیلم بزرگداشت پروین خواننده روز گذشته منتشر شد که در این کلیپ، استاد علیزاده نیز حضور داشتند.

ویدئوی بزرگداشت بانو پروین در هشتاد و پنج سالگی

کلیپ بزرگداشت هشتاد سالگی پروین

بزرگداشت بانو پروین در هشتاد و پنج سالگی اتفاق افتاد. او اجرای ‎غوغای ستارگان و اشک‌های ‎حسین علیزاده را رقم زد در این مراسم. این تصنیف، ساخته‌ی ‎همایون خرم و شعر ‎کریم فکور اولین بار توسط پروین اجرا شد و بعدها بارها توسط خوانندگان دیگر بازخوانی شد. پروین در سال ۱۳۵۳ از کار خوانندگی کناره‌گیری کرد. این یک قاب تاریخی است.

پروین نوری وند در سال ۱۳۱۷ در تهران متولد شد، وی در ابتدا کارمند بانک بازرگانی بود و توسط همایون خرم و به کمک یکی از بستگان خود پا به عرصه هنر نهاد. وی یکی از بهترین خوانندگان موسیقی ایرانی می‌باشد، که با خواندن بیش از ۳۰۰ ترانه و آواز در دهه ۳۰ و ۴۰ کارنامه درخشانی از بهترین آهنگ‌ها و ترانه‌ها (همچون غوغای ستارگان، پیک سحری، درد عشق و انتظار، زمستان، و غیره) دارد.

کلیپ بزرگداشت هشتاد سالگی پروین

در ادامه می‌توانید فیلم بزرگداشت پروین خواننده را ببینید:

وی همچنین در برنامه‌های گلها از جمله یک شاخه گل گل‌های رنگارنگ اجراهای قابل توجهی دارد. صدای او بسیار پرطنین و قدرتمند است و در محدوده‌ی آلتو (صدای بم بانوان) محسوب می‌شود، به طوری که صدا و توانایی او را با خواننده‌ای همچون دلکش مقایسه می‌کردند.

بانو پروین در طول فعالیت هنری خود همکاری مستمری با آهنگسازانی همچون همایون خرم، حسین صمدی، مرتضی حنانه، رضا ناروند، مرتضی محجوبی، جواد لشگری، انوشیروان روحانی ، امین الله رشیدی و… و همچنین ترانه سرایانی همچون پرویز وکیلی، کریم فکور، رحیم معینی کرمانشاهی، پرویز خطیبی، هدایت اله نیرسینا، عبداله الفت، تورج نگهبان، مهدی سهیلی، بهادر یگانه و… داشته است.

جهت خواندن اخبار درباره چهره‌ها به دسته اخبار سلبریتی و اخبار هنرمندان ترکیه مراجعه کنید. در ادامه حتما نظر خود را در خصوص این خبر برای ما کامنت کنید.

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.

جهت دیدن ویدئوهای بیشتر که در فضای مجازی پربازدید شده است از بخش وایرال ویدئوز در سایت فیگار دیدن کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *